Hur många sitter häktade för dubbelmordet i Herlev numera?
Som jag kommer ihåg har det varit fem personer. Har någon(ra) ev släppts eller kanske tillkommit? Vanligtvis utmärkta Svensson aka Zaramis Blogg skriver i sin senaste post (28 nov) om ett annat svenskgäng som häktats i Herlev i veckan. Han nämner i samma post dubbelmordet och menar att "...för det mordet sitter tre personer..." Detta kan naturligtvis vara ett slarvfel / bara obsoleta uppgifter. Men GP/Kvällsposten, som Svensson (om man ser till en del likheter i formuleringarna i övrigt) ev baserar sin post på, skriver inget om tre personer utan Svensson tycks ha ändrat antalet specifikt. Någon med lite input?
Svensson - 4 från Tynnered gripna i Danmark
(...) i samma kvarter där två personer från Stockholmsgänget Shottaz blev mördade i början av juli. För det mordet sitter tre personer kopplade till ett annat kriminellt nätverk i Stockholm, Dödspatrullen, häktade (...) LÄNK
GP/Kvällsposten - Ledande gängkriminella från Frölunda häktade i Danmark
(...) i ärendet sitter personer i den så kallade Dödspatrullen fortfarande häktade (...) LÄNK (betalsida, så om du inte är prenumerant, läs på Pressreader istället) LÄNK
FB
Fem häktade i Danmark - förberedelse av värdetransportrån - 20191123 LÄNK
Såvitt jag vet sitter Makkan, Abbe, Panda och Mansor.
För övrigt börjar man undra lite för ja det börjar närma sig 6 månader...Ska man tolka det som att det finns bevisning.....?
Man får tolka att bevisningen finns på olika nivåer..
Att det befann sig just sju svenskar (fiender) på en och samma plats (utomlands också!), indikerar stark på att man hade blivit lurade och att detta var planerat ett tag tidigare..
Tror också att Polisen tittar på kopplingar de skjutna hade i Göteborg och Malmö. Och varför de befann sig just i Danmark och deras fysiska resa dit..
Gällande häktningstiden från den tysta Danmark gäller detta:
Ursäkta.
Men vi får se vi vet ju ingenting egentligen. Dom kanske har hittat mordvapnen med DNA och allting men bara DNA i en flyktbil räcker inte i Sverige för en fällande dom. Får en känsla av att polisen klarar detta.
Detta mordet måste nog tillsammans med Norrköping betraktas som det värsta eller största 2019. Därför att det krävdes särskild planering, koordination mm.
Lite sen replik men det är ju inte ett så våldsamt komplicerat mord. De såldes ut och mördarna fick en angiven plats för var de skulle slå till. Allt tyder på att det är så. Väljer man plats själv där det ska ske så är det ju lättare.
Lite sen replik men det är ju inte ett så våldsamt komplicerat mord. De såldes ut och mördarna fick en angiven plats för var de skulle slå till. Allt tyder på att det är så. Väljer man plats själv där det ska ske så är det ju lättare.
Ja men det skedde i annat land där vapen skulle anskaffas tex och bil, i områden som man inte känner till utan måste köra efter kartor tex
Kan det ha varit Amir Mekky som ordnade med sina kontakter så att Franky och Gucci trodde de skulle göra affärer med större spelare och ta in partier direkt till Sthlm?
Ja men det skedde i annat land där vapen skulle anskaffas tex och bil, i områden som man inte känner till utan måste köra efter kartor tex
De har kontakter med likasinnade från Malmö och många av dem har goda kontakter med gäng ifrån Köpenhamn, antingen har de skaffat vapen därifrån eller så har de kört över med en stashbil. Dessa individer har inte problem att lösa vapen i Köpenhamn.
Sen vad gäller annat land i from av attack och flyktplan från mordplatsen så är det ju nära likt Sverige.
De har kontakter med likasinnade från Malmö och många av dem har goda kontakter med gäng ifrån Köpenhamn, antingen har de skaffat vapen därifrån eller så har de kört över med en stashbil. Dessa individer har inte problem att lösa vapen i Köpenhamn.
Sen vad gäller annat land i from av attack och flyktplan från mordplatsen så är det ju nära likt Sverige.
Ja, absolut.
Jag menade att det är en mer komplicerad operation än tex vår krog och bar. Pga annat land
Hur många sitter häktade för dubbelmordet i Herlev numera?
Som jag kommer ihåg har det varit fem personer. Har någon(ra) ev släppts eller kanske tillkommit? Vanligtvis utmärkta Svensson aka Zaramis Blogg skriver i sin senaste post (28 nov) om ett annat svenskgäng som häktats i Herlev i veckan. Han nämner i samma post dubbelmordet och menar att "...för det mordet sitter tre personer..." Detta kan naturligtvis vara ett slarvfel / bara obsoleta uppgifter. Men GP/Kvällsposten, som Svensson (om man ser till en del likheter i formuleringarna i övrigt) ev baserar sin post på, skriver inget om tre personer utan Svensson tycks ha ändrat antalet specifikt. Någon med lite input?
Svensson - 4 från Tynnered gripna i Danmark
(...) i samma kvarter där två personer från Stockholmsgänget Shottaz blev mördade i början av juli. För det mordet sitter tre personer kopplade till ett annat kriminellt nätverk i Stockholm, Dödspatrullen, häktade (...) LÄNK
GP/Kvällsposten - Ledande gängkriminella från Frölunda häktade i Danmark
(...) i ärendet sitter personer i den så kallade Dödspatrullen fortfarande häktade (...) LÄNK (betalsida, så om du inte är prenumerant, läs på Pressreader istället) LÄNK
FB
Fem häktade i Danmark - förberedelse av värdetransportrån - 20191123 LÄNK
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Såvitt jag vet sitter Makkan, Abbe, Panda och Mansor.
Tack för svar. Men fortfarande inte helt övertygad.
Nästan så att jag tror (Anders) Svensson aka Zaramis Blogg följer spekulationerna och resonemangen här på FB :-) Dagen efter min post (ovan) förtydligade Anders på sin blogg med ett nytt inlägg där han reviderar uppåt från tre till fyra redan i första meningen...
Svensson - De misstankta för dubbelmordet i Köpenhamn "Fyra personer med koppling till den så kallade Dödspatrullen sitter häktade som misstänkta för inblandning i dubbelmordet i Köpenhamn på personer som anses ha kopplingar till det rivaliserande gänget Shottaz. (...) Den förste av de misstänkta greps i Århus bara några dagar efter dubbelmordet och häktades senare vid rätten i Glostrup. Den gripne är Moh4med 4bdigahni 4li (som kallas MAKELELE eller MAKKAN) (...) I mitten av juli greps ytterligare tre unga män i de övre tonåren, 17, 18 och 19 år gamla, som misstänkta för inblandning i mordet i Köpenhamn. De tre greps i södra Stockholm men är från Rinkeby och anses alla ha koppling till Dödspatrullen. Enligt uppgifter i Aftonbladet ska dansk polis ha tekniska bevis mot de 3 männen. Alla tre har utlämnats till Danmark. (...) Dansk polis menar dock att det var 5 eller 6 personer som deltog i mordet. (...)"
Som jag drar mig till minnes var det först MAKKAN, och sedan efter några veckor ovan nämnda springistrio (varav en stretade emot att utlämnas till DK men fick se sig extraherad efter ytterligare någon vecka). Trojkan ska vara de två kusinerna ABBE och PANDA samt 4BDI/M4NSOR. I månadsskiftet augusti-september greps och häktades sedemera en femte person - initialt kallad ”24 åringen” - BENJ4MIN aka Hallonbergenmannen. I mitten av september utlämnades han till DK. Har han eller någon annan fått åka hem? Annars, om inte ytterligare misstänkta exporterats, får jag det således till totalt 5st svenskar som sitter häktade för detta i Cph. Missuppfattat? Någon som kan bekräfta eller dementera detta?
Snart kanske det börjar hända något?
EDIT: formatering, maskning av folkbokförda namn
Senast redigerad av Gnrl.Clstr 2020-01-12 kl. 17:33.