2020-08-28, 20:45
  #4357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bramskiii1
Hela Skandinavien har Viking blod förutom Sverige. Sverige är kända för och vara veka!!! Låt oss inte bara tala om andra världskriget när hela Norden stod upp mot tyskarna FÖRUTOM... jaa du vet vilka
Svensken har nog det med men vi har så jävla tama politiker. Svensk press är lika jävla fega är det en viting visar de bilder är det en mörkhyad så döljs oftast bilderna.
Citera
2020-08-28, 20:49
  #4358
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bramskiii1
Hela Skandinavien har Viking blod förutom Sverige. Sverige är kända för och vara veka!!! Låt oss inte bara tala om andra världskriget när hela Norden stod upp mot tyskarna FÖRUTOM... jaa du vet vilka

Stod Finland upp mot tyskarna?
Citera
2020-08-28, 20:49
  #4359
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Jag är på riktigt orolig för att när de flyttats till Sverige och får sina första permissioner om 6 månader, risken för flykt/fritagning är stor och svenska myndigheter kommer stå med byxorna nere som vanligt "vi har varit naiva".

Håller det som ej troligt, nu när Dansk domstol nitat dom så hårt, så kommer man sas löpa linan ut och även hålla dom framöver. Tydlig markering både inom Danmark och mot Sverige, då danskarna på olika sätt behövt inrätta gränsmarkeringar mot Sverige i frågan om brottslighet.
Möjligtvis överföring om Skandinavien någon gång i framtiden får ett helhetsgrepp med bra kontroll över den här typen av organiserad brottslighet, men det hörs ju hur osannolikt det låter.
Citera
2020-08-28, 20:51
  #4360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Svensken har nog det med men vi har så jävla tama politiker. Svensk press är lika jävla fega är det en viting visar de bilder är det en mörkhyad så döljs oftast bilderna.


Nej min vän! Historian ljuger aldrig!! Svenskarna är kända för och vara veklingar så är det bara. Om det skulle bli krig idag svenskarna skulle aldrig stå upp för sitt land! Det har dom aldrig gjort för vi har alltid lekt neutrala men den bittra sanningen är att svenskar är fega. Sist Sverige kriga var 1945 och det var inte ens ett eget krig utan vi hjälpte finnarna mot ryssarna. Så viking blod kan vi glömma!!!
Citera
2020-08-28, 20:51
  #4361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Stod Finland upp mot tyskarna?

Aaa och mot ryssarna ))
Citera
2020-08-28, 20:51
  #4362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
De teg sig väl igen förhören och uttalade sig först i rättegången när de fått läsa all bevisning..!?

I Danmark får man tydligen inte läsa alla bevisning. Man kan inte justera sin version mot bevisen som man kan här.
Citera
2020-08-28, 21:03
  #4363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Att de satt och förolämpade medlemmarna i rätten samt hotade journalister, gav dem nog ingen direkt fördel när straffen skulle delas ut.
Precis min tanke. Åter igen ett bevis på hur korkade dom är. Kommer att tänka på filmen "Burn after reading" av bröderna Cohen.
Citera
2020-08-28, 21:06
  #4364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
I Danmark får man tydligen inte läsa alla bevisning. Man kan inte justera sin version mot bevisen som man kan här.

Det ska VII föra här också. Finns ju ingen anledning att lägga upp bevisning så dom kan ljuga sig fria efter det.
Glädjande att dom fick så hårda straff. Lite konstigt att dom får sitta i Danmark och inte i Sweden.
Citera
2020-08-28, 21:12
  #4365
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
På vilket sätt hotade de journalisterna?
När domarna föll och det blev klart att de åtalade fick så höga straff började Oad och Abdel-Kader gorma följande:

"Fuck jävla Expressen golare; fuck jävla median. Vi ska knulla jävla Expressen, len!"

Uppenbarligen hade de åtalade byggt upp en stark aversion mot kvällstidningen Expressen i allmänhet och dess lätt överviktige kriminalreporter Sjöshult i synnerhet.

Genom sina artiklar hade Sjöshult tydligen "golat" och inte visat tillbörlig "respekt" gentemot de åtalade.
Citera
2020-08-28, 21:17
  #4366
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
När domarna föll och det blev klart att de åtalade fick så höga straff började Oad och Abdel-Kader gorma följande:

"Fuck jävla Expressen golare; fuck jävla median. Vi ska knulla jävla Expressen, len!"

Uppenbarligen hade de åtalade byggt upp en stark aversion mot kvällstidningen Expressen i allmänhet och dess lätt överviktige kriminalreporter Sjöshult i synnerhet.

Genom sina artiklar hade Sjöshult tydligen "golat" och inte visat tillbörlig "respekt" gentemot de åtalade.

Ingen skugga över Sjöshult. Sveriges bästa kriminalreporter!
Citera
2020-08-28, 21:21
  #4367
Medlem
vagels avatar
Även om Sjöshult har varit i mitten av måltavlan från ortens väktare, så används ofta "Expressen" som ett samlingsnamn för journalister i allmänhet.
Citera
2020-08-28, 21:21
  #4368
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry-The-Phantom
Härligt Har redan svept två Carlsberg.

Apropå teknikaliteter så hade dessa avskum tyvärr haft stor chans att gå fria eller få avsevärt lindrigare straff i en svensk domstol. Tänker på flera fall som varit nyligen och det inte har dömts till mord trots omfattande bevisning med bl.a brottslingarnas dna på mordplatsen.

Vilka mord tänker du på då, mer specifikt?
__________________
Senast redigerad av Richard-III 2020-08-28 kl. 21:35. Anledning: Stavn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in