2020-08-01, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nu är det endast 1 dag kvar tills FA-Cup finalen mellan Arsenal - Chelsea. Jag tror naturligtvis att the Gunners kommer att krossa Chelsea, men vad tror ni?

Mitt tips är att Arsenal vinner finalen 2-1.

Är det att "krossa" ett lag genom att vinna med 2-1!

I detta fall hoppas jag på Chelsea. Arsenal utanför Europaspel, där de ändå inte firar några triumfer.
Citera
2020-08-01, 11:35
Medlem
Jag håller Chelsea som favorit då de har mer offensiv spets och spelar en bättre fotboll än Arsenal just nu men tror inte på någon utklassning utan en jämn match. Chelseas stora problem den här säsongen har varit målvakt och försvar och jag tror Kepa kan ha gjort sin sista match för klubben. Caballero, som jag tycker är lite underskattad och borde fått fler chanser, lär stå ikväll.
Chelsea släppte in 54 mål under säsongen, vilket jag tycker de fått för lite kritik för. Fler än Man United, Tottenham och Arsenal, som alla sågats för sitt försvarsspel.

Samtidigt vet man aldrig med Arsenal, som spelat upp sig och trots allt slog ut City och de brukar vara bra i FA Cupen. De har även mer att spela för då en vinst skulle ge dem en plats i Europa League och rädda en i övrigt besvikelse till säsong. Tror också att den här matchen kan bli avgörande för Aubameyangs framtid i klubben. Så länge de har honom kan de inte räknas bort.

2-1 till Chelsea är mitt tips.
Citera
2020-08-01, 12:09
Medlem
Ovcharkas avatar
Har ingen koll på Chelsea. Såg av en slump "Kepa, Kepa, Kepa, Kepa!"-klippet på Youtube, ett klipp där tre försvarare i panik försöker få fart på just Kepa efter en hörna.

Har han varit så dålig? Minns bara den där incidenten där han fick stå över nån match. Minns inte riktigt vad det handlade om heller. Vägrade bli utbytt, eller nåt.
Citera
2020-08-01, 12:14
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Har ingen koll på Chelsea. Såg av en slump "Kepa, Kepa, Kepa, Kepa!"-klippet på Youtube, ett klipp där tre försvarare i panik försöker få fart på just Kepa efter en hörna.

Har han varit så dålig? Minns bara den där incidenten där han fick stå över nån match. Minns inte riktigt vad det handlade om heller. Vägrade bli utbytt, eller nåt.

Citat:
Chelsea goalkeeper Kepa Arrizabalaga has the worst save percentage in Premier League history.

Citat:
During his 33 Premier League games, he’s let in 47 goals. His save percentage of just 55.4% leaves him 127th out of 132 goalkeepers in Europe’s top seven leagues.

Citat:
Using data from reputable stats website fbref.com, Kepa’s save percentage has been compared to the 729 goalkeepers who have played 10 or more matches in England’s top-flight.

Kepa’s position? 730th out of 730.

// PoK
Citera
2020-08-01, 12:22
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
// PoK

Hm, så pass. Men han var ju bra en gång i tiden? Vad har hänt? Skada, sjukdom, svårt med anpassning till England, familjebekymmer?
Citera
2020-08-01, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hm, så pass. Men han var ju bra en gång i tiden? Vad har hänt? Skada, sjukdom, svårt med anpassning till England, familjebekymmer?
Kepa saknar för en målvakt två viktiga egenskaper. Pondus och förmågan att plocka ner åtminstone enkla inlägg. Med en stabil mittback som styr försvaret kan det fungera ändå. I avsaknad av en sådan här det uppstått en allmän osäkerhet i Chelseas bakre regioner som fortplantat sig som en ond spiral. Kepa tycks helt ha tappat självförtroendet och ser nästan panikslagen ut.
Senast redigerad av ZSlug 2020-08-01 kl. 14:18.
Citera
2020-08-01, 15:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Ganska många som underskattar Arsenal inför finalen.....
Citera
2020-08-01, 18:50
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Sheffield wednesday får 12 minuspoäng för att ha brutit mot finansiella regler denna säsong. Straffet börjar dock först gälla nästa säsong. Lite konstigt kan jag tycka. Har man misskött sig denna säsong är det väl me lämpligt att man straffas för just denna säsong. Är ju orättvist mot övriga lag som alla denna säsong hållt sig innanför regelverket liksom. Charlton hade tex klarat sig om straffet applicerats på årets säsong. Nu ryker väl wednesday oavsett nästa säsong då 12 minuspoäng blir extremt svårt att hämta igen. Dom har ju fallit som en sten under säsongen och kommer nog inte komma igen. Vilket gör det än mer dåligt hanterat att inte straffa dom för denna säsong. Blir tråkigt när lag ska börja på minuspoäng och i princip redan vara klara för nedflyttning tidigt.

Annars så kikar jag på fa cupfinalen och måste säga att pulisic imponerar ännu en gång. Gått lite under radarn kan jag tycka denna säsong. Visst hade en tuff start men visar en otrolig kvalite och ytterligare potential. Fortsätter han denna utveckling kan han gå om hazard.
Citera
2020-08-01, 20:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Arsenal utökade rekorden i antal vinster i FA-Cupen till 14

Som väntat så blev det en jämn match, där båda lagen spelade mer defensivt än offensivt. Och jag gissade rätt resultat inför matchen 2-1 til the Arsenal

Detta svider säkert extra hårt i röven för alla Arsenal hatare på FB.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-08-01 kl. 20:45.
Citera
2020-08-01, 21:33
Medlem
ingetbranicks avatar
Alltså, det här med pålagt publikljud i tv-sändningarna...

Extremt irriterande. Tror de att vi är så korkade att vi "kommer i stämning" för att de lägger på inspelat ljud som de nödtorftigt försöker matcha till händelserna på planen? Hallå, ALLA VET att det inte finns publik på plats, så varför låtsas? Vem tror ni att ni lurar?

Fast ärligt talat tror jag att det handlar om annat också, nämligen censur. Utan publik så hörs både spelare och bänk, och eftersom större delen av världen kan engelska så är det en hel del icke rumsrena ord som skulle slippa igenom annars. Man vill helt enkelt inte att folket i stugorna ska höra hur det egentligen låter på och kring planen. Spanskan är ju också ett världsspråk, så det är kanske logiskt att just England och Spanien har valt pålagt publikljud. Italienska och tyska förstås inte av lika många, och i de länderna har man valt att köra utan pålagt ljud. Eller så handlar det om att man respekterar tv-tittarna i högre grad och betraktar dem inte som idioter, vad vet jag?

Samma sak kan för övrigt sägas om Nordamerika och NHL där man också kommer att ha pålagt ljud när slutspelet drar i gång utan publik. NHL (liksom hela USA) är ju riktiga hycklare, det sägs och görs riktigt hemska saker på planen men vid sidan av ska allt vara så fint och städat. Alla NHL-spelare, framför allt amerikaner och kanadensare, är medietränade från unga år. De får absolut inte svära i en intervju, till exempel, hur sura och besvikna de än är. Inte f*n vill NHL-ledningen att allmänheten ska höra hur den osminkade sanningen låter.

(...men det allra värsta med de engelska matcherna är ändå det bisarra knäståendet och black power-hälsningarna före avspark. Att fotbollsspelare manifesterar för en separatistisk, marxistisk, queer-extremistisk vänsterorganisation som vill nedmontera det västerländska samhället som vi känner det är nog något som vi i en ganska snar framtid kommer att fråga oss hur i h-e det kunde hända. Finns det verkligen ingen med lite ryggrad som kan förklara hur organisationen BLM:s agenda faktiskt ser ut? Det räcker med att gå in på deras egen webbplats och läsa deras programförklaring för att inse att det handlar om väldigt mycket mer än att "det är dumt med rasism".)
Citera
2020-08-01, 23:52
Medlem
Jag vill på intet sätt påstå att Arsenals seger var oförtjänt, men nog var det mycket som gick emot Chelsea. Tunga skador på Azpilicueta och Pulisic och det andra gula och därmed röda på Kovacic var direkt felaktigt. Dessutom kan Martinez ha tagit bollen utanför straffområdet. Var det ett friläge hade det renderat i en utvisning. Om det blev någon VAR granskning på den situationen framgick ej av TV bilderna. Martinez är för övrigt en målvakt som imponerat, i mitt tycke stabilare än Leno.
Senast redigerad av ZSlug 2020-08-02 kl. 00:21.
Citera
2020-08-02, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Alltså, det här med pålagt publikljud i tv-sändningarna...

Extremt irriterande. Tror de att vi är så korkade att vi "kommer i stämning" för att de lägger på inspelat ljud som de nödtorftigt försöker matcha till händelserna på planen? Hallå, ALLA VET att det inte finns publik på plats, så varför låtsas? Vem tror ni att ni lurar?

Fast ärligt talat tror jag att det handlar om annat också, nämligen censur. Utan publik så hörs både spelare och bänk, och eftersom större delen av världen kan engelska så är det en hel del icke rumsrena ord som skulle slippa igenom annars. Man vill helt enkelt inte att folket i stugorna ska höra hur det egentligen låter på och kring planen. Spanskan är ju också ett världsspråk, så det är kanske logiskt att just England och Spanien har valt pålagt publikljud. Italienska och tyska förstås inte av lika många, och i de länderna har man valt att köra utan pålagt ljud. Eller så handlar det om att man respekterar tv-tittarna i högre grad och betraktar dem inte som idioter, vad vet jag?

Samma sak kan för övrigt sägas om Nordamerika och NHL där man också kommer att ha pålagt ljud när slutspelet drar i gång utan publik. NHL (liksom hela USA) är ju riktiga hycklare, det sägs och görs riktigt hemska saker på planen men vid sidan av ska allt vara så fint och städat. Alla NHL-spelare, framför allt amerikaner och kanadensare, är medietränade från unga år. De får absolut inte svära i en intervju, till exempel, hur sura och besvikna de än är. Inte f*n vill NHL-ledningen att allmänheten ska höra hur den osminkade sanningen låter.

(...men det allra värsta med de engelska matcherna är ändå det bisarra knäståendet och black power-hälsningarna före avspark. Att fotbollsspelare manifesterar för en separatistisk, marxistisk, queer-extremistisk vänsterorganisation som vill nedmontera det västerländska samhället som vi känner det är nog något som vi i en ganska snar framtid kommer att fråga oss hur i h-e det kunde hända. Finns det verkligen ingen med lite ryggrad som kan förklara hur organisationen BLM:s agenda faktiskt ser ut? Det räcker med att gå in på deras egen webbplats och läsa deras programförklaring för att inse att det handlar om väldigt mycket mer än att "det är dumt med rasism".)
Tycker ändå publikljuden adderar någonting, utan de så känns det alldeles för sterilt så personligen har jag inget emot det. Hade det varit som du säger, för att vi inte skulle få höra alla hemskheter som spelarna säger hade de väl valt att lägga på publikljud också i Premier League? Har ju endast varit i FA-cupen som de valt att ha med dem och mängden matcher i ligan har ju vida överstigit de cupmatcher som spelades efter uppehållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in