2020-08-28, 21:55
  #4393
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Finns det något land i världen som somalier härjar så fritt som i Sverige?

De styr ju ingenting för den nivån håller de inte, men de är hänsynslöst våldsamma, man kan kriga sig till en position men man har inte kapaciteten att behålla den genom sofistikerade business och låg profil.

Det är väl antagligen så att de inte stör tillräckligt högt upp än så länge, kanske tom tvärtom att många drar nytta av allt ståhej som dessa orsakar och jobbar ännu effektivare i det tysta

Hmm ska ha lite namn i England/London men inget man har hört så mycket annars.

Somalierna har under detta decennium förändrats från att vara undersåtar att i vissa områden framför allt i Stockholm vara på toppen.

Problemet är ju att dom sitter som du säger på våld men deras nätverk känns inte så organiserade.

Det finns två sidor. En sida som ser att denna unga generationen drar ner hela branschen till dess avgrund med hårdare straff poliskontroll m.m.

Sen finns andra sidan som ser det positivt att yngre lösta gäng som dessa tar alla polisresurser.

Det många på nazist Flashback glömmer är hur många tunga etniska svenska aktörer det finns där ute.
Citera
2020-08-28, 22:00
  #4394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Hmm ska ha lite namn i England/London men inget man har hört så mycket annars.

Somalierna har under detta decennium förändrats från att vara undersåtar att i vissa områden framför allt i Stockholm vara på toppen.

Problemet är ju att dom sitter som du säger på våld men deras nätverk känns inte så organiserade.

Det finns två sidor. En sida som ser att denna unga generationen drar ner hela branschen till dess avgrund med hårdare straff poliskontroll m.m.

Sen finns andra sidan som ser det positivt att yngre lösta gäng som dessa tar alla polisresurser.

Det många på nazist Flashback glömmer är hur många tunga etniska svenska aktörer det finns där ute.

Det som är komiskt för tråden är att man tackar danska rättsväsendet. Men det är inte där den största skillnaden ligger enligt mig, för jag vet att danskar skulle våga gå ut ur huset och möta de som förstör för landet. Men det vågar inte svenskar.

Tänk dig samma röj av somalier i Mexico, Albanien, Italien, Colombia, etc etc. Det hade upphört rätt fort.
Citera
2020-08-28, 22:01
  #4395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Finns det något land i världen som somalier härjar så fritt som i Sverige?

De styr ju ingenting för den nivån håller de inte, men de är hänsynslöst våldsamma, man kan kriga sig till en position men man har inte kapaciteten att behålla den genom sofistikerade business och låg profil.

Det är väl antagligen så att de inte stör tillräckligt högt upp än så länge, kanske tom tvärtom att många drar nytta av allt ståhej som dessa orsakar och jobbar ännu effektivare i det tysta

Tänkte samma. Det måste ju vara så att det är ett skikt högre upp som godkänner och till och med uppskattar kaoset och skjutningarna som dessa står bakom. Det finns pengar högre upp som byter plats på ett mycket diskretare sätt och som är nöjda med att det langas på gatan och skjuts av dessa somalier. Annars hade de väl varit borta sedan länge.
Citera
2020-08-28, 22:02
  #4396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det som är komiskt för tråden är att man tackar danska rättsväsendet. Men det är inte där den största skillnaden ligger enligt mig, för jag vet att danskar skulle våga gå ut ur huset och möta de som förstör för landet. Men det vågar inte svenskar.

Tänk dig samma röj av somalier i Mexico, Albanien, Italien, Colombia, etc etc. Det hade upphört rätt fort.

Vi har ju fått lära oss om allas lika värde.
Citera
2020-08-28, 22:03
  #4397
Medlem
Vilken sida eller inlägg finns video på?
Citera
2020-08-28, 22:05
  #4398
Medlem
Trist att Somalier pekas ut som målgrupp tycker jag😒 Har erfarenhet av många välutbildade och hårt arbetande.. Däremot finns dessa s.k rötägg. Som lever på kriminalitet och förstör bilden etc. Samtidigt är Svenskar i gemen konflikträdda, likaså vår regering. Vågar inte ta tag i problemen Utan att framstå som rasister. Det har varit svenskarnas problem typ i 20 år😔 Noll handlingskraft
Citera
2020-08-28, 22:08
  #4399
Medlem
Livstid för tre och 20 år för två.

Jag kan inte sluta skratta. Vilka förlorare alltså
Citera
2020-08-28, 22:10
  #4400
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det som är komiskt för tråden är att man tackar danska rättsväsendet. Men det är inte där den största skillnaden ligger enligt mig, för jag vet att danskar skulle våga gå ut ur huset och möta de som förstör för landet. Men det vågar inte svenskar.

Tänk dig samma röj av somalier i Mexico, Albanien, Italien, Colombia, etc etc. Det hade upphört rätt fort.

Jaa det är stora skillnader. Sen får man inte glömma att Danmark inte är något paradis. Det finns stora aktörer där som jobbar i det dolda som påverkar Sverige och Skandinavien. Med andra ord kommer deras skit hit. Sen är en del saker mer öppna vilket gör att det inte får samma uppmärksamhet.

Svenskens problem är att dom drar in alla invandrare i samma skål. Invandrare är ingen homogen grupp.

Citat:
Ursprungligen postat av justina
Tänkte samma. Det måste ju vara så att det är ett skikt högre upp som godkänner och till och med uppskattar kaoset och skjutningarna som dessa står bakom. Det finns pengar högre upp som byter plats på ett mycket diskretare sätt och som är nöjda med att det langas på gatan och skjuts av dessa somalier. Annars hade de väl varit borta sedan länge.

Är inte så längre. Tyvärr har toppskiktet i Sverige idag förlorat kontrollen över dessa grabbar. Sjävklart skulle många av dessa gäng rycka vid en konflikt men det skulle kosta för mycket.
Citera
2020-08-28, 22:10
  #4401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Vi har ju fått lära oss om allas lika värde.
italienare är grymma där. Älskar när folk står upp för sig själv och sitt folk. Kosta vad det kosta vill men man tar tjuren i hornen när det är nog.
Citera
2020-08-28, 22:12
  #4402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Bra markering från Danmark. De visar tydligt att de inte vill ha slöddret i landet. I Sverige fortdätter vi att dalta med packet. Sossarna går hand i hand med MP och V som vill ta in fler kvotflyktingar.

All heder åt Danmark. En dag som denna skulle jag vilja sätta Sverige under danskt styre, låt säga under 10 år, för att städa upp saker och ting. Sen kan vi se om vi kan stå på egna ben.
Citera
2020-08-28, 22:14
  #4403
Medlem
Studsbolls avatar
Efter dagens domar tror jag inte danskarna behöver oroa sig för att fler "svenska" zoomalier väljer att åka till Danmark för att skjuta av varandra. Fast säker kan man aldrig vara; det är inte några stora tänkare vi pratar om.
Citera
2020-08-28, 22:15
  #4404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Är inte så längre. Tyvärr har toppskiktet i Sverige idag förlorat kontrollen över dessa grabbar. Sjävklart skulle många av dessa gäng rycka vid en konflikt men det skulle kosta för mycket.
Det är det som är det jävliga, tunga äldre med fru och barn och en galen 17 åring utan vetskap om vem den äldre ens är. De skulle aldrig gå ner för N, de skulle säkert förlora i långa loppet men det är inte som förr att man tänker sig för pga namnet. Dessa hade kört på tills det tar stopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in