2019-06-26, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudde22
Polisen har tagit in ett par personer. Bil med skotthål hittad på Ling.
Ling - rätt nära Kvarngärdet:
Citat:
Ungefär en halvtimme efter skottlossningen i Stenhagen kom även anmälningar om skottlossning i Kvarngärdet i Uppsala. Polisen åkte även dit, men har inte kunnat bekräfta att det skett en skjutning där.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7249700
Citera
2019-06-26, 09:46
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Akademiska sjukhuset tar ju emot en hel del helikopterintagningar. De passerar mig då och då, söder om Uppsala. Så min första tanke vid helikopterljud är definitivt inte "skjutning".

Att jag ens ska behöva förtydliga mig... ett ljud som är borta på två sekunder är inte vad jag menar, villet du säkerligen förstod men kramar febrilt om Uppsalas rykte. En helikopter som är uppe en längre tid brukar sällan betyda annat än bus, hänger du med?
Citera
2019-06-26, 09:56
Medlem
Flera anhållna enligt betalartikel: https://unt.se/nyheter/uppsala/flera...g-5349203.aspx
Citera
2019-06-26, 10:17
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Att jag ens ska behöva förtydliga mig... ett ljud som är borta på två sekunder är inte vad jag menar, villet du säkerligen förstod men kramar febrilt om Uppsalas rykte. En helikopter som är uppe en längre tid brukar sällan betyda annat än bus, hänger du med?
Jag är med. Jag tog det som att du tänkte "bus!" varje gång du hörde en helikopter. Har ingen känslomässig bindning till Uppsala, för min del kunde vi spränga bort hela skiten på stört.
Citera
2019-06-26, 10:26
Medlem
Citat:
Fem män är anhållna misstänkta för mordförsök efter skottlossningen i Stenhagen strax före midnatt på tisdagen. Skott gick då in i en lägenhet där ett äldre par befann sig

De anhållna greps i samband med en fordonskontroll efter ytterligare ett larm om skottlossning, i stadsdelen i Kvarngärdet. Gripandet skedde vid 01.20-tiden i Löten.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...ot-in-i-sovrum
Citera
2019-06-26, 11:45
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Akademiska sjukhuset tar ju emot en hel del helikopterintagningar. De passerar mig då och då, söder om Uppsala. Så min första tanke vid helikopterljud är definitivt inte "skjutning".

Brukar ambulanshelikoptern hoovra ovanför valfritt ghetto i Uppsala en dryg timme innan den levererar patienten till sjukhuset?
Citera
2019-06-26, 11:48
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Brukar ambulanshelikoptern hoovra ovanför valfritt ghetto i Uppsala en dryg timme innan den levererar patienten till sjukhuset?
Jag har redan svarat på det här. Du kanske kan bemöda dig att läsa iaf ett par inlägg bakåt.
Citera
2019-06-26, 20:53
Medlem
AldoRaines avatar
Intressant grafik över skjutningar 2018 i Uppsala. Gränby-Kvarngärdet solklar etta

https://api.svt.se/nss-api/embed/19979462/1542633142000
Citera
2019-06-26, 21:38
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D123
Nähä? hon bor ihop med en annnan man, tydligen. Fail av mig

Är de syskon? Verkar osannolikt med två sossar i Uppsala med samma ovanliga efternamn men utan någon koppling.

Är rätt säker på att de är syskon.
Citera
2019-06-27, 17:04
Medlem
Det var inte bara det äldre parets lägenhet som träffades, utan även två till. I yttervägg eller om skotten verkligen kom in i bostaden anges dock ej.

Citat:
Efter den tekniska undersökning som följde skottlossningen i Stenhagen under tisdagsnatten kan polisen nu konstatera att totalt tre lägenheter har träffats av kulor.

– Det är ingen som har blivit skadad i skjutningen men gärningsmannen träffade tre lägenheter under skottlossningen, säger Lisa Sannervik, polisens presstalesperson.

Polisen är noga med att understryka att det inte finns något som tyder på att de tre lägenheterna skulle ha varit målet för tisdagsnattens skjutning. Sedan tidigare fanns ett äldre par bland de målsägande dock är det fortfarande oklart hur polisen kommer att rubricera händelsen efter de nya fynden av kulor.
https://unt.se/nyheter/uppsala/stenh...s-5350746.aspx
Citera
2019-06-27, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10

På vilket sätt jobbar man offensivt? Skulle verkligen vara intressant att veta. De enda gångerna jag ser Polisen visa styrka är efter en skjutning har hänt. Annars syns de knappt till. Jag förstår dock att det finns olika sätt att jobba offensivt, skulle som sagt vara intressant och veta hur då Polisen inte har kontroll över situationen och har låtit situationen eskalera genom att rycka på axlarna.

Man försöker göra det jobbigt för kriminella med mkt fordonskontroller, husannsakningar, inploxk för avpissningar.
Citera
2019-06-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bapelsin
Är rätt säker på att de är syskon.
Totalt 100 % säker på att de är syskon. (Gick i samma skola som hela stora syskonskaran Pelling. Deras föräldrar lyckades verkligen förstöra sina barn, tog dem på volontärarbete i Sydamerika etc.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in