2019-08-01, 15:02
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Tro mig, ambulanser kör inte bara "blåljustransporter". De kan likväl köra sådant som är grön och ibland blåprioriterat på en akutmottagning, dvs sådant som knappt hade behövts uppsöka en vårdcentral för. Handlar det om en misstänkt misshandel där "brottsoffret" ter sig påverkad så är det inte så konstigt att han hamnar på akuten. Någonstans i ambulansjournalen eller sjukhusjournalen borde det ju dock framgå att han var påverkad...och närmast tjänstefel att man inte tog en drogsticka på honom vid ankomst till sjukhuset.
kommer asap rocky få domen i morgon?
Citera
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Fast 911 funkar även i Sverige.
Testade precis att slå det och man kommer till "nummer för nödsituationer",d v s 112.

Okej.. de ringer polisen och sen då? Dom vet inte vart dom är eller så.
Citera
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Värt att påminna tråden om att ASAPs beskrivning av att BO angrep först motsägs av det opartiska vittnet på plats, alltså tjejen som filmade TMZ-filmen. Också värt att det vittnet stannade på plats fram till polis och ambulans anlände vilket inte ger särskilt stor möjlighet för BO att skada sig själv.
Jag frågade specifikt om det tidigare i tråden och det verkar vara detta som är första slaget:

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Advokaten nämner 19-åringens stora ringar på högerhanden, hur tror du att det känns att bli slagen med dem?*
– Jag har inte prövat att att dela ut något slag på någon person.*
Försökte du slå med handen där du har ringarna?*
– Jag kan inte minnas att jag ska ha utdelat något knytnävsslag. Jag säger att jag inte har rört de tre personer som sitter här.*
Det är inte min fråga, min fråga är om du den här dagen försöker utdela ett knytnävsslag med dessa ringar.*
– Jag har inte utdelat något knytnävsslag med dessa ringar.*
Okej då tittar vi, säger Slobodan Jovicic.*

Han spelar upp sekvensen där det ser ut som 19-åringen försöker utdela ett knytnävsslag med höger hand mot livvakten.*
– Du frågade om jag slog med mina ringar, den här frågan skiljer sig från tidigare frågan.*
Men har du inte dina ringar på dig när du slår?*
– Jag hade ringarna på mig. säger 19-åringen och menar att frågan är annorlunda än den han fick tidigare.*

– Jag utdelade ett slag, eller försökte, men det träffade inte honom.

Hahaha. Vafan?

Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
.... Var det här det första "våldet"?

Ja !! Och det är denna snyting som polisens Bildex sen "sjabblade bort" i Max-videon.

Inläggen:
(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.
(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.
Citera
2019-08-01, 15:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Vad menar du med ”vitala” delar? Kommer han ihåg döda delar?
Döda? Möjligtvis betyder det tvärtom.
Vital kan betyda ”livlig”/”levnadsglad” och ”viktig” när det är frågan om t ex organ i kroppen.
Citera
2019-08-01, 15:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Dagen kommer nog bli skittråkig. Ingen kommer erkänna vem Harlem är,

HAHA.. det där slingeriet påminner om hur det brukar låta när yrkeskriminella blattar sitter i rätten.
Citera
2019-08-01, 15:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Okej.. de ringer polisen och sen då? Dom vet inte vart dom är eller så.

Larmcentralen hade hjälpt dem att ta reda på det genom att fråga efter skyltar eller om de kan beskriva hur det ser ut där de är osv
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Apropå de aktuella flaskorna. Båda parter borde ju ha registrerat när en eller flera krossades. Det lär man ju inte glömma. Har detta kommit upp?

Jag gissar att de släpptes i sambandet när afghanerna gick till attack mot säkerhetsvakten.
Citera
Medlem
Jag förstår tolkarna såklart att det är jobbigt.
Men det kan ju heller inte vara OK att skjuta på allt mer och mer och mer och mer.....
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Inte bara ögonen.. Han sluddrar och låter som en äkta narkoman när han pratar. Och kroppsspråket talar också mycket för det.
Ja men det är blicken som gör det obestridligt. Jag har sett många påtända personer i mina dar, men jag har bara sett en med en sådan blick och han hade tagit en RC-opioid.
Citera
2019-08-01, 15:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
HAHA.. det där slingeriet påminner om hur det brukar låta när yrkeskriminella blattar sitter i rätten.

Åklagare osv vet att det är ASAP men de fick inte presentera intervjun där han säger att han kallas för Harlem
Citera
2019-08-01, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag gissar att de släpptes i sambandet när afghanerna gick till attack mot säkerhetsvakten.

Finns den attacken med i vaktens motanmälan mot MJ? Tycker det är väldigt viktigt att fastställa. Annars låter den attacken (alltså nr 2) som rent påhitt.
Citera
2019-08-01, 15:06
Medlem
Ambulansen personalen borde väl kunna kasta ljus på BOs ev drogpåverkad.

Det är väl själva påpucklandet efter kastet som han kommer bli fälld för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in