2019-06-26, 01:04
Medlem
AldoRaines avatar
https://theworldnews.net/se-news/lar...ng-i-stenhagen

Tydligen i Herrhagen..Vad är det för skola?
Citera
2019-06-26, 01:08
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsteria
Nu är helikoptern åt Stenhagen hållet, svårt att se det är träd i vägen. Men hör den tydligt, kanske på väg in över Luthagen.
Jag såg den länge från balkongen, svårt att bedöma avstånd men åt Berthåga/Stenhagen/Flogsta till.
Citera
2019-06-26, 01:15
Medlem
AldoRaines avatar
Uppgifter om två skottlossningar

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...larm-i-uppsala
Citera
2019-06-26, 01:18
Medlem
Det har flugit en helikopter över Gottsunda ett tag nu.
Citera
2019-06-26, 01:29
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Akademiska sjukhuset tar ju emot en hel del helikopterintagningar. De passerar mig då och då, söder om Uppsala. Så min första tanke vid helikopterljud är definitivt inte "skjutning".
Den inatt är högst sannolikt kopplad till skottlossningen. Efter Gottsundaskjutningen för nån vecka sedan sökte de över andra delar av Uppsala, och bara häromdagen letade de efter nåt/någon i mitt område. Man ser dem ofta.

Varken polishelikoptrar på väg till Ärna för att tanka eller ambulansdito på väg till Ackis åker omkring i cirklar timmavis.
Citera
2019-06-26, 01:36
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Den inatt är högst sannolikt kopplad till skottlossningen. Efter Gottsundaskjutningen för nån vecka sedan sökte de över andra delar av Uppsala, och bara häromdagen letade de efter nåt/någon i mitt område. Man ser dem ofta.

Varken polishelikoptrar på väg till Ärna för att tanka eller ambulansdito på väg till Ackis åker omkring i cirklar timmavis.
Det betvivlar jag inte. Det var mer en allmän reflektion om varför det kan höras helikopterljud i Uppsala-trakten.
Citera
2019-06-26, 01:56
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Det betvivlar jag inte. Det var mer en allmän reflektion om varför det kan höras helikopterljud i Uppsala-trakten.
K

Nu är den tillbaka. Kom från ärnahållet, slog en lov kring brf Ling och hovrar nu över Bärbyleden ett par hundra meter bort.

Vänta, nu glider den bort mot Heidemstam igen.
Citera
2019-06-26, 01:57
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
K

Nu är den tillbaka. Kom från ärnahållet, slog en lov kring brf Ling och hovrar nu över Bärbyleden ett par hundra meter bort.

Vänta, nu glider den bort mot Heidemstam igen.
Solklart personspan. Håller tummarna för att de får fatt på förövaren!
Citera
2019-06-26, 02:05
Moderator
Psilosophers avatar
På radio talas om en obekräftad skottlossning i Löten förutom den i Stenhagen.
Citera
2019-06-26, 02:46
Medlem
Polisen har tagit in ett par personer. Bil med skotthål hittad på Ling.
Citera
2019-06-26, 06:34
Medlem
"Ett skott har trängt in i en lägenhet vid brottsplatsen. Kulan gick genom ett fönster in i ett sovrum och studsade mot en garderob, enligt polisen.

– De som bor där satt och kollade på tv i ett annat rum som tur var. För den här kulan gick rakt över deras säng, säger Johan Sohlberg."

https://www.expressen.se/nyheter/lar...g-i-uppsala-3/

"Allmänheten behöver inte vara oroliga" - eller hur brukar det låta?
Citera
2019-06-26, 07:41
Medlem
Obehagligt när det kommer så nära och drabbar ett äldre par som sitter och kollar på TV
Det är polisavspärrningar vid huset där paret bor antar jag och en gångväg mittemot.
Senast redigerad av Xenoe 2019-06-26 kl. 07:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in