2020-07-03, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Stackars City. De har haft så mycket sämre förutsättningar än Liverpool. Ska vi verkligen ta den vägen?
När man inte längre får igång folk på Invincible och hata Maupay så är ju Pool med VAR och ingen VvD ett lätt lockbete
Citera
2020-07-03, 12:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
När man inte längre får igång folk på Invincible och hata Maupay så är ju Pool med VAR och ingen VvD ett lätt lockbete

Exakt så. Skadeglädjen över en förlust när ligan är avgjord säger mest om hur länge avsändarna gått runt och stört sig på hur bra en konkurrent är.

Som ”ammunition” är det ganska blött krut med tanke på var ligatiteln hamnat, med antalet omgångar kvar.

Som Liverpool-supporter blir jag också lite provocerad. Man letar aktivt vinklar för att förminska och avfärda bedriften samt måla en bild av att man är slut nu. Men så är det, haters gonna hate. Finns det inget att kritisera kommer de hitta på något. Som nu.

Så, även fast det är mycket dumheter som får stå obesvarade, är det bättre att ignorera och byta ämne.

——-

Sjukt viktiga matcher på lördagen för CL-platserna. United borde kunna ta in då man möter Bournemouth hemma, medan Leicester är typ piskat att slå Palace hemma. Wolves möter Arsenal, förlorar gunners där tror jag vi kan räkna bort dem och generalen får äta humble pie efter att ha skrattat åt spurs när Gunners är i princip lika mediokra. Chelsea möter Watford som slåss för överlevnad. På måndagen måste spurs vinna över Everton för att typ ha en teoretisk möjlighet att kunna ta igen. Väldigt spännande!
Citera
2020-07-03, 13:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Om VVD försvann? ALLA lag i världen skulle försvagas om deras bästa spelare lämnade, konstigt resonemang.

Vi har haft Alisson skadad i 2 månader, Fabinho skadad 2 månader, Matip 3 månader, Keita 1 månad, Lovren 1,5 månad, Mané 1 månad och Shaq 1 månad, Hendo småskadad från och till samt Ox.

Fabinho har växlat i rollen som DM och back, så hmmmm...

Med det sagt så kanske en ledning på 15p ist för 20.
Yep. Hur tror du att Liverpools säsong hade sett ut utan van Dijk och om Lovren hade varit deras kugge? Är ju Allison och van Dijk som har varit den största skillnaden för Liverpool. Ja, men förutom Allison, Mane och Fabinho så utgör dem övriga spelarna ingen större skillnad. Visste att Fabinho spelade mittback i CL matchen mellan Liverpool - Bayern, men har han växlat på rollen som mittfältare, högerback och mittback genom hela säsongen?

Som sagt, Liverpool hade säkerligen vunnit titeln oberoende av vad än som hade hänt. Men varför så vann inte Livverpool PL förra säsong - och med 15 eller 20p, om dem nu är tidernas bästa PL lag som skulle bryta alla möjliga rekorder den här säsongen?
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-03 kl. 13:57.
Citera
2020-07-03, 13:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Får inte i gång folk på the Invincibles och hata Maupay? Vad jag försöker förklara är att när lag som varken Chelsea, City eller Liverpool har klarat av att kopiera Arsenals Invinceble säsong så visar det bara hur otrolig svårt det faktiskt är att gå obesegrad genom en hel säsong i PL - Men när man lyssnade på Liverpool fansen för drygt 5mnd sedan så skulle ju de kopiera våran Invincible säsong, slå Citys poängrekord och alla möjliga rekord som finns i PL. När det gäller Maupay så är han en jävligt ful spelare och .han borde egentligen ha fått minst gult för incidenten med Leno. Kort o gott
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Exakt så. Skadeglädjen över en förlust när ligan är avgjord säger mest om hur länge avsändarna gått runt och stört sig på hur bra en konkurrent är.

Som ”ammunition” är det ganska blött krut med tanke på var ligatiteln hamnat, med antalet omgångar kvar.

Som Liverpool-supporter blir jag också lite provocerad. Man letar aktivt vinklar för att förminska och avfärda bedriften samt måla en bild av att man är slut nu. Men så är det, haters gonna hate. Finns det inget att kritisera kommer de hitta på något. Som nu.

Så, även fast det är mycket dumheter som får stå obesvarade, är det bättre att ignorera och byta ämne.

——-

Sjukt viktiga matcher på lördagen för CL-platserna. United borde kunna ta in då man möter Bournemouth hemma, medan Leicester är typ piskat att slå Palace hemma. Wolves möter Arsenal, förlorar gunners där tror jag vi kan räkna bort dem och generalen får äta humble pie efter att ha skrattat åt spurs när Gunners är i princip lika mediokra. Chelsea möter Watford som slåss för överlevnad. På måndagen måste spurs vinna över Everton för att typ ha en teoretisk möjlighet att kunna ta igen. Väldigt spännande!
1. Jag bryr mig egentligen inte om City hade vunnit 4-0 eller om Liverpool hade vunnit 8-0. Tror ingen i världen försöker att förminska detta Liverpool lag, dem är kanske Europas bästa lag just nu (menar att Bayern och/eller Juve kan utmana Liverpool om den titeln ATM). MEN, många Liverpool fans har svårt för att erkänna att City och tre av de övriga klassiska topp 4 lagen har - av olika skäl alla varit betydligt sämre i år än vad de var förra säsongen.

När det gäller Wolves - Arsenal, så blir det tufft helt klart. Men ärligt så är den här säsongen redan körd oavsett vad. Annars så tror jag nog att du borde ta och äta en humble pie XL.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-03 kl. 14:02.
Citera
2020-07-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
MEN, många Liverpool har svårt för att innse att City och tre av de övriga klassiska topp 4 lagen har - av olika skäl alla varit betydligt sämre i år än vad de var förra säsongen.
Nej, de har inte varit så extremt mycket sämre. Däremot har lagen under topp 4 blivit avsevärt mycket bättre vilket visar sig i att de tar poäng på en helt annan nivå. Där finns dock ett undantag och det är Liverpool. Det är därför det är så sjukt imponerande av dem.

Arsenal hade en ofantligt mycket lättare liga 03-04 men hade ändå 12 oavgjorda matcher (mot storheter som P'mouth x2, Charlton, Fulham, Bolton, Birmingham). Var Arsenal ett bra lag, ja absolut. Är detta Liverpool-laget bättre - definitivt, Sen kan du räkna hur många ifs and buts du vill.

Och jag undrar varför du inte nämner Preston North End (1888/1889) som faktiskt var det första laget som var Invincible's. Det laget måste ju varit bättre än Arsenals eftersom de faktiskt var före med bedriften (och dessutom då typ 115 år)... Kom nu inte med snacket om att fotbollen utvecklats på den tiden för det tas ju inte med i beräkningarna från 03/04 mot idag.
Citera
2020-07-03, 14:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Nej, de har inte varit så extremt mycket sämre. Däremot har lagen under topp 4 blivit avsevärt mycket bättre vilket visar sig i att de tar poäng på en helt annan nivå. Där finns dock ett undantag och det är Liverpool. Det är därför det är så sjukt imponerande av dem.

Arsenal hade en ofantligt mycket lättare liga 03-04 men hade ändå 12 oavgjorda matcher (mot storheter som P'mouth x2, Charlton, Fulham, Bolton, Birmingham). Var Arsenal ett bra lag, ja absolut. Är detta Liverpool-laget bättre - definitivt, Sen kan du räkna hur många ifs and buts du vill.

Och jag undrar varför du inte nämner Preston North End (1888/1889) som faktiskt var det första laget som var Invincible's. Det laget måste ju varit bättre än Arsenals eftersom de faktiskt var före med bedriften (och dessutom då typ 115 år)... Kom nu inte med snacket om att fotbollen utvecklats på den tiden för det tas ju inte med i beräkningarna från 03/04 mot idag.

Jag önskar dig lycka till i att slåss mot General Väderkvarn.
Citera
2020-07-03, 15:58
Medlem
Citat:
Jag önskar dig lycka till i att slåss mot General Väderkvarn.

Kommer ihåg när Preston hade en ung David Nugent, 22 år, på topp och blev uttagen till en EM-kvalmatch inför EM 2008 och faktiskt gjorde mål! Enda spelare som spelat i championship och lyckats med denna bedrift.
Citera
2020-07-03, 22:20
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Yep. Hur tror du att Liverpools säsong hade sett ut utan van Dijk och om Lovren hade varit deras kugge? Är ju Allison och van Dijk som har varit den största skillnaden för Liverpool. Ja, men förutom Allison, Mane och Fabinho så utgör dem övriga spelarna ingen större skillnad. Visste att Fabinho spelade mittback i CL matchen mellan Liverpool - Bayern, men har han växlat på rollen som mittfältare, högerback och mittback genom hela säsongen?

Som sagt, Liverpool hade säkerligen vunnit titeln oberoende av vad än som hade hänt. Men varför så vann inte Livverpool PL förra säsong - och med 15 eller 20p, om dem nu är tidernas bästa PL lag som skulle bryta alla möjliga rekorder den här säsongen?

Hur hade Arsenals säsong sett ut utan Aubameyang? troligtvis nedflyttningsstrid..

Hade Barca varit lika bra utan Messi? Nej....Nej, Hendo är absolut den viktigaste kuggen efter VVD och Alisson, och tror nog att den dubbla skytteliavinnaren Salah utgör en viss skillnad, inte heller tror jag att de 2 bästa wingbacksen i ligan är helt värdelösa..

Men vilket roligt år du har haft, dina största Arsenalminnen iår är ;

Watford- LFC 3-0
Maupays missade straff mot Leicester.

Att du ens försöker hitta fel på laget som håller ;
CL titeln
PL titeln
Supercuptiteln
Fifa WC titeln.
Citera
2020-07-03, 23:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Du är ju helt vilse. Eller hävdar du på allvar att Arsenal, Chelsea, Man United och spurs är på samma nivå i år som förra säsongen? lol. Hade Liverpool vunnit ligan med så klar marginal eller hade Leicester, Wolves, Sheffield Utd och Burnley legat som de gör tabellen om förutsättningarna hade varit de samma som förra säsongen? Nee dat hadden ze duideljik niet.

PL var allt i alllt lättare 2003/04 än vad den är nu, men i toppen så fanns det flera bättre lag än vad som tillfället den här säsongen, Chelsea och Man United (ingen av de hade en B-säsong) var båda betydligt starkare utmanare för oss än vad Man United och Leicester har varit för Liverpool den här säsongen. Invincible laget från 2003/04 hade ätit detta Liverpool lag som en lätt frukost. United, Mourinho`s Chelsea, Pep`s City och Klopp`s Liverpool har inte ens varit i närheten av AFCs rekorder från den säsongen.

Vet naturligtvis att även Preston var obesegrade genom en säsong. Fast det är 130+ år sedan och fotboll var då en amatörsport också spelade man då långt mindre mindre matcher genom en säsong. Men det att det faktiskt tog 105 år innan en annan klubb klarade av samma uppgift, säger allt om hur svårt det faktiskt är. Men, Liverpool fansen uttalade ju i höstas/vinstras att de skulle krossa båda våra rekorder också skulle de ta the treble Ödmjukhet och respekt är en fördel som väldigt många Liverpool fans saknar.
Citera
2020-07-03, 23:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Hur hade Arsenals säsong sett ut utan Aubameyang? troligtvis nedflyttningsstrid..

Hade Barca varit lika bra utan Messi? Nej....Nej, Hendo är absolut den viktigaste kuggen efter VVD och Alisson, och tror nog att den dubbla skytteliavinnaren Salah utgör en viss skillnad, inte heller tror jag att de 2 bästa wingbacksen i ligan är helt värdelösa..

Men vilket roligt år du har haft, dina största Arsenalminnen iår är ;

Watford- LFC 3-0
Maupays missade straff mot Leicester.

Att du ens försöker hitta fel på laget som håller ;
CL titeln
PL titeln
Supercuptiteln
Fifa WC titeln.
Nej, ramlat ner hade Arsenal aldrig gjort. Men utan Auba - eller en världsklassforward så hade vi säkerligen legat en 2-3 platser bakom där vi nu ligger.

Givetvis så är nyckelspelare viktiga, det är ju exakt det som jag säger. Men Liverpool saknade det lilla extra innan de köpte van Dijk och Allison, och det var efter detta som de började att utmana/dominera. Barcelona 2008-2011 hade i princip världens bästa spelare i varenda position, och jag tror de hadde varit lika dominerande med eller utan Messi.

Sista delen av ditt inlägg (om Arsenal) är bara alldelsen för löjligt till att kunna ge ett seriöst svar på. jössess....
Citera
2020-07-04, 08:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
.Liverpool fansen uttalade ju i höstas/vinstras att de skulle krossa båda våra rekorder också skulle de ta the treble Ödmjukhet och respekt är en fördel som väldigt många Liverpool fans saknar.

Utmaning: citera en enda LFC-supporter som på allvar trodde att Liverpool skulle bli invincibles och ta trippeln?

Jag gissar att det där sorteras in under dina personliga vanföreställningar, de människorna existerar inte.
Citera
2020-07-04, 08:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Utmaning: citera en enda LFC-supporter som på allvar trodde att Liverpool skulle bli invincibles och ta trippeln?

Jag gissar att det där sorteras in under dina personliga vanföreställningar, de människorna existerar inte.
Svar: 1-2 Liverpool fans här på Flashback, tusentals Liverpool fans i sociala medier och Jamie Carragher.

När det gäller fotboll så är det inga som har större vanförestallningar än saltade Liverpool fans.

Men lilla frysen ska iaf ha beröm för att du faktiskt klarade av att vara lite logisk när du för ngn vecka sedan erkände i ett inlägg i matchtråden för PL att huvudskälet till att varför Liverpool leder ligan med 20p är först o främst för att City, United, Chelsea, Spurs och Arsenal är alla mkt sämre i år än vad dem var förra säsongen. Jag citerade ditt inlägg, men fick inget svar. But i caught you
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in