Flashbacks tre små musketörer! Fortsätt gärna med det ni gör – det är underhållning

Jag kan väl innerst inne förstå avundsjukan och oron över att Man City växer sig starkare och blir mer framgångsrika, även om jag har lite svårt att begripa hur vuxna män (får jag anta) kan skapa så mycket oväsen över ett fotbollslag, som nu dessutom har friats från alla anklagelser.
Om vi för ett ögonblick lyfter blicken så kan vi konstatera att City är en extremt välskött fotbollsklubb. De lyckades knyta till sig världens främsta coach som spelare drömmer att lära sig av, de har extremt skickliga sportchefer och förhandlare, det finns en tydlig infrastruktur och planer för allt som rör klubben och dess utveckling, jämfört med t.ex. Barcelona som verkar styras av nyckfulla tonåringar.
Nu har de lyckats knyta till sig den 20-åriga generationstalangen Ferran Torres från Spanien för runt 200 miljoner kronor (en spottstyver för vad en sån kille ska gå för), och samtidigt slagit ut både Juventus, United, Real och Atletico på vägen dit. Och det, "mina vänner", är inte p.g.a oljepengar. Det är tack vare Pep och en extremt välskött klubb som har en tydlig plan för spelaren.
Nästa säsong blir nog mindre rolig för er, men desto roligare för mig.