2020-01-10, 14:36
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomzz
Jag är inte helt säker, men jag gissar på 0, trots att det inte har någon betydelse. Men att dra in dagens Arsenal är ju just det man måste göra, för om det åldrats väl hade citatet kunnat sägas av spelare även idag, vilket det såklart inte kan(om man nu inte går på Imbaz tolkning )

Blev väldigt off topic här, skrev mest det där för att ta ner Generalen på jorden(trots att jag vet att det är lönlöst)

Jo du har rätt, var morgonhjärnan som inte fått nog med kaffe innan svaret
Citera
2020-01-10, 16:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Haha ja det förstår jag, det citatet åldrades inte väl .
Arsenal har alltid varit och kommer för evigt att vara fotbollskungarna av London, Tottenham är inte ens i närheten av samma meriter eller att ha samma status som det AFC har, att jämföra the Gunners mot spurs blir som att jämföra Chelsea mot Fulham. Hur många trophies är det egentligen som kycklingarna har vunnit under de senaste 25 åren? och hur många titlar är det som spurs har vunnit jämfört med Arsenal nu igen?

Denna är också rätt skön (även om det är sant): twitter.com/piersmorgan/status/1212030921194557441
Citera
2020-01-10, 16:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Han menar nog jämfört med dagens arsenal. Nu gör ju spelare samma sak fast istället så går spelare från arsenal till andra klubbar för att vinna titlar, se Van Persie, Nasri, Adebayor och Fabregas.

Så det citatet åldrades väl
Finns inte många av dagens Tottenham spelare som ens hade platsat i Arsenal. van Persie hade 1 år kvar av kontrakten med AFC när han stack till Man Utd också krävde RvP för mkt pengar för att signa en ny kontrakt med klubben så Arsenal bestämde sig istället för att sälja svinet, samma sak gällde för Alexis Sanchez. Adebayor och Nasri gick till Man City för att de erbjöd löjligt mkt mer pengar än vad några andra klubbar var villiga att betala för de två. Fabregas hade alltid haft en dröm om att spela för Barcelona och "alla" fans visste att det bara var en tidsfråga innan han skulle åka hem till Barcelona.
Citera
2020-01-10, 16:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Jag är inte helt säker, men jag gissar på 0, trots att det inte har någon betydelse. Men att dra in dagens Arsenal är ju just det man måste göra, för om det åldrats väl hade citatet kunnat sägas av spelare även idag, vilket det såklart inte kan(om man nu inte går på Imbaz tolkning )

Blev väldigt off topic här, skrev mest det där för att ta ner Generalen på jorden(trots att jag vet att det är lönlöst)
Tror du verkligen att ngn Arsenal spelare hade frivilligt lämnat Arsenal för tottenham i 2020? en kanon kommer alltid att vinna och alltid vara storebror till en kyckling. Dock så är det alltid kul att se vilket sanslöst stort lillebrorkomplex spurs har ovanför the Gunners.

Är det mig du siktar till när du skriver generalen ell? För är det några som verkligen behöver att komma ner på jorden igen så är det fanmig spurs fansen, de kommer aldrig att bli ngn respekterad storklubb.
Citat:
Ja jag vet, instämmer, men poängen är att Arsenals bästa spelare letar sig tillslut vidare uppåt i hierarkin, oavsett hur det sen går för dem, förr var Arsenal en klubb där spelare såg klubben som en slutdestination.

Så att det var tvärt om för ca 20år sedan är ganska irrelevant idag.
Samma sak var det för 10, 20 eller för 30 år sedan, undantaget är lokala spelare som tex Tony Adams - eller i Liverpools fall Steven Gerrard. Men klubbar som Barcelona, Real Madrid och möjligens Juventus och/eller Bayern kommer alltid att vara mer attraktiva klubbar för spelare, vi sålde några av våra bästa spelare till klubbar som Barcelona, Real Madrid, Juventus och Inter även för 15-20 år sedan.

Men saken är klar, Arsenal är en av allra största bland de mest attraktiva klubbarna i världen föredrar de flesta fotbollsspelare världsmetropolen London framför tråkiga industristäder som Manchester eller Liverpool.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-01-10 kl. 17:09.
Citera
2020-01-10, 17:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Finns inte många av dagens Tottenham spelare som ens hade platsat i Arsenal.

Jo?

Vertonghen, Alderweireld och Sanchez hade alla klivit direkt in på mittbacken. Vilket säger mycket om Gunners backlinje, för ingen av dem är världsklass här och nu. Ytterbackar tycker jag knappast Bellerin, Tierney, Kolasinac imponerat särskilt mycket mer än Rose/Aurier/Davies.

Son/Lucas/Kane/Eriksen skulle alla kunna ta en tröja, även Lo Celso och Ndombele.

Mitt Spursenal:

Leno
Bellerin Alderweireld Vertonghen Rose
Eriksen Guendouzi Sissoko
Son Kane Aubameyang

Knappast optimalt med Auba på en kant men Kane och han är två av få klass-spelare i lagen, får försöka skohorna in båda. Måste jag välja skippar jag Auba och petar in Lucas, då jag tycker Kane har fler verktyg i lådan än Auba.

Försvarslinje äger Spurs Arsenal, mittfält är det många om budet men endast Eriksen som är given.
Citera
2020-01-10, 17:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jo?

Vertonghen, Alderweireld och Sanchez hade alla klivit direkt in på mittbacken. Vilket säger mycket om Gunners backlinje, för ingen av dem är världsklass här och nu. Ytterbackar tycker jag knappast Bellerin, Tierney, Kolasinac imponerat särskilt mycket mer än Rose/Aurier/Davies.

Son/Lucas/Kane/Eriksen skulle alla kunna ta en tröja, även Lo Celso och Ndombele.

Mitt Spursenal:

Leno
Bellerin Alderweireld Vertonghen Rose
Eriksen Guendouzi Sissoko
Son Kane Aubameyang

Knappast optimalt med Auba på en kant men Kane och han är två av få klass-spelare i lagen, får försöka skohorna in båda. Måste jag välja skippar jag Auba och petar in Lucas, då jag tycker Kane har fler verktyg i lådan än Auba.

Försvarslinje äger Spurs Arsenal, mittfält är det många om budet men endast Eriksen som är given.
Njae, den enda försvarsspelaren från spurs som jag skulle säga hade stärkt Gunners är isf Alderweireld. Verthongen, Sanchez eller Danny Rose är inte ngt bättre än vad Arsenals nuvarande försvarsspelare är.

Alderweireld och Son är två spurs spelare som jag gärna hade sett bära Gunners tröjan, men i dagsläget så tror inte jag att varken Eriksen eller Kane hade stärkt vårat lag på ngt vis.
Citera
2020-01-10, 17:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Hmm... dailymail.co.uk/sport/football/article-7873117/Liverpools-title-lead-HALVED-Premier-League-table-look-without-VAR.html
Senast redigerad av Generalandersson 2020-01-10 kl. 18:03.
Citera
2020-01-10, 20:46
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Han menar nog jämfört med dagens arsenal. Nu gör ju spelare samma sak fast istället så går spelare från arsenal till andra klubbar för att vinna titlar, se Van Persie, Nasri, Adebayor och Fabregas.

Så det citatet åldrades väl

Glöm inte bort arteta och clichy 😅 visst att Arteta inte lämnade som spelare men han vann titlar nästan direkt.
Citera
2020-01-10, 22:41
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Finns inte många av dagens Tottenham spelare som ens hade platsat i Arsenal. .
Min Spurs/arsenal XI

Leno
aurier-vertonghen-Alderweireld-rose
alli-torreira-eriksen
son-kane-auba

högerbacken var svårast då alla dem är skit :P så enl mig så har Arsenal 3st spelare på planen och Spurs 8. Baserar laget på deras prestationer över denna och förra säsongen.

Nu frågar jag av ren nyfikenhet, hur ser din Arsenal/spurs elva ut? och vore roligt att se din Arsenal/LFC elva med då du verkar ha en ganska höga tankar om era spelare
Senast redigerad av Imbaz 2020-01-10 kl. 22:46.
Citera
2020-01-11, 19:43
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
För ungefär två och en halv månad sen förlorade southampton med 0-9 hemma mot leicester och låg i botten av tabellen. Idag vinner man med 2-1 borta och klättrar upp på en tolfte plats. Och detta utan att sparka sin tränare. Uppfriskande. En kul notis från matchen är att leicester visade upp alla 9 målen man gjorde mot southampton på storbildsskärmen med kommentatorsljud under uppvärmningen innan matchen. Riktigt respektlöst som också straffade sig. Karma.

Noterar också att toppen i the championship blir allt tightare. Nu är det bara 6 poäng ned för leeds. Och detta mot brentford som är formlaget nummer ett i serien. Även west brom har haft lite sämre form på sistone.
Citera
2020-01-11, 20:44
Medlem
Citat:
Men saken är klar, Arsenal är en av allra största bland de mest attraktiva klubbarna i världen föredrar de flesta fotbollsspelare världsmetropolen London framför tråkiga industristäder som Manchester eller Liverpool.
Sist jag kollade var Arsenal ett Europa League-lag så att man skulle tillhöra en av världens mest attraktiva klubbar att spela i tror jag knappast. Sist jag kollade var det dessutom säsongen 19/20 och inte 03/04, vilket är lätt att tro när man läser dina inlägg.
De största spelarna vill spela Champions League. Chelsea har större attraktionskraft och betalar även bättre så inte ens i London är Arsenal störst just nu.

Hatten av för Invincibles, men tror du på fullt allvar att dagens och morgondagens stjärnor bryr sig om det? Många var barn på den tiden och har aldrig sett spelarna i fråga och kan inte ens relatera till det.
Precis som du och jag vill spelarna tjäna pengar. Personligen hade jag hellre bott i en s.k. industristad om det innebar att jag lyfte några miljoner mer om året.

Precis som Manchester United har Arsenal tappat en del av sin attraktionskraft de senaste åren, det är bara att inse. Det är en stor klubb med en anrik historia men med de ambitionerna och förväntningarna blir också uteblivet CL-spel desto mer förödande prestigemässigt. Med Wenger försvann också en del av klubbens attraktionskraft, precis som med Ferguson. Man kan inte leva på gamla meriter - speciellt inte inom fotboll.
Senast redigerad av radiopanna 2020-01-11 kl. 20:49.
Citera
2020-01-11, 22:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Sist jag kollade var Arsenal ett Europa League-lag så att man skulle tillhöra en av världens mest attraktiva klubbar att spela i tror jag knappast. Sist jag kollade var det dessutom säsongen 19/20 och inte 03/04, vilket är lätt att tro när man läser dina inlägg.
De största spelarna vill spela Champions League. Chelsea har större attraktionskraft och betalar även bättre så inte ens i London är Arsenal störst just nu.

Hatten av för Invincibles, men tror du på fullt allvar att dagens och morgondagens stjärnor bryr sig om det? Många var barn på den tiden och har aldrig sett spelarna i fråga och kan inte ens relatera till det.
Precis som du och jag vill spelarna tjäna pengar. Personligen hade jag hellre bott i en s.k. industristad om det innebar att jag lyfte några miljoner mer om året.

Precis som Manchester United har Arsenal tappat en del av sin attraktionskraft de senaste åren, det är bara att inse. Det är en stor klubb med en anrik historia men med de ambitionerna och förväntningarna blir också uteblivet CL-spel desto mer förödande prestigemässigt. Med Wenger försvann också en del av klubbens attraktionskraft, precis som med Ferguson. Man kan inte leva på gamla meriter - speciellt inte inom fotboll.
Håller med i mkt av vad du skriver men.. Vem har hävdat att Arsenal spelar i ngn annan turnering än EL? men fram tills två år sedan så hamnade vi topp 4 20 säsonger i rad. Vilken annan PL-klubb än AFC har klarat av detta? Arsenal är i dåligt skick atm, men the Gunners är trots detta en av de största, rikaste och mest kända klubbarna i världen också är Arsenal den mest populära fotbollsklubben bland fans i London både när det gäller lokalbefolkningen och turister. Inga klubbar klarar av att vara på topp hela tiden, det svänger fram och tillbaka så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara - men kikar man lite på historiken över den engelska fotbollen så är siffrorna ganska klara. Arsenal, Liverpool och Man United är de klubbar som har dominerat fotbollen i England sedan 1920-talet, de har svängt mellan de här tre giganterna i nästan 100 år - även om klubbar som Everton, Derby, Forest, Wolves, Aston Villa och i nyare tid Chelsea och City har sniffat de tre giganterna på axlarna så är jag rätt övertygad om att Arsenal, Man United och Liverpool kommer att vara de tre största även om 10, 15, 20 eller om 50 år.

Vart har jag (eller ngn annan än just dig) hävdat att "morgondagens stjärnor" bryr sig om the Invincebles? men tror du inte att f.d. AFC-spelare som tex Henry, Bergkamp, Vieira, Tony Adams, Sol Campbell eller Freddie Ljungberg fortfarande är tunga namn inom fotbollsvärlden - även i 2020? Måhända att CSKA London betalar mer pengar till deras spelare än vad Arsenal gör, men Chelsea är inte ens i närheten av att ha samma status varken i London eller i övriga världen som det the Gunners har, sedan så ryktas det om att Abramovich önskar att sälja Chelsea och med nya ägare så vet man aldrig vart de evt kommer att hamna. Trevligt för dig att du hade trivts bättre i Manchester eller i Liverpool istället för London, men du är inte ngn fotbollsspelare och du har troligen aldrig varit i några av de tre städerna - så vad du tycker och tänker om det här ämnet är ganska ointressant, både Liverpool och Manchester är två dödstråkiga städer. BTW, hur vet du att spelarna i Man Utd och/eller Liverpool tjänar mer än vad spelarna i Arsenal gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in