Citat:
Ursprungligen postat av
xtroverto
Finns det något land i världen som somalier härjar så fritt som i Sverige?
De styr ju ingenting för den nivån håller de inte, men de är hänsynslöst våldsamma, man kan kriga sig till en position men man har inte kapaciteten att behålla den genom sofistikerade business och låg profil.
Det är väl antagligen så att de inte stör tillräckligt högt upp än så länge, kanske tom tvärtom att många drar nytta av allt ståhej som dessa orsakar och jobbar ännu effektivare i det tysta
Hmm ska ha lite namn i England/London men inget man har hört så mycket annars.
Somalierna har under detta decennium förändrats från att vara undersåtar att i vissa områden framför allt i Stockholm vara på toppen.
Problemet är ju att dom sitter som du säger på våld men deras nätverk känns inte så organiserade.
Det finns två sidor. En sida som ser att denna unga generationen drar ner hela branschen till dess avgrund med hårdare straff poliskontroll m.m.
Sen finns andra sidan som ser det positivt att yngre lösta gäng som dessa tar alla polisresurser.
Det många på nazist Flashback glömmer är hur många tunga etniska svenska aktörer det finns där ute.