2019-08-01, 21:35
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Nej, jag tror de tackade nej. Men då förklarade afganerna att det är de som har rätten att sälja just där. De berättade om villkoren och Rakims gäng trodde inte att de var de enda. Därmed bråk. Eller om de beställt och de inte kunde leverera i tid eller kvantitet eller kvalitet. ALLA fattar väl dessa grundläggande fakta som ligger bakom allt detta? ELLER?

Tror ni på fullt allvar att en världsartist som Rakim kommer hit och spöar upp en ranson snubbe för ett par hörlurar? Han skulle givit grabben 50 dollar och case closed. Det handlade inte om det. Han kände sig BLÅST av afganerna och stryk utdelades på grund av det.

Utan att ta ställning i övrigt så hade jag aldrig i livet köpt knark av den där afghansnubben utan istället kontaktat en reko kran. Och då är jag långt ifrån en världsartist som han, som utifrån vad jag sett på hans sociala medier har ett öppet knarkbruk som i det närmaste utmanar självaste Snoop i frekvens.
Så fort ASAP andades att han skulle hit smällde det in minimum 200 kranar på hans DMs redo att sälja honom sitt "dunder".
Att vara supplier till ASAP rocky är bra marknadsföring.
Senast redigerad av KarlFarbman 2019-08-01 kl. 21:37.
Citera
2019-08-01, 21:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Nja, om de tre döms till vad Åkl yrkat på inkl påföljd så har jag svårt att se att han har en grund för överklagan. Men sting skulle det nog bli.

Ja men afghanen kan väl själv överklaga då, som målsägande. Han ska ju ha 140 000 i skadestånd och det har jag svårt att han kan få om det bara blir normalgraden. Hoppas Harlem blir kvar i häktet på obestämd tid!
Citera
2019-08-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech1
Utifrån rättegången idag så är det ganska uppenbart att Jafaris vän sprang iväg för att hämta flera afghan-vänner, så dom tillsammans kunde sno det guld som dom sett att Rapparen bar på.
Jag tror att Jafaris uppgift va att hålla koll på vart Rapp-gänget tog vägen.

Sen vill jag starkt påpeka att åklagaren som driver det hela dvs. Daniel Suneson har vid flera tillfällen missat möjligheten att begära utvisning för utländska sexualbrottslingar (pedofiler). Trots 23 fall av sexuellt ofredande.

Det är ingen hemlighet att hela svenska domstol kåren, journalistkåren plus åklagarmyndigheten är vänstervridna fjollor och samtliga bör avgå och ersättas med kompetenta, opartiska individer.

Jävla pack!

Så du ger dig på åklagaren? Som åtalat för normalgraden istället för (vad han kunde gjort) grov misshandel?

Argumenterar du för att det DENNA gång ska bli utvisning av GM? Du vet att det finns lag spm reglerar när det kan bli aktuellt?

Du kan inte tänka dig att en av Sveriges främsta jurister kanske håller sig till lagen? Om jag inte minns fel nu blir ju han JK eller JO efter sommaren. Han kommer vara noggrann. Lita på det.
Citera
2019-08-01, 21:37
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Skulle tro att han drog till med första bästa orimliga siffra för att se om Afghanen köpte det. Nu hann ju siffran korrigeras innan Afghanen gick i den fällan...dock förefaller ju 60 som en högst orimlig siffra också.
Nej, han utgick från vad målsäganden själv uppgett i förhören. 20-30 slag och sparkar från varje person, och antalet personer skulle ha varit 6-7.
Citera
2019-08-01, 21:38
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Förstår om det är svårt att hinna med bland alla inlägg då och då.

Du kanske missade vilken tjej det handlade om?
Se citatserien nedan så fattar du du.

Sen finns det ju också uppgift om tjejen som berättar om att afghanen har tagit, slagit henne och hennes kompis på stjärten vid sidan av den. Den händelsen nämns fem gånger i FUP, vid sidan av referatet av videon.

Hittar inget i Expressens Liverapportering om den videon. 19-åringen ska inte ha antastat någon står det bara.
Citera
2019-08-01, 21:38
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Nej. Det fanns inget sådant skäl. I efterhand kan man kanske tänka det men inte då.

Vilka objektiva indikationer på kniv hos MÄ ser du? Att han var tuff? En idiot? Hallå!??? Kom fram från stenen.

Att livvakten blödde och Asaps bedömning. Han är van att identifiera drogpåverkade knivmän.
Citera
2019-08-01, 21:39
Medlem
KamaSutra-Utters avatar
Citat:
Nej. Det fanns inget sådant skäl. I efterhand kan man kanske tänka det men inte då.

Vilka objektiva indikationer på kniv hos MÄ ser du? Att han var tuff? En idiot? Hallå!??? Kom fram från stenen.

Enligt livvakten hade iaf afghan#2 någonting i handen när de hoppade på honom innan misshandeln. FUP sid 358.

Vi får väl se vad han säger imorgon.
Citera
2019-08-01, 21:40
Medlem
Citat:
ASAP Rocky kommer få cirkus två månaders fängelse. Ej villkorligt.

De andra två en månad vardera. Ej villkorligt.

Du har bara en smal korridor mellan Verklighet, Juridik och PK. Den ger vid handen att detta blir utfallet.

Så för Rockys del kommer det INTE stanna vid en månad. Dock blir han frigiven efter 6 veckor i häktet så om rättegången drar ut några dagar så sitter han väl en vecka extra bara.

Kom-ihåg var ni hörde det först!

OCH? Vill du utmåla dig själv som en helig ande eller..?? Ursäkta, men vad Trött man blir.... Ta en selfie och lägg ut på gatan istället.....
Citera
Bannlyst
Enligt filmerna på bråket så ser man att det är nödvärn från början till slut. Rocky slår flera slag mot kroppen för han är rädd att araben har en glock på sig vilket 9 av 10 araber har i Sverige så varför inte Mustafa oså därav boxarna vilket är nödvärn/självförsvar. Man har även rätt att knocka den andra för sin egen säkerhet sen börja ju araben från början till slut. Han återvände hela fem gånger fast de hade bett honom gå där ifrån. Hjälper det inte så får man ta till varenda medel som finns med sina knytnävar allt annat är absurt vilket de flesta kunniga förstår
Citera
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Att livvakten blödde och Asaps bedömning. Han är van att identifiera drogpåverkade knivmän.

Han är van vid att stryp 19-åriga pojkar
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det spelar ingen roll om de så har tio lediga bilar. Polisen ingriper inte för sådana "skitsaker".

Din kommentar säger mer om dina förutfattade meningar än hur det faktiskt förhåller, tyvärr
Citera
2019-08-01, 21:41
Medlem
Wendy William pratar om Rocky-rättegången med fd åklagaren Nancy Grace på hennes talkshow för några timmar sen. https://www.youtube.com/watch?v=e11-m_GuyIY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in