Citat:
Ursprungligen postat av
Ollebolle1g
Edit: Att heila, vadå hets mot folkgrupp? Vilken folkgrupp???? Har någon blivit dömd för att kallat Amerikaner nånting?? Typ att ALLA Amerikaner är feta grisar. Skulle jag kunna dömas för det?
Osäker. I HMF ingår "nationellt ursprung" som gruppkriterie. Är USA en nation, eller en samling nationer? Avser ordet ursprung tidsperspektivet 50 år eller 500 år tillbaka?
Oavsett så visar denna barnnazistchock att HMF fungerar bra att skydda judarna effektivt, vilket var huvudsyftet med lagen. Att lagen fungerar ungefär som en allergikers kropps immunförsvar och är hyperkänsligt för minsta ofarliga pollenkorn, och gör kroppen sjuk istället, tycker jag dock är ett problem i sig. Det borde vi bota.
En lag mot uppvigling till i sig olagliga handlingar tycker jag räcker.
Citat:
Ursprungligen postat av
No-n-sence
Är det verkligen försvarbart att ta dessa foton med tanke på GDPR?
GDPR handlar väl mest om lagring och behandling av data?
Det tillkom dock nyligen en lag som reglerar huruvida man kan fotografera "person i utsatt situation". Osäker på om att vara fastspänd i en åkattraktion kan anses som en utsatt situation?
Men om kameran inte sköts av en fotograf borde den klassas som övervakningskamera, som man då måste ha tillstånd för. Har de sökt och fått tillstånd beviljat för denna kamera och detta syfte?