2019-12-05, 12:38
Medlem
goseigens avatar
Tycker det ser ganska bra ut för Liverpool. De har 23 vinster och en oavgjord på de senaste 24 matcherna. Med samma resultat säsongen ut kommer de att vinna överlägset. Visst kan det hända att de börjar tappa poäng, men hur?

Om jag har förstått rätt har Liverpool ett något lättare program kvar till dess att ligan vänder också. Matcher att se fram emot i december lär väl bli Man C-Leicester den 21 och Leicester-Liverpool den 26.

Manchester City skall före det också spela mot Manchester United och Arsenal. Det är fullt möjligt att Liverpool kommer leda ligan med ännu fler poäng vid nyår, men vem vet.
Citera
2019-12-05, 14:16
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ptja, vet inte om Tottenham kan ha ambitionen att vara världsklass med deras budget. Sen är hyfsad inte fy skam. Leicester vann med Schmeichel i målet. Hyfsad. City med Joe Hart i målet. Hyfsad eller rentav ganska dålig.

Finns gott om lag där viktiga spelare i truppen varit 3+. Om managern får ihop helheten kan de spelarna vara ovärdeliga trots att de inte är världsklass. Jordan Henderson, Wijnaldum i Liverpool t.ex. (Nu tycker jag iofs Wijnaldum är sjukt bra - en favorit - men hade han spelat i Newcastle fortfarande hade han knappt märkts av.)

Klart det finns utrymme för förbättring på målvaktsposten men tycker Lloris/Gazza är en rätt stark duo i målet ändå. Finns punkter i större behov av renovering.

Du talar som en förlorare och jag säger inte att du är. Absolut inte, jag känner inte dig.

Men har Lloris vacklat? Ja. Gazza är 2 bakom honom? Vill Spurs förbättra eller inte? Ta in en målvakt.

Det finns som sagt fantastiska spelare i truppen så vi talar inte om ett kaos. Ingen katastrof. Vad Spurs behöver är typ 3 spelare av Mou-karaktär så är det lugnt. En Essien, Terry osv sen vinner de allt.

MU har längre väg att gå med sina skolpojkar inkl Ole. De är gröna. Spurs är världsvana.

Mou har varit magisk med Dele liksom Ole varit med Rashy. Om än bättre.

Men Harry är tröööööööött... Hela truppen är trött. Ett jävla under att Mou väckte Dele.

Son går alltid lita på.

Men bort med Harry. Casha in. In med nån som vill döda folk och vid sidan av; göra mål.

In med en Essien och Terry. Kör hårt. Ny arena, nytt blod.
Citera
2019-12-05, 15:11
Moderator
zanteras avatar
Att sälja Kane känns lite som galenskap. Han garanterar mål samtidigt som man inte kommer få in en ersättare som gör lika många (kanske på lång sikt men inte direkt). Skulle Spurs missa top4 är det ju ännu svårare att få in en bra ersättare.
Citera
2019-12-05, 15:54
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Du talar som en förlorare och jag säger inte att du är. Absolut inte, jag känner inte dig.

Men har Lloris vacklat? Ja. Gazza är 2 bakom honom? Vill Spurs förbättra eller inte? Ta in en målvakt.

Det finns som sagt fantastiska spelare i truppen så vi talar inte om ett kaos. Ingen katastrof. Vad Spurs behöver är typ 3 spelare av Mou-karaktär så är det lugnt. En Essien, Terry osv sen vinner de allt.

MU har längre väg att gå med sina skolpojkar inkl Ole. De är gröna. Spurs är världsvana.

Mou har varit magisk med Dele liksom Ole varit med Rashy. Om än bättre.

Men Harry är tröööööööött... Hela truppen är trött. Ett jävla under att Mou väckte Dele.

Son går alltid lita på.

Men bort med Harry. Casha in. In med nån som vill döda folk och vid sidan av; göra mål.

In med en Essien och Terry. Kör hårt. Ny arena, nytt blod.

Kane är ur form, inte trött. Behöver en som kan backa upp honom. Annars håller jag med dig.
Citera
2019-12-05, 17:01
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Hur kom robbo undan med att armbåga Everton spelaren i bakhuvudet?
Citera
2019-12-05, 20:21
Avslutad
Silva får sparken från Everton

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/VbrJ73/everton-sparkar-huvudtranaren
Citera
2019-12-05, 23:04
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
4 dead man walking i premier league just nu.

1. Ole.

2. Silva. Med allt det sagt ger jag silva 2-3 veckor till sen är han sparkad. Tuffa matcher som kommer upp mot leicester och liverpool exempelvis. Även chelsea väntar därefter.

3. Pellerini.

4. Emery.

.

Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Silva får sparken från Everton

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/VbrJ73/everton-sparkar-huvudtranaren
2 gone 2 to go. Emery borta. Vilket jag hade fel om. Trodde han skulle stanna. Silva rök däremot. Pellegrini köpte sig tid med segern mot chelsea. Men förlust senast mot wolves gör att han fortfarande är illa ute. Ole klarar sig nog ett bra tag till. Mycket hänger nog på hur sugen poch är. Och däremellan har ju flores fått sparken. Vad är vi uppe i nu. 6 sparkade tränare. En tredjedel av säsongen spelad.

Och på tal om emery och arsenal. Tur att dem gjorde sig av med spanjoren så att spelarna fattar taktiken och kan vinna matcher igen. Eller inte. Ja nu förenklar jag, men exakt det arsenal fansen och engelska journalisterna har gjort som jagade bort honom på ett ovärdigt sätt från klubben. Skrämmande likheter mellan arsenal och united. Inkompetenta klubbledningar. United föll från mästare till europa league lag efter fergie. Arsenal var ett europa league lag när wenger lämnade. Hur lågt ska dem falla? Mitten kanske. En tiondeplats kanske den värdelöse freddie kan fixa. Pinsamt hur svensk media hypar honom. Gör att man njuter lite extra av fiaskot.
Citera
2019-12-05, 23:11
Moderator
zanteras avatar
Folk hånar Ole (med all rätt) men han hade ändå mer tränarerfarenhet än Freddie. Sen är det många som hypar upp Arteta som att han är Pep 2.0 och visst, alla assisterande tränare som kastas in som huvudtränare måste inte gå samma öde till mötes men känns som en trend som inte fungerat än så länge iaf. Kanske hade det passat bättre att testa vingarna i en mindre klubb först. Kolla på Lampard som gått bäst av f.d spelarna som nu tränar och han gjorde en viktig säsong i Derby innan han tog Chelsea.
Citera
2019-12-05, 23:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Jaha det var det för Freddie. Förlora hemma mot Brighton. Det duger inte. Synd hade ju varit kul med en svensk som lyckades i England.
Citera
2019-12-06, 08:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Nu rapporteras det att Arsenal kommer att presentera en ny manager vid slutet av veckan, dock så står det inget om vilken denna manager är men kandidater som Allegri, Jardim, Vieira, Rose, Rodgers och Howe nämns i samband till jobbet i AFC.
Citera
2019-12-06, 08:16
Medlem
thebandit777s avatar
Med Mustafi/Luiz/Sokratis/Xhaka i laget spelar det ingen roll vem som coachar Arsenal.

Fyra clowner som hör hemma på cirkus.
Citera
2019-12-06, 09:21
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hur kom robbo undan med att armbåga Everton spelaren i bakhuvudet?

För att när spelare ramlar på varandra, anything goes.

Den naturliga instinkten hos de flesta av oss när vi ramlar över en annan människa är att försöka dämpa fallet, inte skada den vi ramlar över.

I fotboll gäller det motsatta, eftersom domarna aldrig dömer för det. Det finns fördelar i att ramla "hårt", dela ut en tjuvsmäll, använda motståndarens kropp som kudde för ditt fall. Det primära syftet är dock att förhindra att spelaren kommer upp från marken före dig. Om du ramlar på motståndaren, ska han INTE komma upp och in i spel igen före dig.

Vad gäller Robbos fall över Davies var syftet det, tjuvsmäll och retas. Robertson är Liverpools grisigaste spelare, han gillar dela ut en smäll här och där. Jag är inte överförtjust i det, ärligt talat. En retsticka. Borde fått gult i det minsta.

Sen är anledningen till att du överhuvudtaget tar upp det inte ditt starka rättspatos där rätt ska vara rätt, utan att du råkar hålla på Liverpools konkurrenter och ogillar Liverpool, men det är en annan femma..
Senast redigerad av EnLitenFrys 2019-12-06 kl. 09:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in