Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-06-23, 09:56
  #1
Medlem
Citat:
En gangster-rappare – som varit med i musikvideos som hyllats av Sveriges hiphopelit – åtalas för en rad våldsbrott och rån i Örebro.
"Vi blev gripna med vapen av polisen. Jag förstår inte varför", säger mannen i polisförhör efter att ha gripits misstänkt för att ha rånat en lyxbilfirma i Boglundsängen.

Citat:
Hiphopparen gör musik i genren "gangster rap" som handlar om våld, droger och vapen. Flera låtar handlar om tiden innanför murarna på Kumla. Nu åtalas gangster-rapparen för att ha pressat en kioskägare på Norr på pengar och för att ha begått ett våldsamt rån mot en lyxbilfirma vid Boglundsängen.

Vem är GM?

Bra att ägaren till bilfirman gjorde motstånd.

Citat:
Rapparen ska enligt ägaren ha nämnt namnet på hans fru och barn. Sedan hotade han med att spränga ägarens hus. Ägaren berättar i polisförhör att han började göra motstånd.

"Det svartnade för mig. Bråket börjar. Jag tar upp stolen. Han börjar slå. Han slår med trädelen på geväret".

Betalartikel

https://www.na.se/artikel/orebro-kom...o-jag-fornekar
__________________
Senast redigerad av CharlieFoxtrot01 2019-06-23 kl. 10:04.
Citera
2019-06-23, 10:17
  #2
Medlem
Kan det vara Al*x C**say?
Citera
2019-06-23, 11:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geeezzz
Kan det vara Al*x C**say?


Jag skrev först det innan jag tog bort namnet. Hans insta är aktiv, han sitter inte häktad kanske?
Citera
2019-06-23, 11:16
  #4
Medlem
Gissar på S*lle, A*ex polare som han gjort mycket musik med. A*ex har en för stor framtid för att hålla på med dessa lallerier.
Citera
2019-06-23, 11:17
  #5
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Det verkar vara Alex, läser man tråden om honom i kändisskvaller, så har en användare skrivit att det var han.


"Ska ha bötfällt två kioskägare i Örebro på norr lämnat brev där han krävde 300 000kr sen på baksidan tre menyrätter med olika kaliber alternativ. Även i ett separat brev låg tre patroner.


Även haft med sig ett vapen in i en bilaffär visat sitt vapen för ägaren, sedan blev det tumult och han slog ägaren med skaftet av vapnet. Visade sig sedan vara ett soft Airgun avsågat för likna ett hagelgevär......"

(FB) rapparen Alex Ceesay
Citera
2019-06-23, 11:36
  #6
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Det verkar vara Alex, läser man tråden om honom i kändisskvaller, så har en användare skrivit att det var han.


"Ska ha bötfällt två kioskägare i Örebro på norr lämnat brev där han krävde 300 000kr sen på baksidan tre menyrätter med olika kaliber alternativ. Även i ett separat brev låg tre patroner.


Även haft med sig ett vapen in i en bilaffär visat sitt vapen för ägaren, sedan blev det tumult och han slog ägaren med skaftet av vapnet. Visade sig sedan vara ett soft Airgun avsågat för likna ett hagelgevär......"

(FB) rapparen Alex Ceesay

Shit va desperat han måste va. Droger?
Citera
2019-06-23, 11:48
  #7
Medlem
Han ville köpa en bil för sina sura rappförvärvade pengar

Rappare kan uppfattas som otrevliga vilket upplevdes som ett rån
Citera
2019-06-23, 11:58
  #8
Avstängd
Nej svårt att tänka mig att det är Alex han skulle inte säga " Polisen tog oss förstår inte varför "

Han skulle bara håll käft genom hela förhöret så gissar på någon annan.
Citera
2019-06-23, 12:28
  #9
Medlem
Kan det vara wolid baronacken? Har för mig att området ligger i Örebro (baronbackarna)
__________________
Senast redigerad av hanesbrur 2019-06-23 kl. 12:53.
Citera
2019-06-23, 12:32
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Kan det vara wikis baronacken? Har för mig att området ligger i Örebro (baronbackarna)

Nej det är inte wolid.
Citera
2019-06-23, 18:12
  #11
Medlem
mystiskas avatar
Av säker källa så är det S*ll* som rappar med Al*x.
Kvinnan är S*ll*s pundar flickvännen N*hl* Ak*lp som kalkas för N*lin.
Leker bonnie and clyde 😁
Citera
2019-06-23, 19:33
  #12
Medlem
Antar att hans musikvideos inte drar in lika mycket pengar som han hade hoppats på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback