2020-07-31, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Du hade fel. Det tog faktiskt hela 7 minuter!

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Damn, I'm getting old.

Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Flashbacks tre små musketörer! Fortsätt gärna med det ni gör – det är underhållning

Jag kan väl innerst inne förstå avundsjukan och oron över att Man City växer sig starkare och blir mer framgångsrika, även om jag har lite svårt att begripa hur vuxna män (får jag anta) kan skapa så mycket oväsen över ett fotbollslag, som nu dessutom har friats från alla anklagelser.

Om vi för ett ögonblick lyfter blicken så kan vi konstatera att City är en extremt välskött fotbollsklubb. De lyckades knyta till sig världens främsta coach som spelare drömmer att lära sig av, de har extremt skickliga sportchefer och förhandlare, det finns en tydlig infrastruktur och planer för allt som rör klubben och dess utveckling, jämfört med t.ex. Barcelona som verkar styras av nyckfulla tonåringar.

Nu har de lyckats knyta till sig den 20-åriga generationstalangen Ferran Torres från Spanien för runt 200 miljoner kronor (en spottstyver för vad en sån kille ska gå för), och samtidigt slagit ut både Juventus, United, Real och Atletico på vägen dit. Och det, "mina vänner", är inte p.g.a oljepengar. Det är tack vare Pep och en extremt välskött klubb som har en tydlig plan för spelaren.

Nästa säsong blir nog mindre rolig för er, men desto roligare för mig.
Citera
2020-07-31, 17:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Nu är det endast 1 dag kvar tills FA-Cup finalen mellan Arsenal - Chelsea. Jag tror naturligtvis att the Gunners kommer att krossa Chelsea, men vad tror ni?

Mitt tips är att Arsenal vinner finalen 2-1.
Citera
2020-07-31, 18:31
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nu är det endast 1 dag kvar tills FA-Cup finalen mellan Arsenal - Chelsea. Jag tror naturligtvis att the Gunners kommer att krossa Chelsea, men vad tror ni?

Lär ju bli många mål med tanke på att bägge försvaren är värdelösa. Frågan då är ju vilka som har bättre anfall. Vore smått kul om Giroud avgjorde matchen.

// PoK
Citera
2020-07-31, 18:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Lär ju bli många mål med tanke på att bägge försvaren är värdelösa. Frågan då är ju vilka som har bättre anfall. Vore smått kul om Giroud avgjorde matchen.

// PoK
Jag förväntar att Arsenal - liksom Chelsea kommer att spela defensivt, jag tror inte på att det blir mer än 3-4 mål i matchen. Det är ingen tvekan om att AFC har ett starkare anfallspar än vad Chelsea har.
Citera
2020-07-31, 20:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Flashbacks tre små musketörer! Fortsätt gärna med det ni gör – det är underhållning

Jag kan väl innerst inne förstå avundsjukan och oron över att Man City växer sig starkare och blir mer framgångsrika, även om jag har lite svårt att begripa hur vuxna män (får jag anta) kan skapa så mycket oväsen över ett fotbollslag, som nu dessutom har friats från alla anklagelser.

Om vi för ett ögonblick lyfter blicken så kan vi konstatera att City är en extremt välskött fotbollsklubb. De lyckades knyta till sig världens främsta coach som spelare drömmer att lära sig av, de har extremt skickliga sportchefer och förhandlare, det finns en tydlig infrastruktur och planer för allt som rör klubben och dess utveckling, jämfört med t.ex. Barcelona som verkar styras av nyckfulla tonåringar.

Nu har de lyckats knyta till sig den 20-åriga generationstalangen Ferran Torres från Spanien för runt 200 miljoner kronor (en spottstyver för vad en sån kille ska gå för), och samtidigt slagit ut både Juventus, United, Real och Atletico på vägen dit. Och det, "mina vänner", är inte p.g.a oljepengar. Det är tack vare Pep och en extremt välskött klubb som har en tydlig plan för spelaren.

Nästa säsong blir nog mindre rolig för er, men desto roligare för mig.

Avundsjuka är fel ord när min klubb vunnit lite titlar på sistone. Mer fascinerad över din Bagdad Bob-approach i en extremt komplicerad juridisk fråga. Din utgångsposition är att City har gjort noll fel, är helt igenom hederliga och alla som uttrycker något annat är clowner och bedragare.

Att du sedan är så enormt förutsägbar som på förra sidan var i sanning underhållande
Citera
2020-07-31, 20:27
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Jag förväntar att Arsenal - liksom Chelsea kommer att spela defensivt, jag tror inte på att det blir mer än 3-4 mål i matchen. Det är ingen tvekan om att AFC har ett starkare anfallspar än vad Chelsea har.
Tror inte Chelsea kommer ligga på defensiven. Dom såg vassa ut mot Liverpool.
Chelsea 3-1
Citera
2020-07-31, 20:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Tror inte Chelsea kommer ligga på defensiven. Dom såg vassa ut mot Liverpool.
Chelsea 3-1
3-1 til the Arsenal

Hursomhelst, så blir det en intressant - och förhoppningsvis bra match.
Citera
2020-07-31, 21:02
Medlem
Fisknyllets avatar
Jag håller på Arsenal, men är övertygad att Chelsea kommer vinna. Kommer satsa en femhundring på Chelsea vinst till 2 gånger pengarna.

Tror de blir 5-1 till Chelsea. I övrigt tror jag att det blir en match med två ansikten där båda lagens anfallare hela tiden ställer frågor till motståndareförsvaret.
Citera
2020-08-01, 01:09
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
teren kommer in och anklagar Spiegel och UEFA för att hata City, skrattar åt anklagelserna som är rakt igenom falska om 3... 2....
wow. Du har skills.
Citera
2020-08-01, 01:12
Medlem
bandspelarens avatar
Tror också på 3-1 till Chelsea. Fast vad vet man. Arsenal har briljerat förr i betydelselösa matcher när allt ändå är kört.
Citera
2020-08-01, 01:13
Medlem
Scamps avatar
Citat:

Har varit hyfsat täta matcher lagen emellan. Tror på 2-1 Chelsea.
Citera
2020-08-01, 08:40
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Jag har inga problem med att erkänna att jag är kass på att tippa. Så då jag tror att Chelsea vinner borde Arsenal stå som segrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in