Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Sist jag kollade var Arsenal ett Europa League-lag så att man skulle tillhöra en av världens mest attraktiva klubbar att spela i tror jag knappast. Sist jag kollade var det dessutom säsongen 19/20 och inte 03/04, vilket är lätt att tro när man läser dina inlägg.
De största spelarna vill spela Champions League. Chelsea har större attraktionskraft och betalar även bättre så inte ens i London är Arsenal störst just nu.
Hatten av för Invincibles, men tror du på fullt allvar att dagens och morgondagens stjärnor bryr sig om det? Många var barn på den tiden och har aldrig sett spelarna i fråga och kan inte ens relatera till det.
Precis som du och jag vill spelarna tjäna pengar. Personligen hade jag hellre bott i en s.k. industristad om det innebar att jag lyfte några miljoner mer om året.
Precis som Manchester United har Arsenal tappat en del av sin attraktionskraft de senaste åren, det är bara att inse. Det är en stor klubb med en anrik historia men med de ambitionerna och förväntningarna blir också uteblivet CL-spel desto mer förödande prestigemässigt. Med Wenger försvann också en del av klubbens attraktionskraft, precis som med Ferguson. Man kan inte leva på gamla meriter - speciellt inte inom fotboll.
Håller med i mkt av vad du skriver men.. Vem har hävdat att Arsenal spelar i ngn annan turnering än EL? men fram tills två år sedan så hamnade vi topp 4 20 säsonger i rad. Vilken annan PL-klubb än AFC har klarat av detta? Arsenal är i dåligt skick atm, men the Gunners är trots detta en av de största, rikaste och mest kända klubbarna i världen också är Arsenal den mest populära fotbollsklubben bland fans i London både när det gäller lokalbefolkningen och turister. Inga klubbar klarar av att vara på topp hela tiden, det svänger fram och tillbaka så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara - men kikar man lite på historiken över den engelska fotbollen så är siffrorna ganska klara. Arsenal, Liverpool och Man United är de klubbar som har dominerat fotbollen i England sedan 1920-talet, de har svängt mellan de här tre giganterna i nästan 100 år - även om klubbar som Everton, Derby, Forest, Wolves, Aston Villa och i nyare tid Chelsea och City har sniffat de tre giganterna på axlarna så är jag rätt övertygad om att Arsenal, Man United och Liverpool kommer att vara de tre största även om 10, 15, 20 eller om 50 år.
Vart har jag (eller ngn annan än just dig) hävdat att "morgondagens stjärnor" bryr sig om the Invincebles? men tror du inte att f.d. AFC-spelare som tex Henry, Bergkamp, Vieira, Tony Adams, Sol Campbell eller Freddie Ljungberg fortfarande är tunga namn inom fotbollsvärlden - även i 2020? Måhända att CSKA London betalar mer pengar till deras spelare än vad Arsenal gör, men Chelsea är inte ens i närheten av att ha samma status varken i London eller i övriga världen som det the Gunners har, sedan så ryktas det om att Abramovich önskar att sälja Chelsea och med nya ägare så vet man aldrig vart de evt kommer att hamna. Trevligt för dig att du hade trivts bättre i Manchester eller i Liverpool istället för London, men du är inte ngn fotbollsspelare och du har troligen aldrig varit i några av de tre städerna - så vad du tycker och tänker om det här ämnet är ganska ointressant, både Liverpool och Manchester är två dödstråkiga städer. BTW, hur vet du att spelarna i Man Utd och/eller Liverpool tjänar mer än vad spelarna i Arsenal gör?