2020-08-29, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Kanske lite OT men den danska rapparen som tjallade till DP vart Shottaz befann sig lär ju inte sova så gott om nätterna? Är han åtalad för inblandning eller har han gått under jorden?
Nej den frågan är absolut inte Off Topic för det är ju tack vare han som DP kunde göra det.

Den personen är inte åtalad och jag tror nog bara de inblandade själva, inte polisen, som vet hur det gick till. Men jag tror att Shottaz vet vem det är men om han bor i DK tror du då att Shottaz vågar göra något i DK...? Knappast
Senast redigerad av Goteborgdirekt1994 2020-08-29 kl. 08:59. Anledning: Tillägg
Citera
2020-08-29, 09:04
Medlem
Italien? glöm det, där röjer Nigerianerna och samarbetar med maffian där. Läs på lite om det så får du se.
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det som är komiskt för tråden är att man tackar danska rättsväsendet. Men det är inte där den största skillnaden ligger enligt mig, för jag vet att danskar skulle våga gå ut ur huset och möta de som förstör för landet. Men det vågar inte svenskar.

Tänk dig samma röj av somalier i Mexico, Albanien, Italien, Colombia, etc etc. Det hade upphört rätt fort.
Citera
2020-08-29, 09:06
Medlem
Tremendouslys avatar
Fup???
Citera
2020-08-29, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Italien? glöm det, där röjer Nigerianerna och samarbetar med maffian där. Läs på lite om det så får du se.
Black Axe betalar för sig och har fogat sig.
Citera
2020-08-29, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgdirekt1994
Nej den frågan är absolut inte Off Topic för det är ju tack vare han som DP kunde göra det.

Den personen är inte åtalad och jag tror nog bara de inblandade själva, inte polisen, som vet hur det gick till. Men jag tror att Shottaz vet vem det är men om han bor i DK tror du då att Shottaz vågar göra något i DK...? Knappast
Ja, du har rätt, ändrade!

Nope, Shottaz kommer inte göra något, grattis Danmark 🇩🇰 till vettig lagstiftning , se och lär Sverige!
Citera
2020-08-29, 09:13
Medlem
Citat:
Sedan åkte ju DP fast med 25 kg amfetamin och en åkte fast nyligen i Spanien med odling så visst kan dom göra affärer.
Vid odlingen var det andra folk med och höll i det. Men de åkte ju fast

Citat:
Låg profil.....ehhhh du känner inte till att det är inte många brottslingar som håller det? Jonas Falk höll inte direkt låg profil och inte Escobar heller
LOL
Men alla de som håller låg profil då, har väl fan inte sagt att alla andra håller låg profil. Men somalierna gör det oftast inte.
Citera
2020-08-29, 09:29
Medlem
Skrattar apan fortfarande när celldörren slagits igen och de fakto att man är ute tidigast typ 2050? Fett värt det, jävla nolla!
Citera
2020-08-29, 09:36
Medlem
Det vore intressant om någon hade svar på ett par frågor:

Hur många gängmord har Sverige haft de senaste 30 åren?

Hur många har klarats upp?

Vad är snitttiden på ett straff för ett gängmord i Sverige?

Hur många har lett till en livstidsdom?

Hur många har lett till flera livstidsdomar?
Citera
2020-08-29, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
LOL
Men alla de som håller låg profil då, har väl fan inte sagt att alla andra håller låg profil. Men somalierna gör det oftast inte.
Det var du som påstod att en hel del (antar att du menar en hel del när du skriver "men alla de som håller låg profil då") håller låg profil så då hamnar bevisbördan på dig. Men om dessa brottslingarna tjänar mycket pengar men håller låg profil blir det ju svårt för dig att bevisa ditt påstående

Men om du inte kan bevisa det då ska du ju inte påstå det överhuvudtaget egentligen.

Särskilt inte med tanke på vad många motsatser det finns! Dano, Jokso, Naser, Milan Sevo, MC gängen etc etc. Ingen höll låg profil, tvärtom skyltade de med att de hade mycket pengar med flotta bilar etc etc trots att de nolltaxerade.
Citera
2020-08-29, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

Sen kan du ta senaste 10 åren och jämföra. Sen kan vi diskutera hur det kunde gå så fel.
Citera
2020-08-29, 10:13
Medlem
Citat:
Det var du som påstod att en hel del (antar att du menar en hel del när du skriver "men alla de som håller låg profil då")
Citera det att jag skriver så. Om du kan.

Citat:
Särskilt inte med tanke på vad många motsatser det finns! Dano, Jokso, Naser, Milan Sevo, MC gängen etc etc. Ingen höll låg profil, tvärtom skyltade de med att de hade mycket pengar med flotta bilar etc etc trots att de nolltaxerade.

Bevisa vad? Finns mängder med gubbar som håller låg profil.

Vad åkte Jo#so fast för, Se#o, Nas3r? Hur längesen var det du läste något om S3v0 el N4s3r?
Senast redigerad av xtroverto 2020-08-29 kl. 10:27.
Citera
2020-08-29, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

Jag skulle säga att det är omöjligt att svara på. För frågan måste ju vara vad som skall bedömas som "ett gäng"? Är det när personerna själv uppfattar det som ett gäng? När media skriver att det är ett gäng? När polisen säger att det är ett gäng?

Du pratar också om ouppklarade gängmord. Det kan ju vara så att om det är ouppklarat, så kanske man inte ens kommit så långt i utredningen så att man kan säga att det är ett gängmord. Därför blir även det omöjligt att svara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in