Citat:
Ursprungligen postat av
Goran3310
Håller med!
Vi kan då nästan helt räkna ut att han ej va med på mynta morden där de sprang in med automatvapen. Kalle är de vanligaste o lättaste att få tag på även de som används flitigast bland kriminella och troligtvis även på café mynta. Har man använt en ak innan så vet man hur man gör.
Skulle kunna tänka mig att vapnet låst sig eller något eller att de va special byggt och snubben som osäkrade vapnet Var han som hade fixat fram de.
Citat:
Ursprungligen postat av
herpediderp
När det används automatvapen i orten så brukar väl dessa i regel alltid vara specialkonstruerade/ombyggda på något riktigt runkigt sätt för att få dem att fungera riktigt då originalvapnet är rätt gammalt. Känns som att 25åringen i bilen lär ha varit vapenansvarig och förmodligen själv stått för eventuella ombyggnationer och att det är därför Makkan vänder sig dit när vapnet låser sig.
Stört att de lyckades ta med sig 2 st offer med vapenhaveri och en oerfaren springis med pistol. Hade kallen fungerat riktigt hade det garanterat blivit trippelmord.
Vet nån vad Makkan gjorde efter att han muckade? Drog han ner till Spanien till sho och planerade detta eller fick Makkan direkt info om shottaz danmarksresa på kåken?
Det verkar i alla fall ha varit något riktigt banalt fel med kallen, i och med att den andre snubben fixar det lätt på nån sekund.
Citat:
Ursprungligen postat av
hehehe5
Han hängde i spanien och danmark
Varför var Sho inte med i Köpenhamn?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dinmamma001
Haha..som sagt har bara Hört

.. videon från Uppsala, kanske du behöver ta en titt på. Det var väl fler än 5 pers som togs in för den mordet däribland flera från byn..
Haha, okej. Ja, det är ju många som hör saker hit och dit.
Det var de tre andra i DP som häktades för mordet i Uppsala. Makkan häktades för medhjälp. Vilket tyder på att snuten vet att han inte kunde ha varit där och skjutit.
Men ja, videon har jag sett. Vad i den är det som får dig att hävda att Makkan "definitivt" är en av skyttarna? Vem menar du att han är: den skytten som springer först och stannat längst, eller den som bara är vid offret en snabbis?
Jag lägger ingen prestige i det här, bara intresserad av att få bättre klarhet. Men med tanke på hur keft han skötte kallen i Köpenhamn, ställer jag mig skeptisk till Makkan som skyttekung. Men han kanske bara hade en riktigt dålig dag på jobbet.