Citat:
Tror jag sagt det några gånger, varken Lindelöf eller Maguire är på den nivån tillsammans att de skall vara startpar i United. De är bägge för virriga, gör felbedömningar för ofta och verkar stundtals ha problem att kommunicera. Truppspelare definitivt. Men och här glömmer de flesta bort, vad fanns att tillgå - Jones & Smalling. Är dessa två en uppgradering - verkligen. Men jag förväntar mig att minst en mittback av klass står högt upp på listan hos Ole. Sedan kommer ju dealen med att den klubben skall vilja sälja och spelaren vilja komma.Hur känner United-fansen för Lindelöf en dag som den här?
Läste att han fick enorma mängder skit för 2-1-målet igår och efter att ha sett det tycker jag det främst är en kollektiv kollaps. Det är EN jävla gubbe i boxen och de är två försvarare, det ska inte vara raketforskning att ha honom. Om det sen var AWB som inte kommunicerade eller VNL som inte hade koll, det låter jag vara osagt.
Men jag upplever det lite som att Lindelöf är vad Skrtel var för Liverpool - jättebra vissa dagar och matcher, OK andra - men på det stora hela inte bra nog. Spelaren är på en nivå lägre än vad klubben har ambition om att vara, och kommer aldrig komma upp i den nivån.
Läste att han fick enorma mängder skit för 2-1-målet igår och efter att ha sett det tycker jag det främst är en kollektiv kollaps. Det är EN jävla gubbe i boxen och de är två försvarare, det ska inte vara raketforskning att ha honom. Om det sen var AWB som inte kommunicerade eller VNL som inte hade koll, det låter jag vara osagt.
Men jag upplever det lite som att Lindelöf är vad Skrtel var för Liverpool - jättebra vissa dagar och matcher, OK andra - men på det stora hela inte bra nog. Spelaren är på en nivå lägre än vad klubben har ambition om att vara, och kommer aldrig komma upp i den nivån.
AWB hoppas jag på att det är trötthet och ungdom, men han har sett mer och mer loj/arrogant ut än vad som borde vara fallet. Första målet släpper han helt motståndaren och bara lunkar, andra gör han inte ens en effort att ta upp markering.
Ett annat stort problem är att DDG inte kommer ut på bollar han borde. I mina ögon behöver han inte stå på linjen när Navas slår sitt inlägg. Att han står på bägge hälarna, med händerna i ljumsken och tittar gör inte aktionen bättre heller.
Igår tycker jag dock är mest otur och grymt skickligt målvaktsspel som förhindrar att United går vidare, det skulle mycket väl, eller borde, ha slutat 5-2. Domaren var ju klart oberäknelg med. Menar, backens jättehopp rakt in med med sträckt ben, dobbar fram - om det inte är en reckless challenge så är där inte mycket som blir dömt som det. Nu hade Rashford mer tur än Shaw, den senare åkte på två års rehab. Du har inkastet som döms fel där Sevilla gör mål i direkt påföljande anfall - vad är VAR till för då, hade det varit bollbyte och liknande så förstår jag att man inte rullar tillbaka bandet. Men han vägrar t o m att ens använda VAR.
).