2019-07-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
Tror jag ska börja swisha alla barn/ungdomar som skickar in bild där dom heilar från olika åkattraktioner.

Då åker du säker dit för terrorfinansiering
Citera
2019-07-16, 22:11
Medlem
Verkar vara generation z och yngre som gillar att provocera sin föräldrageneration, födda på 80- och 90-talen och totalt impregnerade med PK-tänk. Givetvis en absurd överreaktion från de sistnämnda.
Citera
2019-07-16, 22:12
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Då åker du säker dit för terrorfinansiering
Man kan alltid visa snödjupet i fjällen.
Citera
2019-07-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
De är givetvis inte ute efter att jävlas eller ens provocera. Det är ett skämt och inget annat, de gör det för att sedan kunna skratta åt det på monitorn efteråt, det är allt. Det är dagens roliga grimaser. Vilket alla människor med normalt förstånd begriper, minoriteter eller ej.

Den enda folkgrupp som hetsas utav detta är bittra demokrati-föraktande vänsterpartister.

Ungefär som när en supporter i Ryssland gick fram o sa "-Fuck her right in the pussy" i kameran till SVTs direktsändning (fotbollsturnering)
Citera
2019-07-16, 22:15
Bannlyst
har ungarna ens bett om att få bli fotograferade? Luktar intrång i folks privatliv genom att fota så där utan att fråga först. Barn dessutom. Liseberg fotar barn i smyg. Låter äckligt.

och hur fan kan polisen va så snabbt på plats att de hinner gripa nazi-kidsen när de går av attraktionen. Helix tar väl max 1 min från start eller nåt.
Senast redigerad av deman 2019-07-16 kl. 22:19.
Citera
2019-07-16, 22:15
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Jag har väldigt svårt att tro att det står något i lagen, om att det är förbjudet att sträcka upp ena armen i luften med handen utsträckt. Det krävs troligen något mer för att det ska bedömas som en Hitlerhälsning, tex att man säger "sieg heil" eller "heil Hitler", eller att man tex står utanför en synagoga.
Men visa mig gärna dessa lagar, eller domar där någon dömts ENBART för att ha sträckt upp ena armen i luften med handen utsträckt.
Om sådana lagar eller domar finns, då är det lika med förtryck. Och det innebär då också att Hitler delvis styr alla människors kroppar från graven, och alltså har han då en enorm makt fortfarande över mänskligheten.
Ja, hon den gamla svenska nazisten blev väl frikänd för en 'hitlerliknande' hälsning? Minns inte vad hon heter i detta nu.
Citera
2019-07-16, 22:18
Medlem
-Hjälp jag har blivit våldtagen!

Polisen: Vi har inga resurser.

-Någon gjorde en hitlerhälsning!

Polisen: Skicka helikoptern för fan!
Citera
2019-07-16, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deman
har ungarna ens bett om att bli fotograferade? Luktar intrång i folks privatliv genom att fota så där utan att fråga först. Barn dessutom. Liseberg fotar barn i smyg. Låter äckligt.

Finns det tex tjejer som visar brösten för kamerorna, kan man ju undra?
Och vad gör Liseberg då?
Citera
2019-07-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Om det nu verkligen är så att de heilar, hur kan det bli hets mot folkgrupp?
De specificerar ju inte något hat mot en viss typ av människor. Vilken folkgrupp avses?

Nu vet vi ju att nazisterna inte gillade judar, men det fanns även andra folk som de hyste agg mot.
I Tyskland är just själva handlingen att utföra en hitlerhälsning olaglig, vilket kan ge fängelse.
Mig veterligen finns ingen sådan lag i Sverige.

När SSU går parad på Malmös gator och skanderar judehat då händer inget. Då är det ingen polis som är upprörd och tycker det är fruktansvärt och ingen hamnar inför skranket eller fråntas värdesaker men barnen på Liseberg kan man jaga. Snart öppnar Löfven ett omskolningsläger precis som Kina gjort. Hur länge tar det?
Citera
2019-07-16, 22:23
Medlem
Ägs Liseberg av någon zionist/jude som upplever kränkningar????

Spontant och sätter mig in i situationen så skulle jag säga det ett sätt att visa ett superman hand eller hej eller något.

Tror knappats dessa barn är politisk/religiös inriktade
Citera
2019-07-16, 22:32
Medlem
Sitkins avatar
Skulle inte förvåna mig om Seriges främsta pk-anhängare tolkar något som är så harmlös som sk dab till en sk romersk hälsning. Mycket populärt bland ungdomar.

Observera likheten med romersk hälsning. https://sv.wikipedia.org/wiki/Dab_(dans))
Citera
2019-07-16, 22:33
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Polisen kommer alltså dit? PÅ ALLVAR???
Och det finns alltså en eller flra IDIOTER som ringer polisen??
För att BARN håller upp en hand och inte två i luften i en berg och dalbana??

Kan inte vara sant, får inte vara sant. Detta är alldeles för sjukt för att kunna händ. ens i Sverige.
"Nyheten" måste vara en konstinstallation eller ett psykologiskt experiment. En bete för att se om det blir en tråd på Flashback. Jag VÄGRAR tro på att detta är allvar.

Helt ofattbart. Vad är det för efterbliven människa som ringer polisen för en sån sak? Ännu värre att polisen faktiskt åker dit, inte så att det inte konstant begås grova brott runt omkring i Göteborg, inklusive skottlossning 24-7 på Hisingen till exempel.

Stäng ner Liseberg, lägg ner hela landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in