2019-07-31, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Du är helt enkelt alldeles för blåst i skallen för att förstå. Ett tecken på att man är blåst i skallen är att man inte kan föreställa sig att andra människor inte tänker och känner likadant som en själv. Om du hela ditt liv har kommit undan med att det bara ropas, tafsas och tjatas är det ju inte konstigt att du inte är rädd, du har ju vant dig vid att det inte händer något mer än så. Sen har du fördelen att vara kvinna, kvinnor utsätts mycket mer sällan för våldsbrott än män.
Kanske helt enkelt är smart nog att lyckas undvika dem? Nej men självklart har jag blivit slagen och rånad och sex-trakasserad. Man får leve med det och undvika.
Citera
2019-07-31, 22:49
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det du skriver att Rakim skulle fällas för ringa undrar jag var du fått det ifrån, länk? Eller det är fantasier som med knivarna?

Det är rent önsketänkande.
Citera
2019-07-31, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Men Rakim bor i Hollywood och så farligt är inte NYC ändå. Inte som på 80-talet, men du har rätt i att Rakim haft det tufft som barn.
Vem vet, kanske Rakim var en motsvarighet till Jafar när han var hemlös och sålde crack.

Låter inte jättetroligt, han är svart i ett USA där svarta bevisligen har det svårare än andra.

Jafar är afghan i Sverige, afghaner i Sverige har kanske inte folkets stöd men definitivt statens och politikernas. De får till och med skräddarsydda lagar!
Citera
2019-07-31, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trump har tydligen skickat en gisslanexpert till Sverige...Nu skiter jag fullkomligt i att ASAP är en kändis...Men det här är tamejfan bara patetiskt...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vXePM/president-trump-har-skickat-gisslanexpert-till-sverige

Nästa steg är väl att det ligger en amerikansk ubåt i Skärgården med ett SEAL-team redo att frita de amerikanska medborgarna. 😏
Citera
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Är man safe om man möter en spinkig indian eller norrbage med kniv då.. Sen skulle jag väl inte vilja påstå att livvakts-Tim ser särskilt skräckinjagande ut, stor och långsam, tur för Rakim att de inte stötte på något riktigt motstånd.
Så två meter blåneger a 150kg är inte något du räds. Vi noterar. Undrar varför nattklubbar ställer biffiga snubbar vid entrén när det räcker med ett par knarkande sparrisar från Afghanistan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Har man kollat efter DNA på kniven som beslagtogs?
Det
Finns
Ingen
Kniv
Citera
2019-07-31, 22:51
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Men Rakim bor i Hollywood och så farligt är inte NYC ändå. Inte som på 80-talet, men du har rätt i att Rakim haft det tufft som barn.
Vem vet, kanske Rakim var en motsvarighet till Jafar när han var hemlös och sålde crack.

Jag skrev "bakgrund". Alltså inte faktumet att han bor i Hollywood nu som stenrik. Jag pratar om hans brokiga förflutna från Harlem där alla, ja alla, är beväpnade. Snubben har blivit knivad i ansiktet förut läste jag. Fatta vad det ska skapa rädsla om kniv i detta fall.

Detta måste ju lyftas av försvaret imorgon. För att förstå hans agerande och varför han/dom agerade så kraftigt.
Citera
2019-07-31, 22:51
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vet inte om du är ironisk? Om inte, så kan jag upplysa dig om en handfull ärenden som är totala haverier och justitiemord. Kaj Linna, Johan Falk, Sture Bergwall/Quick osv. Oh boy du har en spännande tid framför dig om du väljer att sätta dig in i dom ärendena. Det gör att man inte är lika bombsäker på Sveriges rättsväsendes excellens.
Räcker att läsa en promille av posthistoriken för att förstå att ironin svämmat över.

Och eftersom jag är en petimeter av jättemått, du syftar väl på Jonas Falk? Om inte blir det sisådär tokigt.
Citera
2019-07-31, 22:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Räcker att läsa en promille av posthistoriken för att förstå att ironin svämmat över.

Och eftersom jag är en petimeter av jättemått, du syftar väl på Jonas Falk? Om inte blir det sisådär tokigt.

Ja så klart menar jag det. Blev en liten brain-fart där bara. Ska rätta det.
Citera
2019-07-31, 22:53
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Jag förutsätter att ironin bokstaligt talat(!) dryper nu.

Men seriöst, hur ska man se på det?

Jag tror som jag skrev. Det är nog frestande för rättsväsendet att låtsas som det regnar för att inte framstå i ännu sämre dager. Det krävs alltså att nån börjar gorma om det, de gör det nog inte frivilligt på egen hand.

Rent sakligt verkar det väldigt allvarligt att det gått så långt som till en publicerad FUP. Det borde funnits bokstavligen talat sjuttielva kontrollsteg som fångade upp detta. Har de ingen checklista vid mobiltömning? Steg ett, kolla varje SMS om det ska behandlas konfidentiellt.
Citera
2019-07-31, 22:54
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Det
Finns
Ingen
Kniv
Kniven som åsyftas är ju givetvis den som togs i beslag när Jafaris kompis (som också var inblandad i A$AP-incidenten, men jag vill så gärna skriva "the Bonnie-incident!!!") greps av polisen någon dag senare.
Citera
2019-07-31, 22:54
Medlem
en helt vanlig misshandel. fallet är solklart redan nu. rocky blir fälld för misshandel afganen får skade stånd..det är skit samma vad som hänt innan detta. suck folk här borde läsa svea rikes lagbok.sedan kan man vilka jävla åsikter man vill.lagen är lagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in