2019-08-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vart har det framkommit att han var i Iran i en (1) vecka?

Det som har framkommit de senaste dagarna är att han inte reste alls
Expressen, SVD mfl.
(FB) Afghanerna som ofredade ASAP Rocky - Mustafa Jafaris brott & islamistsympatisör?
Citera
2019-08-01, 14:54
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockthisbitch
Glöm inte att han inte kommer ihåg vitala delar av händelseförloppat (pga slaget i huvudet med flaskan), däremot kan han rabbla kompisens mobilnumret i ambulansen DIREKT efter den påstådda misshandeln - trots att han precis i rätten sagt att de inte kände varandra så väl. Vem kan ett mobilnummer utantill idag ens i nyktert tillstånd, allra helst till någon man känner halvbra?

Vad menar du med ”vitala” delar? Kommer han ihåg döda delar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vart har det framkommit att han var i Iran i en (1) vecka?

Det som har framkommit de senaste dagarna är att han inte reste alls

I media, i rättegången, i FUP:en...
Det var fel i media att BO inte skulle närvara pga semester i Iran, han var där en vecka, inte fyra som planerat.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Undra om Slobban kommer påkalla det? Vore intressant om "esset i rockärmen" är att ett vittne sett honom göra detta, eller ännu bättre filmat det, men det är förstås önsketänkande från min sida.
Ja, kan inte se att detta skulle strida mot någon regel men jag vet inte. Det är absolut relevant. Men det svenska rättsväsendet är ju inte logiskt...
Citera
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det är ett mycket märkligt beteende om man känner sig hotade.

Det kan jag hålla med om. Ska jag gissa lite så tror jag faktiskt Rocky & Co var trötta på idioterna och verkligen ville ta en chans att utdela ett gott kok stryk. Det kan man bara spekulera om, för det lär aldrig gå att bevisa.
Citera
Medlem
Arkiaters avatar
Har funderat på varför ambulans tillkallades och målsäganden kördes till akuten på St:Göran, med tanke på de minimala blessyrer han hade? Det borde väl på sin höjd räckt med lite omplåstring på närmaste vårdcentral/ närakut? Ambulans skall ju endast tas i anspråk då det rör sig om svårare skador eller livshotande sjukdomsfall- då det är bråttom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Vad menar du med ”vitala” delar? Kommer han ihåg döda delar?

Sorry kanske var svengelska. Menade viktiga delar. Spelar roll, du fattar ju vad jag menar.
Citera
2019-08-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Rocky känns ju mer trovärdig när han uppger att han inte kunde numret till polisen...jämfört med Afghanen som uppgav att han inte kunde det (efter att ha bott nästan 5 år i Sverige).
Fast 911 funkar även i Sverige.
Testade precis att slå det och man kommer till "nummer för nödsituationer",d v s 112.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Exakt. Mycket viktig detalj. (Sid 14 Svea HR B 4587-16)
Sen ser ju skadorna ut att vara extremt ytliga - som gjorda med t.ex. en mattkniv...
Hoppas någon av försvarsadvokaterna påtalar detalj skadeståndet å Bo vetskaper - Sid 14 Svea HR B 4587-16
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Horungen kan fortfarande åsamka sig dessa skador med hjälp av glasskärvor.
Fina ord du använder. Du måste ju själv kunna komma fram till vad som är sannolikast. Dels går de frivilligt in till en mindre trafikerad plats och dels skriver de själva om glasflaskor. Dels ljuger Rakim och gänget som borstbindare och dels erkänner de att de redigerat filmer. Dom är ju skyldiga som få. Sådana människor ska vi inte ha i Sverige.

Mitt förslag till dom är: Utvisa alla inblandade.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Målsägande berättade det själv, återgavs i expressens liverapportering.

Att han åkte till Iran finns även återgett i SvD:s rapportering.
Citera
2019-08-01, 14:58
Medlem
Än så länge efter att ha läst direktrapporteringarna så är det ASAP som är den trovärdiga och Afganen som är lögnhalsen. Rocky är saklig och svarar utförligt på varenda fråga, medans slöddret vägrar svara på 80 procent av frågorna, och när han väl svarar så sitter han uppenbart och hittar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in