2019-07-28, 09:46
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Hoppas att något kan skriva ett välformulerat tips till amerikansk och internationell media. Det absurda Sverige måste upp i rampljuset.
Citera
2019-07-28, 09:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Hoppas att något kan skriva ett välformulerat tips till amerikansk och internationell media. Det absurda Sverige måste upp i rampljuset.

Om du anser att det behövs varför gör du inte det själv?

Varför är flashbackare nästan alltid så jävla lata som hoppas på att någon ska göra något medan de själva sitter på sina rövar och spyr galla här på flashback?
Citera
2019-07-28, 09:57
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Varför är flashbackare nästan alltid så jävla lata som hoppas på att någon ska göra något medan de själva sitter på sina rövar och spyr galla här på flashback?
Amerikansk media är ju ondskan manifesterad i företag.

Jag förstår inte varför ondska skulle ondgöra sig åt annan ondska?

Skulle en random kriminell oja sig av en annan random kriminells handlingar på andra sidan jorden.

Befängt tankesätt som bara en riktigt idiot som inte förstått något kan yttra.
Citera
2019-07-28, 09:59
Medlem
Vet inte om det uppmärksammats, men här är en Hizbollah-terrorist med liknande tatuering och ak-47:an. Tatueringen är inget man skaffar av en slump eller för att den är cool.
https://twitter.com/meshaluk/status/840195910730674176
Citera
2019-07-28, 10:05
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Inte för att vara sådan men liknande behöver inte betyda sympati, ta in att han är droganvändare och langare, troligen så har han den för att han tycker att den är cool eller för att visa att han tillhör någor litet kriminellt gäng.

Det bör dock understrykas att det inte går att säga rakt av att han inte sympatiserar med dem dock, men så länge som vi inte har en bekräftelse att det är så, så kan vi inte säga rakt av att han sympatiserar med Hezbollah precis som att vi inte kan säga att alla pundare som har järnkorset eller hammaren och lien tatuerade inte behöver ha sådana ideologiska kopplingar.

Men för att förtydla vad jag säger, så säger jag bara att man inte ska anta saker rakt av.

Hittills är det enbart du som antar saker, jag påpekade bara vad symbolerna består av. Men när du nu har anklagat mig för att "anta saker", då kan jag lika gärna löpa linan ut och "anta" att Hazaren är en riktigt ful fisk.
Citera
2019-07-28, 10:08
Avslutad
Efter att ha läst Egors artikel på Samnytt blir händelseförloppet lite klarare, men jag fattar fortfarande inte när Rocky skulle ha slagit Afghanen med flaskan, efter att först kastat omkull honom med hjälp av båda händerna, följt av gruppens slagserie, som väl är det enda våldet bortsett från vakten som lyfter upp Afghanen i halsen en tid innan allt filmas?

En suddig bild på Rocky med eventuellt en flaska gömd i ärmen, sedan en bild på en trasig flaska på nära håll som tydligen ska vara vapnet, men som kan vara vilken jävla trasig flaska som helst från varsomhelst. Bildena på såren visar väl heller inte att det är Afghanens armar? Det kan i princip vara vem som helst på bilden. Afghanen ska heller inte delta på rättegången, vilket är praktiskt om man inte har några skador på armarna att visa upp.
Med tre långa veckors häktningstid har man haft tid att "hitta" bevis.

Jag säger varken bu eller bä, men jag är i vart fall inte övertygad av bilderna som Samnytt presenterar som bevis, framförallt då det inte finns någon film, mig veterligen, där man kan se att flaskan använts.

Jag kan tycka att dessa bevis kom lite väl lägligt i ett hopplöst läge, för att i sista minuten rädda det svenska rättsväsendets anseende. Nej, jag har inte det minsta förtroende för den svenska rättsapparaten, jag vet att den är korrupt rätt igenom, och detta har luktat död huggorm från första början.

Afghanen med sin kriminella historia, samt sin semester till landet han flydde från, har i min värld inte ett spår av trovärdighet.
Senast redigerad av RobRoys 2019-07-28 kl. 10:21.
Citera
2019-07-28, 10:08
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:

Jag känner att andra kan formulera sig bättre i denna fråga. Dessutom har jag fullt med egna bekymmer. Men underskatta mig inte.

Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Amerikansk media är ju ondskan manifesterad i företag.

Jag förstår inte varför ondska skulle ondgöra sig åt annan ondska?

Skulle en random kriminell oja sig av en annan random kriminells handlingar på andra sidan jorden.

Befängt tankesätt som bara en riktigt idiot som inte förstått något kan yttra.

Om inte annat så har den andra ondskan intresse i att svartmåla Sverige. Demokraterna i USA verkar rida på att sosse-Sverige är ett bra och rättssäkert land, republikanerna har intresse att visa att så ej är fallet.
Citera
2019-07-28, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Vet inte om det uppmärksammats, men här är en Hizbollah-terrorist med liknande tatuering och ak-47:an. Tatueringen är inget man skaffar av en slump eller för att den är cool.

Nej klart man inte gör. Bär man den får man också ta konsekvenserna. Efter två terrorist attentat på drottninggatan chansar man inte. Man söker inte allternativa förklaringar. Drogpåverkad och sympatisör av terrorism. Ung men ända ett belastningsregister. GW analys är att han inom några år sitter på en tyngre anstalt. Hans kontaktperson har inte sett till honom på någon ve. Men ändå är han säker på att han kommer inställa sig i rättegången fysiskt.

En del tycker till och med synd om honom, jösses.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH

Är du säker? för 19-åringens gode man säger såhär i Expressens artikel

Citat:
19-åringens gode man, Tommi Nilsson:

– Jag tror att det är rent påhitt. Den här gubben som vi pratar om, han har inte dom kopplingarna. Han har aldrig pratat i de termerna. Och det är ju flera av de här ungdomarna som har den där (tatueringen). De tycker väl att det är kul på något vänster.

Jag förstår inte varför det skulle vara kul men känns mer troligt att han har kopplingar till jihadister än att han skaffade den för att det va roligt

Hans målsägarbiträde vill inte kommentera det heller så tycker att även det är anmärkningsvärt svar.
Har han inga kopplingar så är det väl bara säga att det påhittat och neka till det istället
Citera
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Jag känner att andra kan formulera sig bättre i denna fråga. Dessutom har jag fullt med egna bekymmer. Men underskatta mig inte.

Om inte annat så har den andra ondskan intresse i att svartmåla Sverige. Demokraterna i USA verkar rida på att sosse-Sverige är ett bra och rättssäkert land, republikanerna har intresse att visa att så ej är fallet.
Ja och vi kan dra slutsatsen att republikanerna är betydligt närmare sanningen. Eftersom vi har mängder med våldtäkter varje dag, och mord och sprängdåd och personrån och misshandel och vandalism och ...
Citera
2019-07-28, 10:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lfclfclfclfclfc
Är du säker? för 19-åringens gode man säger såhär i Expressens artikel

Jag förstår inte varför det skulle vara kul men känns mer troligt att han har kopplingar till jihadister än att han skaffade den för att det va roligt

Hans målsägarbiträde vill inte kommentera det heller så tycker att även det är anmärkningsvärt svar.
Har han inga kopplingar så är det väl bara säga att det påhittat och neka till det istället

Många unga skaffar "tuffa" eller "edgy" tatueringar, det är lite därför man inte bör anta saker innan det är helt säkert
Citera
2019-07-28, 10:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Hittills är det enbart du som antar saker, jag påpekade bara vad symbolerna består av. Men när du nu har anklagat mig för att "anta saker", då kan jag lika gärna löpa linan ut och "anta" att Hazaren är en riktigt ful fisk.

Antog inget alls där, jag öppnade bara upp för andra synsätt på det hela.

Att du sedan går in på fullt ut försvar visar nog på att du antingen antog mer saker än vad du vill erkänna eller så misstolkar du mig, jag hoppas på det senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in