• 1
  • 2
2019-06-25, 23:55
Medlem
AldoRaines avatar
Cyklade för 20 min sen förbi stenhagen typ och hörde två-tre korta salvor. Lät som automateld.

Någon som vet mer/också hörde?
Senast redigerad av AldoRaine 2019-06-26 kl. 00:14.
Citera
2019-06-26, 00:13
Medlem
AldoRaines avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ning-i-uppsala
Citera
2019-06-26, 00:23
Medlem
gsonjuniors avatar
Så fort jag hör hellikopterljud, vilket är minst en gång i veckan nu för tiden, så vet jag att det varit skottlossning igen. Hörde den precis så det stämmer nog att det varit skottlossning som Aftonbladet skriver.

Känns som att det är något ordentligt som bara trappas upp mer och mer i Uppsala nu. Härliga tider!
Citera
2019-06-26, 00:27
Medlem
Hörde precis helikoptern återigen, förstod att det hade smällt någonstans. Även fast Stenhagen är ett skitområde så har det väl varit lugnt där ett tag? Känns som det mesta händer i gottsunda/gränby/kvarngärdet
Citera
2019-06-26, 00:27
Medlem
KhrystalCastless avatar
Det hovrar en helikopter på kantorn också, just nu. Smällarna har absolut blivit tätare, kan relatera till upplevelsen av en upptrappning.
Citera
2019-06-26, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Har Uppsala blivit det nya Malmö?

Inte riktigt där ännu, men det är verkligen ingen upplyftande utveckling de senaste åren. Det börjar så sakteliga att gå från att vara ett irritationsmoment man kan vifta bort, till att bli ett "riktigt" problem. Dvs ett problem för "folk som räknas" (bli inte arg på mig nu, jag tror de flesta kan förstå ungefär vad jag menar), för somliga andra, svenskar såväl som andra, har det varit en allt annat än kul situation ganska länge nu...
Citera
2019-06-26, 00:35
Medlem
Ligger och hovrar över von bars häck senaste 15 min
Citera
2019-06-26, 00:57
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VFX
Ligger och hovrar över von bars häck senaste 15 min
Två patruller stoppade en bil vid Lings väg, såg ut som helikoptern dirigerade dem dit. Helikoptern hovrade över Heidenstam/Von Bahr och försvann sedan mot Stenhagen om jag ser rätt. Hänger där fortfarande.
Citera
2019-06-26, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Två patruller stoppade en bil vid Lings väg, såg ut som helikoptern dirigerade dem dit. Helikoptern hovrade över Heidenstam/Von Bahr och försvann sedan mot Stenhagen om jag ser rätt. Hänger där fortfarande.
Nu är helikoptern åt Stenhagen hållet, svårt att se det är träd i vägen. Men hör den tydligt, kanske på väg in över Luthagen.
Citera
2019-06-26, 01:00
Medlem
Xexys avatar
Japp, hänger fortfarande vid Stenhagen/Herrhagen.
Citera
2019-06-26, 01:02
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Så fort jag hör hellikopterljud, vilket är minst en gång i veckan nu för tiden, så vet jag att det varit skottlossning igen. Hörde den precis så det stämmer nog att det varit skottlossning som Aftonbladet skriver.

Känns som att det är något ordentligt som bara trappas upp mer och mer i Uppsala nu. Härliga tider!
Akademiska sjukhuset tar ju emot en hel del helikopterintagningar. De passerar mig då och då, söder om Uppsala. Så min första tanke vid helikopterljud är definitivt inte "skjutning".
Citera
2019-06-26, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsteria
Nu är helikoptern åt Stenhagen hållet, svårt att se det är träd i vägen. Men hör den tydligt, kanske på väg in över Luthagen.
Nu har den åkt i mot stan, knappt man hör den längre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in