2020-08-30, 12:57
  #4561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgdirekt1994
Inte domen heller?

Jag kan ha fel men tidigare har jag varit av uppfattningen att den inte är det i sin helhet. Men som vi ser nu är det ju åtminstone en del de släpper, dock framstår det ju som om det är någon form av sammandrag. Jag kan inte svara säkert.
Citera
2020-08-30, 13:00
  #4562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Danmark har inte någon straffrabatt för unga lagöverträdare. Det innebär fullskaliga straff för alla som är över 18 år vid fällande dom. I Sverige hade de som är under 21 år fått ett avdrag på strafftiden på grund av sin ålder.hittade denna info så dom kommer få sitta 20 o 40 år eller ?man undrar verkligen hur det är .

De under 18 får halvtid. De över har väl 2/3 delar som jag uppfattat det.

De som fick 20 år, givet att deras dom står fast så ska de avtjäna 10 år av dessa.
Citera
2020-08-30, 14:14
  #4563
Medlem
Mohamed Ali, sicket namn. Vi hörs om 30 år!
Citera
2020-08-30, 15:38
  #4564
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Mohamed Ali, sicket namn. Vi hörs om 30 år!
Lugn du! Hörde nåt om överklaganden, en slipad advokat och människorättsorganisationer har ställt till det för vanliga hyggliga svenssons förr
Citera
2020-08-30, 15:59
  #4565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Danmark har inte någon straffrabatt för unga lagöverträdare. Det innebär fullskaliga straff för alla som är över 18 år vid fällande dom. I Sverige hade de som är under 21 år fått ett avdrag på strafftiden på grund av sin ålder.hittade denna info så dom kommer få sitta 20 o 40 år eller ?man undrar verkligen hur det är .

Normaltiden för livstid är 12år i fängelse i Danmark och i Sverige är den 16år och det är efter VF. Gissar att de äldre får sitta längre än 12år men hur länge beror nog mycket på hur de sköter sig. Men jag är inte så säker på att de ska begära förflyttning till Sverige. Det kan innebära längre tid än Danmark.

Danmark har både 1/2-tid, 2/3-tid och fulltid. Hur länge man får sitta beror på flera saker.

Man ska sköta sig fängelset. Om Man är gängmedlem så måste man genomgå program annars fulltid. Är man missbrukare så ska man genomgå program för det. Yngre har lättare att få halvtid(?). Dessutom får det fortfarande inte pågå en gängkonflikt. Gör det så får man inte VF.

Lagstiftningen som de är dömda efter är ganska ny. Inga så unga har dömts för den lagstiftningen tidigare i Danmark. Så vad danska Hovrätten kommer fram till vet man inte.
Citera
2020-08-30, 16:14
  #4566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Normaltiden för livstid är 12år i fängelse i Danmark och i Sverige är den 16år och det är efter VF. Gissar att de äldre får sitta längre än 12år men hur länge beror nog mycket på hur de sköter sig. Men jag är inte så säker på att de ska begära förflyttning till Sverige. Det kan innebära längre tid än Danmark.

Danmark har både 1/2-tid, 2/3-tid och fulltid. Hur länge man får sitta beror på flera saker.

Man ska sköta sig fängelset. Om Man är gängmedlem så måste man genomgå program annars fulltid. Är man missbrukare så ska man genomgå program för det. Yngre har lättare att få halvtid(?). Dessutom får det fortfarande inte pågå en gängkonflikt. Gör det så får man inte VF.

Lagstiftningen som de är dömda efter är ganska ny. Inga så unga har dömts för den lagstiftningen tidigare i Danmark. Så vad danska Hovrätten kommer fram till vet man inte.
Och precis när man, mot bättre vetande, helt random snubblar in i tråden för att försöka få svar på just de funderingar som för stunden oroar en så ligger det ett färskt och sakligt inlägg och bara väntar bland all övrig ovidkommande skit.

Tack!
Citera
2020-08-30, 16:19
  #4567
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Lugn du! Hörde nåt om överklaganden, en slipad advokat och människorättsorganisationer har ställt till det för vanliga hyggliga svenssons förr

Men de där advokaterna är nog inte så slipade eftersom de uppmanat sina klienter att tiga i polisförhör och inte informerat om paragraf 81a.
Eller också är de väldigt slipade som inte upplyst om detta avsiktligt.
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2020-08-30 kl. 16:24.
Citera
2020-08-30, 16:42
  #4568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men de där advokaterna är nog inte så slipade eftersom de uppmanat sina klienter att tiga i polisförhör och inte informerat om paragraf 81a.
Eller också är de väldigt slipade som inte upplyst om detta avsiktligt.

Jo de har garanterat informerat om det. Därför de nekade med iver till att de var med i ett gäng. Sen är det ju så, vad skulle de säga om vad de gjorde i Danmark och varför hela bilen var gödslad med deras DNA etc? Det blir ju bara till att neka. De hade rykt oavsett vad de sagt och de hade åkt på 81an oavsett vad de sagt eller inte sagt.
Citera
2020-08-30, 16:46
  #4569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broderlejon10
https://forumfiles.com/jfN8BfM7o4/1CA15285-C00B-443B-87A8-85064AA55EDF_jpeg
Vem fan la upp på City
Det där är alltså Shos storebror City?
Citera
2020-08-30, 17:18
  #4570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Det där är alltså Shos storebror City?
Ja, och det är Sho som är jagad av Shottaz, speciellt Ayye. Han förklarade i en fup att han träffat på shos tjej respektive shos tjejs kompis i kista galleria som inte vågade titta på honom och han nämnde redan då att "horungen sho vart är han bre, han gömmer sig han e bortrest walla ingen vågar komma"
Citera
2020-08-30, 17:29
  #4571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Det där är alltså Shos storebror City?
Det är inte shos storebror. Han ljuger han är ett trollkonto. Vill även tillägga att Franky blev aldrig dömd för våldtäkt sluta ljuga om han, låt han vila.
Citera
2020-08-30, 17:33
  #4572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Ja, och det är Sho som är jagad av Shottaz, speciellt Ayye. Han förklarade i en fup att han träffat på shos tjej respektive shos tjejs kompis i kista galleria som inte vågade titta på honom och han nämnde redan då att "horungen sho vart är han bre, han gömmer sig han e bortrest walla ingen vågar komma"
De va Makkans flickvän som var med en tjej kompis till Ayye i kista galleria. Hon berättade till Ayye att hon försökte ”goa” han efter dom sågs. Allt står i fupen om grova vapenbrottet dom dömdes för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in