Tro mig, ambulanser kör inte bara "blåljustransporter". De kan likväl köra sådant som är grön och ibland blåprioriterat på en akutmottagning, dvs sådant som knappt hade behövts uppsöka en vårdcentral för. Handlar det om en misstänkt misshandel där "brottsoffret" ter sig påverkad så är det inte så konstigt att han hamnar på akuten. Någonstans i ambulansjournalen eller sjukhusjournalen borde det ju dock framgå att han var påverkad...och närmast tjänstefel att man inte tog en drogsticka på honom vid ankomst till sjukhuset.
Värt att påminna tråden om att ASAPs beskrivning av att BO angrep först motsägs av det opartiska vittnet på plats, alltså tjejen som filmade TMZ-filmen. Också värt att det vittnet stannade på plats fram till polis och ambulans anlände vilket inte ger särskilt stor möjlighet för BO att skada sig själv.
Jag frågade specifikt om det tidigare i tråden och det verkar vara detta som är första slaget:
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Advokaten nämner 19-åringens stora ringar på högerhanden, hur tror du att det känns att bli slagen med dem?*
– Jag har inte prövat att att dela ut något slag på någon person.*
Försökte du slå med handen där du har ringarna?*
– Jag kan inte minnas att jag ska ha utdelat något knytnävsslag. Jag säger att jag inte har rört de tre personer som sitter här.*
Det är inte min fråga, min fråga är om du den här dagen försöker utdela ett knytnävsslag med dessa ringar.*
– Jag har inte utdelat något knytnävsslag med dessa ringar.*
Okej då tittar vi, säger Slobodan Jovicic.*
Han spelar upp sekvensen där det ser ut som 19-åringen försöker utdela ett knytnävsslag med höger hand mot livvakten.*
– Du frågade om jag slog med mina ringar, den här frågan skiljer sig från tidigare frågan.*
Men har du inte dina ringar på dig när du slår?*
– Jag hade ringarna på mig. säger 19-åringen och menar att frågan är annorlunda än den han fick tidigare.*
– Jag utdelade ett slag, eller försökte, men det träffade inte honom.
Hahaha. Vafan?
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
.... Var det här det första "våldet"?
Ja !! Och det är denna snyting som polisens Bildex sen "sjabblade bort" i Max-videon.
Inte bara ögonen.. Han sluddrar och låter som en äkta narkoman när han pratar. Och kroppsspråket talar också mycket för det.
Ja men det är blicken som gör det obestridligt. Jag har sett många påtända personer i mina dar, men jag har bara sett en med en sådan blick och han hade tagit en RC-opioid.
Jag gissar att de släpptes i sambandet när afghanerna gick till attack mot säkerhetsvakten.
Finns den attacken med i vaktens motanmälan mot MJ? Tycker det är väldigt viktigt att fastställa. Annars låter den attacken (alltså nr 2) som rent påhitt.