Citat:
Ursprungligen postat av
Ztartrax
På vilket sätt hotade de journalisterna?
När domarna föll och det blev klart att de åtalade fick så höga straff började Oad och Abdel-Kader gorma följande:
"Fuck jävla Expressen golare; fuck jävla median. Vi ska knulla jävla Expressen, len!"
Uppenbarligen hade de åtalade byggt upp en stark aversion mot kvällstidningen Expressen i allmänhet och dess lätt överviktige kriminalreporter Sjöshult i synnerhet.
Genom sina artiklar hade Sjöshult tydligen "golat" och inte visat tillbörlig "respekt" gentemot de åtalade.