Citat:
Ursprungligen postat av
Rockthisbitch
En till grej, jag bläddrade tillbaka till FUP:en. Hercules skriver:
"Harlem came out he grabbed a empty bottle on the street and smashed it"..."on the person".
HE. Det är en person hon avser. Inte en grupp eller deras bråkiga beteende. Och vem det är tycker jag har framkommit.
Hur som, jag förstår poängen men håller helt enkelt inte med. Tycker det verkar mycket mer troligt att de pratar om en person med det smeknamnet. Som åklagaren inte lyckades ta reda på.
Bläddrade igenom FUP:en igen som sagt, och hur fan kan de inte ha frågat Hercules vem hon menade med Harlem?? Jag kan iaf inte hitta det.
Hon får inte den frågan i förhöret. Däremot nekar hon då till att det använts någon flaska:
Citat:
FL, känner du till något om händelsen?
Hercules, det var en kille som kom fram och började trakassera oss. Vi gick på gatan men då
kom killen efter oss och frågade efter ice, det är narkotika tror jag.
----
Det kommer tre tjejer och eftersom killen pratade dålig engelska tänkte de att tjejerna kunde
hjälpa till att översätta att de ville att han skulle gå iväg och att det inte var dom som haft
sönder hörlurarna. Harcules säger att nu, skrek till och med jag att han skulle gå.
Vi gick åt ett annat håll igen. Kille kom upp bakom Tim och han slog mot Tim. Killens
kompis kom fram till dom och han lade sig i. Killen svingade igen ett slag mot Tim men då
försvann kilens kompis.
Hercules säger att killen hade följt efter dom i 15 minuter. De tre tjejerna hade berättat att
killarna använder droger och de brukar slå folk och de brukar vara i området.
FL, vad hände sedan?
Hercules, det blev slagsmål men det var självförsvar.
FL, hur menar du?
Hercules, killen hade trakasserat oss och måttade slag mot vakten och han gick efter oss.
FL, träffade slaget mot vakten?
Hercules, ja.
FL, var träffade slaget?
Hercules, uppriktigt sagt kunde jag inte se det för jag stod bakom dom.
FL, beskriv slagsmålet?
Hercules, normalt slagsmål, inte för aggressivt.
FL, vilka var inblandade i det?
Hercules, de två killarna som hade trakasserat oss och Rocky, Body, Tattu och Tim mera vill
jag inte säga om det.
FL, vad gjorde du under slagsmålet?
Hercules, jag blandade mig inte i slagsmålet eftersom jag är tjej men jag spelade in allt för för
att visa att de inte gjorde något fel.
FL, var det någon som hade tillhygge?
Hercules, nej men det var en gränd så det fanns glas där men det var ingen som använde
någon flaska.
FL, var det någon som blev skadad?
Hercules, killen blev skadad. Rick hade ont i handleden och Tim fick ett jack i handen efter
att killen kastat hörlurarna. Killen var drogad, så han slutade inte.
FL, hur slutade bråket?
Hercules, det bara slutade.
( FUP s 315-6)