2022-06-21, 08:49
  #4957
Medlem
Håller med vi hoppas på dig Stefan
Citera
2022-06-21, 11:25
  #4958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Håller med vi hoppas på dig Stefan

Lyckas Stefan med detta måste en swish insamling startas
Citera
2022-06-21, 12:23
  #4959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinchen457
Lyckas Stefan med detta måste en swish insamling startas

Jag lägger en hundring
Citera
2022-07-14, 08:34
  #4960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
I nuläget har jag alldeles för mycket att göra, men kanske längre fram.

Är det någon som vet vad Rettens journalnummer (j.nr.) eller Politiets journalnummer är för målet?
Uppdatering?
Citera
2022-07-14, 10:30
  #4961
Medlem
Jag skrev till rätten med uppgifterna som fanns i tråden och fick följande svar:

"Jf. retsplejelovens § 41 b stk. stk. 2 nr. 2. kan retten ikke imødekomme din anmodning om aktindsigt, da sagen er afsluttet for over 1 år siden"

Nu är inte min danska superbra men tror att det är försent när det har passerat 1 år sedan fallet avslutades. Nu vet jag inte om det går att få fram på något annat sätt, arkivet eller liknande. Någon annan har kanske bättre koll på det.
Citera
2022-07-14, 10:37
  #4962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MN89
Jag skrev till rätten med uppgifterna som fanns i tråden och fick följande svar:

"Jf. retsplejelovens § 41 b stk. stk. 2 nr. 2. kan retten ikke imødekomme din anmodning om aktindsigt, da sagen er afsluttet for over 1 år siden"

Nu är inte min danska superbra men tror att det är försent när det har passerat 1 år sedan fallet avslutades. Nu vet jag inte om det går att få fram på något annat sätt, arkivet eller liknande. Någon annan har kanske bättre koll på det.

Jag fick samma svar. Saken är att för att begära ut handlingar som är äldre än ett år behöver man enligt dansk lag visa att de behövs/ska användas i vetenskapligt eller journalistiskt syfte.
Citera
2022-07-14, 14:49
  #4963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag fick samma svar. Saken är att för att begära ut handlingar som är äldre än ett år behöver man enligt dansk lag visa att de behövs/ska användas i vetenskapligt eller journalistiskt syfte.

Inte i studiesyfte? Journalistiskt syfte bör väl räknas när man skriver en bok? Tänker på böckerna Tills alla dör och Gangsterparadiset.
Citera
2022-09-28, 01:27
  #4964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Inte i studiesyfte? Journalistiskt syfte bör väl räknas när man skriver en bok? Tänker på böckerna Tills alla dör och Gangsterparadiset.
Någon som kan försöka?
Citera
2023-01-15, 19:37
  #4965
Medlem
”Hur mår du bror? Jag hoppas allt är bra, det var en stund sen
För mig det helt okej, inget är samma utan dig
Det inte lätt att sova längre, tankarna de knullar mig
Jag önskar det var jag som rök, jag önska det var mig de sköt
Jag har inte riktigt vart mig själv ända sen din död
När ingen annan gjorde det, du sluta aldrig tro på mig
Jag vet man ska inte visa det, men när du lämna oss det tog på mig
Du vet hur det går till det här, det ingenting jag vill det här
Finns ingen återvändo nu, det därför jag står still såhär
Jag testade förtränga allt, gjorde flera mill sådär
Fick mitt skivbolag till slut, en Grammis-nominering, men
Mitt hjärta kommer alltid ha en sittplats som är ledig
Jag saknar våra yngre dar, en hundri och en halvish var
Cola, två korv med bröd, man tyckte man var klar för dan
Du var inte bra på fotboll men du bruka stå i mål ibland
Min morsa bruka be för dig, du var som hennes son ibland”

Yasin - Nordvästra
Citera
2023-02-02, 15:45
  #4966
Medlem
Någon som kan lägga upp bilden på Fayye igen? När han e skjuten?
Citera
2023-02-11, 15:33
  #4967
Medlem
Nu när det gått en tid vad har vi fått bekräftat på...

Vem lockade Fayye/Gucci/Hoodz till Köpenhamn?
Kommer shottaz hämnas denne?
Hur ordnade dem vapen framförallt ak, i Swe eller Dk?
När muckar Musse?
Vem hänger löst, vem står på tur nu?
__________________
Senast redigerad av plingirutan 2023-02-11 kl. 15:53.
Citera
2023-02-11, 15:47
  #4968
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Nu när det gått en tid vad har vi fått bekräftat på...

Vem lockade Fayye/Gucci/Hoodz till Köpenhamn?
Hur ordnade dem vapen framförallt ak, i Swe eller Dk?
När muckar Musse?
Vem hänger löst, vem står på tur nu?

Vapen finns ju överallt, dessa gossar har gott om vapen. I DK ser det ut ungefär som här när det gäller olagliga vapen.
Musse kommer aldrig ut igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in