2019-08-24, 17:28
Medlem
zebra121s avatar
Stoke City, hur fan kan de vara så usla? Gary Rowett och nu Nathan Jones. Inga tränare man får resning av direkt. Har de inga pengar att få in bättre tränare? Jones lär få sparken när som helst. In med Pulis för fan så vi får se lite stake i laget.
Citera
2019-08-24, 19:41
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Sedan segern mot PSG har United vunnit 3 tävlingsmatcher. Kryssat 4. Förlorat 9.
Citera
2019-08-24, 21:22
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Stoke City, hur fan kan de vara så usla? Gary Rowett och nu Nathan Jones. Inga tränare man får resning av direkt. Har de inga pengar att få in bättre tränare? Jones lär få sparken när som helst. In med Pulis för fan så vi får se lite stake i laget.
Märkligt. Har ju ganska bra spelartrupp. PL klass på butland allen. Nästan ince. Shawcross skadad. Borde vara bättre. Kan bli en riktigt obehaglig säsong för dem detta. Jones var ju ute och öppet kritiserade spelarna och tyckte dem hade för stora egon och tyckte dem var för bra för stoke. Bänkade flera av stjärnorna och det gick ju som det gick. Sparken nästa?

På övrigt håll fortsätter huddersfield förlora. Om nu spelarna var missnöjda med tidigare tränare borde dem prestera bättre nu. Reading hemma är ju ingen svår uppgift direkt. Sen slår jag gärna ett slag för charlton som fått en succestart och påminner gärna om att dem var mitt skrälltips denna säsong. Jo jag vet, långt kvar....

Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Bury överlever ser det ut som.
Man lär nu oavsett åka ut denna säsongen. en sak som kommer störa mig är att man i vissa matcher lär förlora mycket stort och för sedan kunna ta poäng i nästa match.
Bolton förlorade hemma mot ipswich med 0-5 idag. Inte schysst mot övriga lagen, motståndarna eller ens bolton själva att genomlida detta. Riktigt dåligt hanterat. Samma med bury. Nu verkar dem överleva ett tag till som du säger men deras match idag var också inställd. Om dem nu överlever och ska börja spela matcher igen, vad sen då? Ska dem tidigare matcherna helt glömmas, eller blir det 0-3 i dem. Blir ju ojämnt för övriga lagen om vissa måste tampas med dem två gånger, medan vissa får räkmacka mot dem. Eller om vissa inte ens får chansen att ta poäng mot dem utan matcherna bara glöms bort liksom.
Citera
2019-08-24, 21:37
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Snacka om reality check för united och arsenal fansen idag.

United. Fansen som var bland molnen efter den mest oförtjänta 4-0 segern fotbollsvärlden någonsin skådat. VNL och macguire var nya vidic/ferdinand. En seger och insats som helt hängde på misstag från motståndarna, stolpe ut och sjuk effektivitet trots dåligt spel. Precis som segern mot PSG. Ingenting att bygga på.

Till dagens match då. Som många konstaterade efter chelsea matchen. Ska bli intressant och se hur dem står sig mot sjunkande lag. Inget vidare hittills. Finns 0 kreativitet. Rash och martial har speed. James verkar mest springa och slänga sig. Lindgaard? Otroligt medioker spelare som hör hemma i typ crystal palace. Seriöst han går inte ens in i west ham. Skulle inte ens ha han i typ watford. Han lever på att han är engelsman och egen produkt annars hade dem kastat honom. Och mctominay samma sak. Saknar helt spetsegenskaper. En medioker spelare hemmahörandes i något mittengäng.

Och vad händer med pogba. Tror vi alla kom överens, inklusive ole att pogba ska vara högre upp i planen? Så varför står han och stampar centralt med mctominay nu igen. Och så mycket fansen skrek efter en ny mittfältare just för att få in en ny kreativ kraft på mitten. Blev ingenting trots klubbens intresse. Vilket fiasko. Sen släppa lukaku helt utan att ersätta. Hjärnsläpp.

Och på tal om hjärnsläpp. David luiz stod för en klassisk david luiz match idag som bara han kan göra. Arsenal fansen som trodde han skulle gå in och rädda deras katastrofala försvar. Vilket skämt. Luiz är den sista man värvar för den uppgiften. Men arsenal tyckte det var viktigare att bränna alla pengar på offensiv krut trots att tränaren sätter lacazette på bänken istället för att spetsa försvaret med både nya försvarare och centrala mittfältare. Ny storförlust på anfield när man sattes på första stora testet denna säsongen defensivt. Newcastle är skit och ska inte ens ta med i beräkningen. Burnley såg allt annat än bra ut. Ovanligt mycket chanser för ett lag på emirates. Och jo luiz upphävde offsiden vid målet. En offensiv som kan vinna ligan. En defensiv som knappt är mittenklass i premier league. Får se vart det slutar för gunners.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2019-08-24 kl. 21:39.
Citera
2019-08-24, 21:58
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Arsenal har inte vunnit en bortamatch mot ett topp 6-lag sedan januari 2015.
Citera
2019-08-24, 22:44
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
... PL klass på butland ...
Jag tänkte skriva att du borde kolla höjdpunkterna (Prestons två första mål) i Preston-Stoke 3-1:
https://www.youtube.com/watch?v=mQ24jbLIKEA

Sedan insåg jag att visst fan håller även sådana ingripanden PL-klass. Kolla bara Adrian, de Gea, m fl.
Citera
2019-08-24, 22:49
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Märkligt. Har ju ganska bra spelartrupp. PL klass på butland allen. Nästan ince. Shawcross skadad. Borde vara bättre. Kan bli en riktigt obehaglig säsong för dem detta. Jones var ju ute och öppet kritiserade spelarna och tyckte dem hade för stora egon och tyckte dem var för bra för stoke. Bänkade flera av stjärnorna och det gick ju som det gick. Sparken nästa?

På övrigt håll fortsätter huddersfield förlora. Om nu spelarna var missnöjda med tidigare tränare borde dem prestera bättre nu. Reading hemma är ju ingen svår uppgift direkt. Sen slår jag gärna ett slag för charlton som fått en succestart och påminner gärna om att dem var mitt skrälltips denna säsong. Jo jag vet, långt kvar....

Bolton förlorade hemma mot ipswich med 0-5 idag. Inte schysst mot övriga lagen, motståndarna eller ens bolton själva att genomlida detta. Riktigt dåligt hanterat. Samma med bury. Nu verkar dem överleva ett tag till som du säger men deras match idag var också inställd. Om dem nu överlever och ska börja spela matcher igen, vad sen då? Ska dem tidigare matcherna helt glömmas, eller blir det 0-3 i dem. Blir ju ojämnt för övriga lagen om vissa måste tampas med dem två gånger, medan vissa får räkmacka mot dem. Eller om vissa inte ens får chansen att ta poäng mot dem utan matcherna bara glöms bort liksom.

måste något straff ifall man skjuter upp 5 matcher.

sannolikhet får de mer minu poäng och kommer oavsett åka ut. Matcherna mot båda lagen kommer bli nästan hela tiden stora siffror.
Citera
2019-08-24, 22:51
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Snacka om reality check för united och arsenal fansen idag.

United. Fansen som var bland molnen efter den mest oförtjänta 4-0 segern fotbollsvärlden någonsin skådat. VNL och macguire var nya vidic/ferdinand. En seger och insats som helt hängde på misstag från motståndarna, stolpe ut och sjuk effektivitet trots dåligt spel. Precis som segern mot PSG. Ingenting att bygga på.

Till dagens match då. Som många konstaterade efter chelsea matchen. Ska bli intressant och se hur dem står sig mot sjunkande lag. Inget vidare hittills. Finns 0 kreativitet. Rash och martial har speed. James verkar mest springa och slänga sig. Lindgaard? Otroligt medioker spelare som hör hemma i typ crystal palace. Seriöst han går inte ens in i west ham. Skulle inte ens ha han i typ watford. Han lever på att han är engelsman och egen produkt annars hade dem kastat honom. Och mctominay samma sak. Saknar helt spetsegenskaper. En medioker spelare hemmahörandes i något mittengäng.

Och vad händer med pogba. Tror vi alla kom överens, inklusive ole att pogba ska vara högre upp i planen? Så varför står han och stampar centralt med mctominay nu igen. Och så mycket fansen skrek efter en ny mittfältare just för att få in en ny kreativ kraft på mitten. Blev ingenting trots klubbens intresse. Vilket fiasko. Sen släppa lukaku helt utan att ersätta. Hjärnsläpp.

Och på tal om hjärnsläpp. David luiz stod för en klassisk david luiz match idag som bara han kan göra. Arsenal fansen som trodde han skulle gå in och rädda deras katastrofala försvar. Vilket skämt. Luiz är den sista man värvar för den uppgiften. Men arsenal tyckte det var viktigare att bränna alla pengar på offensiv krut trots att tränaren sätter lacazette på bänken istället för att spetsa försvaret med både nya försvarare och centrala mittfältare. Ny storförlust på anfield när man sattes på första stora testet denna säsongen defensivt. Newcastle är skit och ska inte ens ta med i beräkningen. Burnley såg allt annat än bra ut. Ovanligt mycket chanser för ett lag på emirates. Och jo luiz upphävde offsiden vid målet. En offensiv som kan vinna ligan. En defensiv som knappt är mittenklass i premier league. Får se vart det slutar för gunners.

Usel defensiv insats av Arsenal. Du nämner dock inget om att man mycket väl kunnat göra minst tre mål också med lite utdelning. Man skapade tillräckligt med chanser för att få ett resultat, men ibland så sitter inte avsluten. Så kan det va. Överlag va det ingen superinsats. Chansmässigt jämnt.
Citera
2019-08-24, 23:11
Moderator
zanteras avatar
Att håna MU efter 1-2 hemma mot Palace känns väl ganska fair men vad gäller Arsenal så gjorde de ändå en OK insats (med deras mått mätt) och förlorade bara med 3-1 i en match där Auba sumpade 2 bra chanser och Pepe missade ett friläge. Arsenal har ju ändå släppt 4-5-6 mål mot Liverpool senaste gångerna på Anfield så att "bara" släppa 3 är ju ett fall framåt. Dock kanske folk trodde Arsenal skulle vinna så de piskar upp förlusten mer än vad som förtjänas...

Vad gäller "hatet" mot MU, Chelsea och Arsenal känns det ju ganska överdrivet ändå. Alla 3 har inlett lite svajjigt, blandat och gett och det finns styrkor och svagheter i alla 3 lagen. Ingen person förrutom möjligtvis extrema hardcore supportrar tror att någon av dessa 3 ska utmana om titeln utan främst att 4e platsen är logiskt och sett ur alla 3 lagens perspektiv så är den ändå det. Spurs vet vi ju inte vart vi har än heller, inget som säger att de hakar på City och Liverpool utan de kanske blir indragna med lagen bakom också.
Citera
2019-08-24, 23:23
Avslutad
Chelsea kombinerar fint i anfallsspelet med bakåt är det öppna gatan. Svårbedömda, som Arsenal. Dock håller bägge på att lägga en ny grund så jag tror på båda i när de fått några fönster i benen. Jag ser ingen anledning att håna dem, snarare gör de det bra efter förutsättningarna och verkar tänka smartare än tidigare.

Kepa anser jag inte vara tillräckligt bra, dock. För vanlig i sina agerande och räddar sällan svåra skott. Ingen målvakt för en superklubb.
Citera
2019-08-24, 23:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Bara jag som retar mig på James firande vid 1-1 idag mot Palace? Hans lag har just kvitterat hemma mot ett tippat bottenlag, minut 89 och han ska springa och fira framför fansen med en armarna-i-kors-gest. Förstår att han är nöjd med starten på United-karriären, fint avslut med - men i det där läget finns bara en sak att göra - hämta bollen och påt igen. Målgest gör man vid 2-1, inte 1-1.

Och nu kommer några argumentera att målgesten bara tog någon sekund, direkt efter hämtade de bollen och tillbaka för att jaga segermålet - men det är symboliken i det hela, hans första instinkt är att fira för att han gjorde ett fint mål, inte fokus på att laget ska göra segermålet. Hade det varit LFC hade jag gått bananer, pojken ska tas i örat.

Och vad säger ni om Vigges agerande på 0-1? Krossad i luften av en winger, Schlupp. Det får inte hända.

Det ska, för balansens skull, påpekas att även denna vecka tjuvade försvarsspelare in i boxen före straffen gick. Borde gått om. Inte lika tydligt som sist men ändå. Om Pogbas straff sist var kass var Rashfords egentligen svinbra - stenhård och välplacerad, helt otagbar - med den inte obetydliga detaljen att han missade med en centimeter från stolpe in.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2019-08-24 kl. 23:44.
Citera
2019-08-25, 00:33
Avslutad
Problemet med United är deras usla mittfält. Förutom Pogba som är en spelare som inte håller jämn nivå är det ingen som skrämmer en direkt.. Lingard är en gåta hur den spelaren kan leva på spela fotboll? Om han kan lyckas så kan alla där ute ha en chans att bli professionella fotbollsspelare.

Mctominay kanske kan bli bra med tiden, men undrar om han någonsin kommer bli United material. Det andra problemet med United är deras avsaknad av ett visst sätt att spela fotboll på. Vilket spelsätt är Uniteds? Även när Fergie var tränare såg det oftast rätt blekt ut även om vinsterna radades upp. Knappast en fröjd att kolla dock.. Visst jag kanske är för hård men jag har oftast skrivit att United spelar den tråkigaste fotbollen av toppklubbar i världen enligt mig. Det handlar inte om att jag håller på Liverpool utan för mig har alltid dom spelat en tråkig fotboll.

Arsenals saknad är dock karaktär skulle jag vilja säga förutom att man saknar bra mittbackar. Det är liksom en klubb som kan förlora 5-0 Bayern varenda säsong utan att någon tar tag i grejer ute på planen. En klubb där typ vem som helst kan bli kapten, där borta fans kan komma in på hemmasektionen och röja utan att någon gör något. Hela klubben genomsyrar det. Ingen stolthet liksom för färgerna. Det är synd för jag gillar Arsenal annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in