Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Jo det kan jag... bara att ta bterna vid rttegngen vilket r smpengar
Jag gr allt enligt reglerna men om ngon inte vill flja reglerna (som tex att betala hyran i tid) ker de ut..
Livet kan va vldigt enkelt, eller svrt, jag gr det enkelt fr mig, vill du gra det svrt fr dig s skall inte jag hindra dig.
Du verkar missa hur lagen funkar och det kommer inte bara bli bter om du utnyttjar det systematiskt fr att dEt R BaRa btEr, det r just fr att man inte ska kunna gra som dig och kpa sig bort frn lagen.
Du visar uppst att beg brott och hnsynslshet gentemot hyresgsten, det kommer inte sluta s bra fr dig i en rttegng den dagen du stter p ngon smart som ger dig lite motstnd.
Jag sger inte att det r fysiskt omjligt att gra det, jag sger att det ej r enligt reglerna som du s grna pstr att du fljer. ven om dom inte betalar hyra s gller reglerna fr dig som hyresvrd fortfarande, men du verkar bara tycka att lagar och regler ska glla ena parten, vilken skriker arrogans, vilket ocks kommer bita dig i rtten.
Sluta sga att du fljer regler nr du systematiskt bryter mot svensk lag fr att kasta ut folk p gatan din jvla hycklare
Nej, jag gr det vldigt enkelt fr mig, slipper bde rttegngar och bter, och blir av med personen direkt. r ingen arrogant hycklare, s frsker inte f andra att tro jag fljer lagar och regler.
Tnker inte fortstta skriva med dig d du r s pass arrogant att du inte ens kan erknna att du ej fljer regler ven fast du erknner att du inte gr det
Frresten, om det nu handlar om hyra s kan dom kpa tillbaka hyresrtten av dig och avbryta en vrkning igenom att betala sin skuld inom en viss tid, och d sitter du ju verkligen p pottkanten om du rivit stllet och kastat deras saker.