2019-06-21, 18:17
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Och så sitter du här i samma tråd och kallar andra för rasister. Prislöst.

Det är ren och skär rasism och okunskap som ligger bakom krigshetsandet. Iranierna är arabiska(sic!) , towelheads och muselmaner o jävla terroristpack.
Samtidigt har iranskt bly besparat oss i Sverige en jävla massa återvändande "is-resenärer".
Tack Iran!
Citera
2019-06-21, 18:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vet inte om man ska skratta eller gråta när Trump motiverar sitt återkallande av planen för en lufträd, tio minuter innan den skulle ha kommit in på iranskt luftrum, med att "mina generaler talade om för mig att 150 iranier troligen skulle dö" och att det var för många. Alltså, är inte den sortens dödsssiffror något man brukar överväga redan på planeringsstadiet? Och i varje fall innan man ger order om attack?

Och är Trump så naiv ifråga om krig att han blev överraskad av detta? Brukar inte Trump, av alla, stoltsera med rollen som tuff cowboy, en man som slår hårt?

Naturligtvis är hans påstående om varför han skulle ha återkallat anfallsordern rena skitsnacket, som jag skrev tidigare.
Den här sortens anfall planeras minutiöst och man vet i förväg nästan exakt hur många människoliv det kommer att kräva.
Jag tror det är hans twistade sätt att ställa in sig hos iranierna. Han ville hämnas den nedskjutna drönaren men bevekade sig när han insåg hur många människoliv det kommer krävas, typ.

För övrigt: Putin hämnades inte mot Turkiet när de sköt ner ett ryskt stridsflygplan och dödade piloten så vem fan bryr sig om en obemannad drönare?
Citera
2019-06-21, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Och så sitter du här i samma tråd och kallar andra för rasister. Prislöst.
Sant, men iranier klarar jag verkligen inte av. De har jag gett så många chanser men de har sumpat dem! Tough luck!
Citera
2019-06-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Naturligtvis är hans påstående om varför han skulle ha återkallat anfallsordern rena skitsnacket, som jag skrev tidigare.
Den här sortens anfall planeras minutiöst och man vet i förväg nästan exakt hur många människoliv det kommer att kräva.
Jag tror det är hans twistade sätt att ställa in sig hos iranierna. Han ville hämnas den nedskjutna drönaren men bevekade sig när han insåg hur många människoliv det kommer krävas, typ.

För övrigt: Putin hämnades inte mot Turkiet när de sköt ner ett ryskt stridsflygplan och dödade piloten så vem fan bryr sig om en obemannad drönare?

Håller med, men Trump är naturligtvis långt mindre kyligt rationell - och långt mindre van vid politik på hög nivå, och att analysera politiska problem - än Putin.
Citera
2019-06-21, 18:26
Medlem
Trump hävdade 2011 att Obama "kommer att starta ett krig med Iran" för att hjälpa hans omvalskampanj och nu gör han själv samma sak

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/141604554855825408
Citera
2019-06-21, 18:28
Medlem
Breaking..Ett av usa största raffinaderi har exploderat och brinner för fullt just nu..CNN.
Slump eller har Iran släppt lös nån terrorcell.
Citera
2019-06-21, 18:28
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Fan är du dum på riktigt eller?
Menar du på fullt allvar att du ser kopplingar mellan utseendet på en drönare och människor du ogillar och drar slutsatser därav? känner människor som suttit inlåsta på psyk för långt mindre...
Det är du som är störd som inte ser den uppenbara komiken och ironin i att USA:s spiondrönare liknar en gigantisk judenäsa. Till och med näsvingarna finns där:
https://gdb.voanews.com/9DAD0574-40EB-42CF-8988-45C419092C42_cx3_cy6_cw92_w1200_s.jpg

Den borde döpas till "Nosy Nose".
Citera
2019-06-21, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Breaking..Ett av usa största raffinaderi har exploderat och brinner för fullt just nu..CNN.

I så fall har Bolton och gänget blivit bra desperata med falsk flaggandet nu. Vilket jag själv faktiskt inte tror.
Citera
2019-06-21, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer

Eller ett tredje alternativ: False flag.
Citera
2019-06-21, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trump hävdade 2011 att Obama "kommer att starta ett krig med Iran" för att hjälpa hans omvalskampanj och nu gör han själv samma sak

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/141604554855825408

Precis, flera amerikaner på ett annat webbforum jag brukar hänga på har påpekat samma sak. Ytterst genomskinligt!
Citera
2019-06-21, 18:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Håller med, men Trump är naturligtvis långt mindre kyligt rationell - och långt mindre van vid politik på hög nivå, och att analysera politiska problem - än Putin.

Nej det är nog en ganska rejäl skillnad mellan dem båda, i det och flera andra avseenden. Putin är trots allt en fd KGB-officer (en gång inne, aldrig ut) som drillats i strategiska och taktiska frågor sen han var ung.

Jag tror att Trump insåg att han var på väg att manipuleras till krig med Iran från "vissa" mäktiga och inflytelserika intressen och blåste helt sonika av det. Han är nog dessutom inte dummare än att han inser att ett krig med Iran är lika med förlust i valet 2020 för honom.
Citera
2019-06-21, 18:40
Bannlyst
It is all about Israel, Trump själv håller ju Israel som en större älskling än hans egen gud. Och nationalisterna här och överallt annars tror att det handalr om något annat. En nationalist som inte hatar USA och stödjer mellanöstern är en coping fejk.

Jag vill bara se action!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in