2019-07-05, 19:19
Medlem
Under en fjällvandring dök det upp en stor rovfågel (troligen fjällvråk) bakom fotografen som tog ett foto precis när jag pekade på rovfågeln med hela handen.

Om jag lägger ut den bilden lär jag bli anmäld för "Hitler-hälsning".

Så taget ur sammanhanget kan jag/Ni alla få problem med "den nya rättvisan". Du har bevisläget för att du inte är razzzzist
Citera
2019-07-10, 23:40
Medlem
Ska till Liseberg i slutet av sommaren. Man kanske skulle testa en vinkelfelshälsning, samtidigt som man kliar sig under näsan med vänster pekfinger utsträckt.
Citera
2019-07-16, 17:59
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Vi citerar ifrån SVT, Sveriges Television:s hemsida idag:

"– Att man gör Hitlerhälsningar i åkattraktioner är fruktansvärt. Det är hets mot folkgrupp, säger Andrea Hammar, förundersökningsledare för demokrati- och hatbrottsgruppen i Polisområde Väst."

I och med detta uttalande så vet vi nu vad svensk Polis ser som citat "fruktansvärt".

Länk: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-heilar-ungdomar-i-akattraktionen-pa-liseberg

Arma Sverige.
Citera
2019-07-16, 18:00
Medlem
Säsongsflugan på Liseberg: Barn gör Hitlerhälsningar o polisen rycker ut!

Mycket ska man höra innan öronen trillar av!
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-heilar-ungdomar-i-akattraktionen-pa-liseberg

Sedan april i år har Liseberg noterat cirka 40 tillfällen då heilande personer fotograferats i deras attraktioner. I åtta fall hittills har det lett till polisanmälan.

– Att man gör Hitlerhälsningar i åkattraktioner är fruktansvärt. Det är hets mot folkgrupp, säger Andrea Hammar, förundersökningsledare för demokrati- och hatbrottsgruppen i polisområde Väst.

Nu fattar även barnen att nåt är fel i samhället, de hånar det pissnödiga godhetsfolket som får panik

Nu kör polisen på ärenden där barn heilar istället för knarkhandel, knivskärningar och äldrerån! Hallejula
Citera
2019-07-16, 18:05
Medlem
Är det inte att dom håller i sig med en hand och inte vågar stäcka ut båda armar? Underhållande fenomen i vilket fall och en sjuk överreaktion. Fan, det rycker i armen nu och jag som hade glömt bort att det var staffbart med vissa rörelser. Dom får lägga ner HMF nu innan samhället går överstyr med lagar och kränkta människor överallt.
Citera
2019-07-16, 18:10
Medlem
Jag tror de får ge ut ett häfte till hela "svenska" folket från 5 års ålder och översatt till landets 100femti11 språk som klart visar inom vilket rörelseområde armen inte får befinna sig i - ungefär som blinda fläcken i ögat!
Citera
2019-07-16, 18:38
Medlem
Är det äkta Heil eller råkar bara deras armar flyga rakt ut när berg- och dalbanan åker ner?

Om de nu gör dessa Hitler-hälsningar, är det för att de är troende nazister eller bara pojkstreck?

Alla män som har mustasch döljer egentligen en Hitler-mustasch?
Citera
2019-07-16, 18:48
Moderator
-Info-s avatar
Oj. Allt var ju sant...

Citat:
Lisebergs problem: Barn och ungdomar gör Hitlerhälsning i åkattraktioner

Mitt under rådande högsäsong har Liseberg fått problem med heilande ungdomar. I attraktioner där man fotograferas har personer återkommande gjort Hitlerhälsningen framför kameran, och nöjesparken har vid åtta tillfällen tvingats tillkalla polis för att anmäla hatbrott.
– Det här är ett beteende vi inte kan tolerera, säger tillförordnade parkchefen Fredrik Löfgren.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-heilar-ungdomar-i-akattraktionen-pa-liseberg
Citera
2019-07-16, 18:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71

Sedan april i år har Liseberg noterat cirka 40 tillfällen då heilande personer fotograferats i deras attraktioner. I åtta fall hittills har det lett till polisanmälan.

– Att man gör Hitlerhälsningar i åkattraktioner är fruktansvärt. Det är hets mot folkgrupp, säger Andrea Hammar, förundersökningsledare för demokrati- och hatbrottsgruppen i polisområde Väst.

Nu fattar även barnen att nåt är fel i samhället, de hånar det pissnödiga godhetsfolket som får panik

Nu kör polisen på ärenden där barn heilar istället för knarkhandel, knivskärningar och äldrerån! Hallejula
har vid åtta tillfällen tvingats tillkalla polis för att anmäla hatbrott.
You Can't Make This Shit Up. Polisen rycker ut för att undersöka någon som vinkar med armen, när ingen annan kan se det.

Hammar kan inte uttala sig om de unga åkare som gjort Hitlerhälsning men generellt sett är det svårt att bevisa att hälsningen verkligen är en Hitlerhälsning, menar hon.

– Det måste ju finnas ett hatbrottsmotiv. Många gånger är det uppenbart, men det kan vara svårt att bevisa, allra helst uppsåtet med gärningen.
Vi lever verkligen i en clownvärld, där clownbilen är på väg ner för en brant väg, saknar bromsar & ratten enbart går att vrida till vänster.

Jag brukar inte svartpillra. Men hade jag haft en knapp som utrotade allt liv i Sverige & gjorde landet obeboeligt i 1000 år, så hade jag tryckt på den just nu.
Citera
2019-07-16, 18:51
Moderator
-Info-s avatar
40 fall hittills och 8 polisanmälningar. Sedan april i år.

Citat:
40 fall hittills – åtta polisanmälningar

Ett fruktansvärt brott enligt polisen:

Citat:
Citera
2019-07-16, 18:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71

Citat:
– När ett sådant foto tas så tillkallar vi våra vakter och polis direkt. Vi vill visa att vi ser allvarligt på ett sådant beteende. Det är ju ett brott som har begåtts, förklarar Fredrik Löfgren, som är tillförordnad parkchef.

Jösses. Tycker jag säger jösses varje dag numera.

Är någon möjligen kränkt? När ett sånt foto tas? … tillkallar vi våra vakter och polis direkt.

Men varför då?
Senast redigerad av FedupFlorence 2019-07-16 kl. 19:08.
Citera
2019-07-16, 18:55
Medlem
Vilket jävla skämt till samhälle.

Några ungar viftar med händerna och ibland kan det råka likna olika typer av gester. Antingen medvetet eller omedvetet. Men vafan... ska vi verkligen lägga polisresurser på att små ungar viftar med händerna? Har vi inte nog med mord, våldtäkter, bilbränder, stenkastningar, balkongfall etc att ta hand om...?

Så jävla sjuka prioriteringar när polisen ska åka till Liseberg för att snacka med små barn som rör sina händer i en viss rörelse...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in