2020-08-14, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--
Tycker allt cirkelrunkande om Danmarks rättsapparat här i Sverige går lite i överstyr, det är bara att se på bevismaterialet som dessa klantarslena har lämnat efter sig för att konstatera att det skulle förmodligen leda till en fällande dom här också. Sen att minderåriga 17-21 kan dömas till högre straff i Danmark jämfört med Sverige är givetvis fördelaktigt i det här fallet (de som är över 21 hade säkerligen blivit dömda till livstid här med).
Varför är inte Karolin Hakim skyttarna gripna och dömda? Till och med Malmöpolisen ser ju vem det är på filmen? Killen som till och med ringde polisen för att han inte vill vara med och mörda ledde inte till ngt annat än att han själv blev häktad länge och den riktige mördaren som sedan sköt Karolin gick fri. Den är lite svår att förklara för svenskt rättsväsende eller? Finns fup så du kan läsa själv!
Senast redigerad av Kiya123 2020-08-14 kl. 09:40.
Citera
2020-08-14, 14:04
Medlem
Skulle det inte vara rättegång idag, finns det ngt nytt?
Citera
2020-08-14, 17:50
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5

Känns som intresset dött lite. Det är ju ganska uppenbart att de kommer bli dömda, eftersom de drält mängder av bevis kring sig.
Citera
2020-08-14, 18:43
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Varför är inte Karolin Hakim skyttarna gripna och dömda? Till och med Malmöpolisen ser ju vem det är på filmen? Killen som till och med ringde polisen för att han inte vill vara med och mörda ledde inte till ngt annat än att han själv blev häktad länge och den riktige mördaren som sedan sköt Karolin gick fri. Den är lite svår att förklara för svenskt rättsväsende eller? Finns fup så du kan läsa själv!

Litet sidospår, och bara för att nyansera: I fallet med Karolin Hakim är det uppenbart att polisen inte kan knyta någon MGM med DNA eller teknisk bevisning vare sig till platsen eller till något mordvapen. Hade detta hänt i Danmark hade nog inte danskarna kommit längre heller med de förutsättningarna. Eller jo, om det funnits övervakningskameror, för DET är något Sverige pinsamt nog saknar.

En annan sak: när det var som mest skjutningar i Malmö för ett år sedan eller två fanns det mordfall där det var 3-4 poliser tilldelade. Normalt sett ska det vara 20-30 polisen involverade i en mordutredning. Så, vissa mordfall handlar troligtvis inte om Malmö-polisens inkompetens utan på resursbrist. Men det är ju så vår sosse-regering vill ha det, Sverige har aldrig varit tryggare.
Citera
2020-08-14, 18:55
Medlem
Citat:
Har kollat runt lite men hittar inget nytt..
Skulle ju fortsätta idag fredag? Kanske kommer ut info imorgon.
Citera
2020-08-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123

Är inte så insatt i Hakim-fallet men min uppfattning var att det måste ha varit en lejd mördare som inte känns igen av Malmöpolisen. Svårt att identifiera trots att man har en någorlunda halvklar bild. Jag har inget incitament att försvara Sveriges rättsväsende och det finns flertal fall där det uppenbart fallerar men i just det här fallet så känns det rätt solklart.
Senast redigerad av dxz-- 2020-08-14 kl. 19:16.
Citera
2020-08-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--
Är inte så insatt i Hakim-fallet men min uppfattning var att det måste ha varit en lejd mördare som inte känns igen av Malmöpolisen. Svårt att identifiera trots att man har en någorlunda halvklar bild. Jag har inget incitament att försvara Sveriges rättsväsende och det finns flertal fall där det uppenbart fallerar men i just det här fallet så känns det rätt solklart.
Den av många utpekade heter Bilal Moghrabi självutnämnd torped till Amir Mekky, men läs tråden om Karolin Hakim så ser du.
Citera
2020-08-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Känns som intresset dött lite. Det är ju ganska uppenbart att de kommer bli dömda, eftersom de drält mängder av bevis kring sig.

Man får hoppas det, och inte 1-2 år för då är han ute om någon månad. Minst 4 år måste dom döma han för. Annars vet jag inte va Sveriges rättsväsendet sysslar med. Vi behöver ändra vårt rättssystem helt och hållet. Detta funkar inte.
Citera
2020-08-14, 20:50
Medlem
Citat:
ligger en ny artikel på Ekstrabladet men den är låst....
Citera
2020-08-14, 20:51
Medlem
Citat:

Skrev fel, minst 14 år uppåt menar jag. Fumla bort mig mellan olika grupper här större!
Citera
2020-08-14, 20:53
Medlem
https://ekstrabladet.dk/plus/krimi/vidne-til-likvideringer-offer-doede-i-armene-paa-sin-ven/8248470

Någon som har inloggning och kan kopiera artikeln?
Citera
2020-08-14, 21:07
Medlem
Citat:

Citat:

Jag kan inte DK processer men jag gissar att det är liknade våra med en sakframställan från båda parter och sedan kommer förhör etc. De har väl haft 2-3 dagar i rätten innan väl? Då borde sakframställan vara över och det blir ju annat tempo i en rättegång då. Det blir inte lika spännande så att säga. Kan ju bara att dagen idag var något ganska trött förhör utan att det gav så mycket nytt är vad som ”överraskade” i sakframställan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in