2019-12-01, 00:55
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Hur tror ni Ljungberg kommer att tas emot av media och fans? Arsenal är väl i fritt fall och miljön kan väl bara beskrivas med ett ord... toxic.

I fallet med Ole har tidigare MU-stjärnor bakat upp honom 100%. I alla situationer verkar eniga MU-stjärnor ge Ole fullt stöd. Tror ni att Arsenals gamla garde och storstjärnor kommer vara lika förstående när gäller Ljungberg? Det känns som att sammanhållningen i Arsenal är riktig toxic och att det inte kommer ta lång tid innan man börjar sticka knivar i ryggen

Verkar som vissa spelare har häcklat Emery bakom hans rygg om man ska tro på internet.

Vad gör City nu för tiden? Får man igen för att man inte skaffade en ersättare till Kompany? Inte längre har någon ledare på planen? Saknaden utav Sané och Laporte?

En cb och vänsterback är ett måste för dom i januari fönstret. Lite löjligt att just City verkar ha problem med att hitta en duglig vänsterback. Att deras bästa vb under flera år har varit en Benjamin mendy i typ 3-5 matcher innan skadan han först drog på sig säger väl det mesta.
Citera
2019-12-01, 02:00
Medlem
TeenageFanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Allegri, Enrique, Rangnick, Rodgers, Jardim, Nuno, Pochettino och Howe är alla namn som uppges vara aktuella för Arsenal.
Allegri och Pochettino är de enda av de namnen som du nämner är lediga. Man kan räkna bort Pochettino och Allegri verkar inte vara nära.

Du kan vad jag tror absolut räkna bort, även om Arsenal själva närmar sig dem: Rodgers, Enrique, Howe och Rangnick.

Jardim och Nuno är alternativ. Men båda sitter på jobb och frågan är om dem vill till Arsenal? Ställer mig också frågande om någon av dem är rätt för klubben.

På savannen betar bl.a.: Di Francesco (nej tack), Laurent Blanc (hmmm), Marcellino (Emery 2?), Giampaolo (nej tack), Robert Moreno (hmmm).

Giovanni van Bronckhorst har en Arsenal-koppling och har gjort det bra med Feyernord. Vet ni vad det bästa är? Han är fucking ledig. Där har vi ett wildcard. Varför pratas det ingenting om honom?
Citera
2019-12-01, 04:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeenageFanclub
Allegri och Pochettino är de enda av de namnen som du nämner är lediga. Man kan räkna bort Pochettino och Allegri verkar inte vara nära.

Du kan vad jag tror absolut räkna bort, även om Arsenal själva närmar sig dem: Rodgers, Enrique, Howe och Rangnick.

Jardim och Nuno är alternativ. Men båda sitter på jobb och frågan är om dem vill till Arsenal? Ställer mig också frågande om någon av dem är rätt för klubben.

På savannen betar bl.a.: Di Francesco (nej tack), Laurent Blanc (hmmm), Marcellino (Emery 2?), Giampaolo (nej tack), Robert Moreno (hmmm).

Giovanni van Bronckhorst har en Arsenal-koppling och har gjort det bra med Feyernord. Vet ni vad det bästa är? Han är fucking ledig. Där har vi ett wildcard. Varför pratas det ingenting om honom?
Allegri har uttalat att han önskar att gå till England och han håller nu på att lära sig engelska, italienska Gazzetta rapporterade i går att Allegri fick erbjudande om att ta över Arsenal efter Emery och en 3,5 år lång kontrakt med klubben och tydligen så tackade Allegri nej till Arsenal. Pochettino är givetvis en dyktig tränare men han har snackat mkt skit om Arsenal och jag vill inte se honom Arsenal boss.

Luis Enrique var styrelsens favorit till att ersätta Wenger i Arsenal inför 2018/19 och Arsenal hade flera möten med Enrique, men tydligen så krävde han enligt styrelsen för hög lön och för mkt pengar till spelarköp. Det rapporteras om att Leicester kommer att kräva £14 millioner för att släppa Rodgers till Arsenal, men samtidigt så rapporteras det att Rodgers vill lämna Leicester till fördel för Arsenal. Men tror knappast att Rodgers kommer att lämna Leicester nu mitt under den här säsongen.

Jardim och Nuno har båda visat att de är bra på att bygga lag och att de kan uppnå resultat utan att spendera för mkt pengar på spelare också spelar de båda en offensiv fotboll, låter lite som Wenger för mig. Men om ngn av de vill ta över Arsenal är omöjligt att säga.

van Bronckhorst är ett intressant namn som även har nämts vid enstaka tillfällen, men han jobbar i dag för City ägarna.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-12-01 kl. 04:12.
Citera
2019-12-01, 10:13
Medlem
zebra121s avatar
Som sagt, Liverpool är redan klara seriesegrare. Frågan är vilka som blir 2a, 3a och 4a. Racet där bakom blir tufft. Grattis återigen LFC-supportrar.
Citera
2019-12-01, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Som sagt, Liverpool är redan klara seriesegrare. Frågan är vilka som blir 2a, 3a och 4a. Racet där bakom blir tufft. Grattis återigen LFC-supportrar.

Det återstår 24 omgångar! Mycket kan hända ännu.
Citera
2019-12-01, 10:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname

Det lät likadant i fjol vid den här tidpunkten från herr Zebra:

Citat:
Inte en chans? Ni har precis gått rent mot exakt de motstånd jag talade om för dig.
Inse faktum att ni nu leder serien och kommer vinna PL 18/19.

Citat:
Du bör tro mer på ditt lag är det jag säger. Ni har aldrig startat så här bra någonsin.
Du säger att ni inte spelat bra men likt förbannat har Liverpool gått rent sista matcherna och är enda obesegrade laget. Säg när ni skruvar på spelet 25 %, då kommer ni blåsa lagen av banan.

Ni kommer vinna serien. Allt jag säger. Jag är Evertonsupporter oxå. Notera det.

Syftet med såna inlägg är såklart enbart jinx. Försäkring om Liverpool vinner, skadeglädje-boost om de tappar.
Citera
2019-12-01, 12:32
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname

LFC har stått för samma kross som City stod för 2017/2018, då var väl ligan teoretiskt avgjord i Mars, April eller något i den stilen? Det kommer vara samma här.
Kan någon vanlig dödlig se att Liverpool ska tappa detta? Nej, det är totalt jävla omöjligt när de dessutom vänder och vinner matcher EXAKT hela tiden (X på OT det enda)

"allt kan hända" Jo tjena, det krävs att alla lirare blir magsjuka så de får spela med reservlaget under en månad elr något i den stilen.
Citera
2019-12-01, 12:37
Moderator
zanteras avatar
Kan bero på att jag är MU supporter men tycker top4/CL situationen är bra mycket intressantare än vilka som vinner PL. Att det skulle vara Liverpool eller City kändes ju 98% säkert inför säsongen, just nu ser Liverpool ut att jogga hem den, men alla som följt PL mer än bara på resultat vet att December/Januari perioden med intensivt schema kommer påverka en del och Liverpool slåss på 2 fronter samtidigt som de flesta ändå anser att Liverpool har en något smalare trupp än City. Leicester känns kanske som laget som går in med fräschast ben i den intensiva Jul/Nyår-perioden då de inte haft Europa-spel under hösten och om något borde tabellen tightas till lite i toppen och även om jag inte tror Liverpool kommer rasa ihop fullständigt så kan det nog bli några poängtapp framöver. Tror också Liverpool vinner men inget är avgjort förräns i slutet och inget säger att Liverpool kan ha en liknande form-dipp under våren som City haft under hösten. Skulle t.ex. VVD bli skadad så kan allt hända.

Med tanke på Chelsea's tapp igår samtidigt som Spurs vann så skiljer endast 6p och lagen möts senare i månaden om jag inte minns fel. Unnar Chelsea och Lampard att få CL-spel med det spelet de haft men de har ett ungt lag och det känns som de också kommer ha lite motgångar under säsongen, och Mourinho är något av en joker och får han igång Spurs kan det bli en intressant fight där. Det är även intressant med hur starkt de Engelska lagen gick i Europa senaste säsongen och så länge t.ex. Wolves, Arsenal och MU är kvar i EL samt de andra klubbarna är kvar i CL så blir det intressant att se vad som händer.
Citera
2019-12-01, 14:46
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Flores sparkad från watford. Andra gången han sparkas från watford. Andra gången watford sparkar tränare denna säsongen. Fjärde tränaren som får sparken i premier league den här säsongen en tredjedel in. Pellegrini räddade sitt jobb igår iallafall. Får se om silva kan göra det senare idag.

Watford och deras styre är ju speciella minst sagt. Svårt och känna någon större respekt för hur den klubben hanteras. Hoppas dem ryker. Starkast rykten verkar gälla houghton just nu. Bra tränare men svårt och se han rädda dem. Tveksam om han dessutom är rätt man för deras mer kreativa spelare med sin defensiva inställning.

Från gårdagen får lampard ta på sig chelseas förlust. Visar att han är en färsking i spelet och har mycket att lära. Går inte att rotera så mycket. Underskattning eller överdriven oro kring spelarna fysik. Vet inte men fel blev det.
Citera
2019-12-02, 00:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Man United ligger nu 6 poäng från relegation.. med Tottenham och City som sina två nästa motståndare.
Citera
2019-12-02, 00:55
Medlem
snillet_1s avatar
Jag ser inte mycket engelsk fotboll, men jag har sett en del med United och det är ganska uppenbart att Solskjaer inte är rätt man för jobbet. Tycker dock att truppen är rätt jävla usel också. Idag startar man med Mata - Pereira - Fred centralt i sitt 4-2-3-1. Det är spelare som antingen är slut, ofärdiga eller inte tillräckligt bra - ingen av dem hade varit i närheten av att starta i City, Liverpool, Spurs, Leicester eller ens heller typ Wolves eller Everton. Tycker även att AWB som var hypad känns som en ny Kyle Walker, fast sämre med bollen. Lever mycket på sin fysik och häftiga tacklingar.
Citera
2019-12-02, 03:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag ser inte mycket engelsk fotboll, men jag har sett en del med United och det är ganska uppenbart att Solskjaer inte är rätt man för jobbet. Tycker dock att truppen är rätt jävla usel också. Idag startar man med Mata - Pereira - Fred centralt i sitt 4-2-3-1. Det är spelare som antingen är slut, ofärdiga eller inte tillräckligt bra - ingen av dem hade varit i närheten av att starta i City, Liverpool, Spurs, Leicester eller ens heller typ Wolves eller Everton. Tycker även att AWB som var hypad känns som en ny Kyle Walker, fast sämre med bollen. Lever mycket på sin fysik och häftiga tacklingar.
Jag är inte ngn Man Utd fan, men tycker att det är helt sanslöst vilket tålamod ledningen i Man Utd visar mot Solskjaer. Det stämmer mkt av det du skriver MUs trupp är verkligen usel och jag tror att de flesta managers hade haft en svår uppgift med det spelarmaterialet, samtidigt så verkar det som att Solskjaer inte klarar av att få ur det bästa i spelarna. Samma sak kan man iofs säga om Arsenal, förutom Laca, Auba, Torreira, Bellerin, Sokratis och Leno så är ingen av våra spelare ens i närheten av platsa i ett top 4 lag. Ljungberg blev skolerad taktisk av Farke i Norwich matchen och om det inte vore för Leno så hade vi förlorat med 2-3 mål. Tyvärr, så känns det som att både Arsenal och Man Utd är påväg till att bli det moderna Nottingham Forest och Aston Villa, två klubbar som engång i tiden dominerade engelsk fotboll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in