2019-07-31, 22:09
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
kan säga av egen erfarenhet att misshandel mot halsen på det där sättet alltid räknas som grov. då då ses som dödligt våld.
att livvakten inte åtalas är ett mysterium

Det lades ned då åklagaren insåg att det aldrig blir fällande dom mot livvakten, och då får han inte ta ärendet vidare. Han hade rätt att göra lyftet för att få bort killen. Efter att ha försökt med ord ett tag.
Citera
2019-07-31, 22:14
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Jag vet inte hur de kände där och då, jag har svårt att tro att jag skulle bli skraj om jag hade med mig mina stora killkompisar, nej det går inte att tänka på de här som rädda.
För mig.
Ni måste förstå att som tjej och nu som ung kvinna boende mitt i stan så lever man med den här risken/hotet hela tiden och eftersom vi tjejer/kvinnor oftast är betydligt svagare än män så är vi vana att parera sådant.

Man kan inte röra sig fritt ute, det ropas, tafsas och tjatas överallt.
Taxichaufförer är slemmiga och man är alltid beredd på det värsta.
Att då få in i skallen att 4-5 killar kan vara skraja för en enda spinkig typ är svårt eller omöjligt.

Som kille löper man en mycket större risk än tjejer att utsättas för gatuvåld enligt statistiken. Jag har begränsat mina rörelser på stan allt mer i takt med att man utsätts för hotfulla situationer. Och det är inte svårt att föreställa sig situationer som man inte kan "parera" sig ur.

Även om man är 4 stora grabbar så kan en speedad spinkig typ knivskära en nåt fruktansvärt. Det spelar ingen roll om kompisarna sen lyckas brotta ner honom.

Här är ett exempel där det är en kille i samma viktklass som afganen: https://www.youtube.com/watch?v=Ok50JqrHP1M

Trots att det är erfarna poliser så klarar de sig väldigt dåligt när personen de ska undersöka halar fram en kniv.
Citera
2019-07-31, 22:14
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det lades ned då åklagaren insåg att det aldrig blir fällande dom mot livvakten, och då får han inte ta ärendet vidare. Han hade rätt att göra lyftet för att få bort killen. Efter att ha försökt med ord ett tag.

Precis så är det. För övrigt kan ju noteras att åklagaren med säkerhet inte tror att någon skärning med glasflaska kan bevisas - hade han trott det så hade han åtalat för grov misshandel.
Citera
2019-07-31, 22:17
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Jag vet inte hur de kände där och då, jag har svårt att tro att jag skulle bli skraj om jag hade med mig mina stora killkompisar, nej det går inte att tänka på de här som rädda.
För mig.
Ni måste förstå att som tjej och nu som ung kvinna boende mitt i stan så lever man med den här risken/hotet hela tiden och eftersom vi tjejer/kvinnor oftast är betydligt svagare än män så är vi vana att parera sådant.

Man kan inte röra sig fritt ute, det ropas, tafsas och tjatas överallt.
Taxichaufförer är slemmiga och man är alltid beredd på det värsta.
Att då få in i skallen att 4-5 killar kan vara skraja för en enda spinkig typ är svårt eller omöjligt.
Du är helt enkelt alldeles för blåst i skallen för att förstå. Ett tecken på att man är blåst i skallen är att man inte kan föreställa sig att andra människor inte tänker och känner likadant som en själv. Om du hela ditt liv har kommit undan med att det bara ropas, tafsas och tjatas är det ju inte konstigt att du inte är rädd, du har ju vant dig vid att det inte händer något mer än så. Sen har du fördelen att vara kvinna, kvinnor utsätts mycket mer sällan för våldsbrott än män.
Citera
2019-07-31, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Eller ännu bättre, målsägandens blod finns på mattkniven. Om den analyserats i det andra ärendet. Utopi och fantasier från mig. Men medan vi ändå håller på.

Det skulle vara lite för extremt då åklagaren skulle känt till det.

Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Ja, vad säger man då? Det är såklart en game changer som heter duga! WTF, varför svarar jag ens dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det har ingen betydelse, han kanske mördar kungen nästa torsdag, det är fortfarande totalt irrelevant för den aktuella kvällens händelser.

Försvaret kan inte bevisa någonting då mattkniven användes, som du skriver, ett par dagar senare, och inte kvällen då misshandeln inträffade. Alltså, en sak som inte har något med en annan att göra. Men fantisera kan man ju alltid.

Okej då ser vi vem som har någon form av vett och vem som aldrig kommer omvändas vilka bevis som än kommer upp på bordet. Uppenbarligen kommer inte ens ett erkännande från afghanerna räcka för Revej.

För de som inte är rena troll är det givetvis en bomb om försvaret kan bevisa att såren inte har orsakats av en flaska, då faller åklagarens hela case som bygger på misshandel med krossade flaskor. Det behövs inte ens att just afghanens egen kniv matchar såren, det räcker med att glasflaskor inte gör det för att det ska vara en bomb.
Citera
2019-07-31, 22:18
Medlem
OM afghanen är rädd så är det inget mot vad hans offer är vid hans tidigare brott.

Det lilla kräket och hans kompis ska skicka hem eftersom han med största sannolikhet att begå fler brott efter detta.

Men det här jävla sjuka landets domstolar och dess journalister skyddar dom.
Därmed inte sagt att ASAP med följe är oskyldiga. De borde bara spöat honom mer.
Senast redigerad av Barbequeken 2019-07-31 kl. 22:21.
Citera
2019-07-31, 22:19
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Det blev afganen för vänstern, och negern för oss nazister.
Haha, visst är det skumt? Å andra sidan kanske inte så konstigt att vänstern valde afghanen då han förutom att vara en kriminell knarkare även är islamist till skillnad från ASAP som bara är "svart" och på köpet en såndäringa ammerikan.
Citera
2019-07-31, 22:20
Medlem
Var kommer Rocky få sitta när han ska avtjäna sitt straff? Asptuna eller Svartsjö kanske bland horsarna på Storboda..
Citera
2019-07-31, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det har ingen betydelse, han kanske mördar kungen nästa torsdag, det är fortfarande totalt irrelevant för den aktuella kvällens händelser.

Försvaret kan inte bevisa någonting då mattkniven användes, som du skriver, ett par dagar senare, och inte kvällen då misshandeln inträffade. Alltså, en sak som inte har något med en annan att göra. Men fantisera kan man ju alltid.

Har man kollat efter DNA på kniven som beslagtogs?
Citera
2019-07-31, 22:22
Medlem
LucioFontanas avatar
Man ska ju inte glömma att ASAP och hans gäng e ju e ju uppväxta i Harlem, Manhattan, New York. Människor som beter sig som den här jävla ohyran till afghan, i deras värld, är ju beväpnad o förväntas ta fram en revolver/ pistol och avrätta nån av dem. För så e det i NY. Så nödvärnsrätten är inte alls orimlig i detta fall från amerikanernas sida. Den jävla afghanen har varit i Sverige i fem år och gjort bort sig gång på gång. Nu har han dessutom lyckats skämma ut hela vårat land internationellt. Att det får lov att pågå?
Citera
2019-07-31, 22:23
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det skulle vara lite för extremt då åklagaren skulle känt till det.
Jag vet att det är fullständigt osannolikt, men tänk om den informationen finns i slasken? Jag menar inte att det faktiskt är så, och jag tror inte det själv. Men tänk om...
Citera
2019-07-31, 22:23
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
För de som inte är rena troll är det givetvis en bomb om försvaret kan bevisa att såren inte har orsakats av en flaska, då faller åklagarens hela case som bygger på misshandel med krossade flaskor. Det behövs inte ens att just afghanens egen kniv matchar såren, det räcker med att glasflaskor inte gör det för att det ska vara en bomb.

Som sagt, här är vi överens! Den delen av åtalet är helt avhängig av att man inte kan göra sannolikt att skadorna kommer från något annat än glaskross.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in