Indexfonder r det tips som alla fr, bra avvgning mellan arbetsinsats och avkastning. Det finns hundratals trdar som berr mnet s kika i forumen om privatekonomi och fonder. Jag gillar frdelningen 90% indexfonder och 10% rntefonder, eller 60%/40% om du vill ha lgre risk.
Mnadsspara och omfrdela en till tv gnger per r, tar kanske tre timmar om ret fr dig, resterande tid arbetar pengarna.
d r en fondrobot perfekt. Jag skulle rekommendera lysa.se.
Lste lite p hemsidan, och det dr verkar intressant! Det r allts en fondfrvaltare i form av en robot som skter ens investeringar?
Jag knner mig pinsamt okunnig kring detta. S pass okunnig att de mest grundlggande begreppen knns oklara fr mig. Dremot r jag rtt duktig p att spara och leva sparsamt...
Lste lite p hemsidan, och det dr verkar intressant! Det r allts en fondfrvaltare i form av en robot som skter ens investeringar?
Jag knner mig pinsamt okunnig kring detta. S pass okunnig att de mest grundlggande begreppen knns oklara fr mig. Dremot r jag rtt duktig p att spara och leva sparsamt...
Ls rikatillsammans-bloggen. Dr finns info om samt svar p en del frgor kring robotar. Samt ven en jmfrelse mellan olika robotar.
Indexfonder r det tips som alla fr, bra avvgning mellan arbetsinsats och avkastning. Det finns hundratals trdar som berr mnet s kika i forumen om privatekonomi och fonder. Jag gillar frdelningen 90% indexfonder och 10% rntefonder, eller 60%/40% om du vill ha lgre risk.
Mnadsspara och omfrdela en till tv gnger per r, tar kanske tre timmar om ret fr dig, resterande tid arbetar pengarna.
Ja, en global indexfond och en svensk indexfond skulle nog vara en perfekt start fr ts.
Kan inte bli enklare och tryggare om han vill ha avkastning.
Har lite pengar som jag borde frvalta bttre (inne p ett vanligt konto nu).
Sker ett sparande som inte krver mycket av kunskap eller aktivitet frn min sida, och relativt riskfritt och lngsiktigt.
Tar tacksamt emot alla tips!
Stt inte in alla pengarna p en gng utan stt in dem under t.ex 10 mnader med 20,000 kr/mnad fr att undvika att du stter in dem just nr brsen str p topp och sedan kraschar mnaden efter.
Brserna r manodepresiva och gr i skov tokuppt fr att sedan krascha ned i depression. Om du som jag inte har nerver av stl s satsa inte allt p brsen.
Senast redigerad av Evilius 2019-06-15 kl. 16:15.
Bara lgga pengarna i billiga, breda fonder. Uppfyller alla dina kriterier.
Fr vrigt borde du skilja mellan sparande och investerande. Det du egentligen ber om r investeringstips, "spartips" lter som att du behver hjlp att spara ihop 200k.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!