Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Vet inte om man ska skratta eller gråta när Trump motiverar sitt återkallande av planen för en lufträd, tio minuter innan den skulle ha kommit in på iranskt luftrum, med att "mina generaler talade om för mig att 150 iranier troligen skulle dö" och att det var för många. Alltså, är inte den sortens dödsssiffror något man brukar överväga redan på planeringsstadiet? Och i varje fall innan man ger order om attack?
Och är Trump så naiv ifråga om krig att han blev överraskad av detta? Brukar inte Trump, av alla, stoltsera med rollen som tuff cowboy, en man som slår hårt?
Naturligtvis är hans påstående om varför han skulle ha återkallat anfallsordern rena skitsnacket, som jag skrev tidigare.
Den här sortens anfall planeras minutiöst och man vet i förväg nästan exakt hur många människoliv det kommer att kräva.
Jag tror det är hans twistade sätt att ställa in sig hos iranierna. Han ville hämnas den nedskjutna drönaren men bevekade sig när han insåg hur många människoliv det kommer krävas, typ.
För övrigt: Putin hämnades inte mot Turkiet när de sköt ner ett ryskt stridsflygplan och dödade piloten så vem fan bryr sig om en obemannad drönare?