Citat:
Normaltiden för livstid är 12år i fängelse i Danmark och i Sverige är den 16år och det är efter VF. Gissar att de äldre får sitta längre än 12år men hur länge beror nog mycket på hur de sköter sig. Men jag är inte så säker på att de ska begära förflyttning till Sverige. Det kan innebära längre tid än Danmark.
Danmark har både 1/2-tid, 2/3-tid och fulltid. Hur länge man får sitta beror på flera saker.
Man ska sköta sig fängelset. Om Man är gängmedlem så måste man genomgå program annars fulltid. Är man missbrukare så ska man genomgå program för det. Yngre har lättare att få halvtid(?). Dessutom får det fortfarande inte pågå en gängkonflikt. Gör det så får man inte VF.
Lagstiftningen som de är dömda efter är ganska ny. Inga så unga har dömts för den lagstiftningen tidigare i Danmark. Så vad danska Hovrätten kommer fram till vet man inte.
Danmark har både 1/2-tid, 2/3-tid och fulltid. Hur länge man får sitta beror på flera saker.
Man ska sköta sig fängelset. Om Man är gängmedlem så måste man genomgå program annars fulltid. Är man missbrukare så ska man genomgå program för det. Yngre har lättare att få halvtid(?). Dessutom får det fortfarande inte pågå en gängkonflikt. Gör det så får man inte VF.
Lagstiftningen som de är dömda efter är ganska ny. Inga så unga har dömts för den lagstiftningen tidigare i Danmark. Så vad danska Hovrätten kommer fram till vet man inte.
Personligen tror jag det blir svårt för MGM att leva upp till detta med att sköta sig, infoga sig, genomgå program, etc. Tänk dig bara tanken att dessa ”män” måste infinna sig nederst på stegen och komma i sista hand i rang, efter alla andra fångar. Placeringen vid matbordet exempelvis. Man har sina givna platser och umgås med dem som passar i personkemin. Plötsligt kommer en av dessa ungar och tar en given placering som ”tillhör” någon annan. Ungen blir ombedd att flytta på sig, varpå ungen blir arg för att han inte får ”respekt”. Det kan bara sluta på ett sätt.
Nä, det kommer att ”köra” sig totalt för dem!