Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-30, 17:53
  #1
Medlem
bfjs avatar
Hej,

något riktigt märkligt har hänt på min Iphone där alla anteckningar bara har försvunnit, när jag går in i mappen så är det helt tomt, finns varken en raderat mapp eller någonting.

Jag har gått in under konton och synkat upp med alla mina 3 mailkonton och även lagt till anteckningar för Icloud och kollat att det ligger tillagdt för lokalt på datorn också.

Nu visar alla dessa konton (0) när jag går in på anteckningar.

Jag är nästan säker på att jag hade lokal lagring på telefonen för de anteckningarna jag hade. Det som däremot är märkligt är att om jag swipar vänster på telefonen och söker på ett sökord som jag vet fanns med i en av de anteckningar som är borta så kommer anteckningen fram, jag ser ju delar av innehållet men sen när jag klickar på den så kommer jag in till första sidan på Anteckningar den den uppvisar alla tomma konton.

Är det någon som har en aning om vad som har hänt eller hur jag ska försöka komma åt dom, det känns som någon konstig bugg eller låsning.

Har som sagt, startat om telefonen, loggat in och ur ut icloud och appstore och synkat om alla anteckningar för respektive konto.
Citera
2019-06-30, 18:24
  #2
Moderator
Tystnads avatar
märkligt fel, första tanken är ju att dom lagrats i "molnet" och det nu är något fel där, kanske något tillfälligt fel, vänta några dagar se vad som händer.

Någon annan "anteckningsapp" tagit över dina bef anteckningar, du har möjligen inte laddat ner någon sådan ny app?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback