Citat:
Ursprungligen postat av
Pressombudsmannen
Frågan är dock om han verkligen "bombade Syrien" eller om han bombade isis och rebeller. Jag tror inte Assad skulle mörda sin egen civilbefolkning med kemiska vapen. Tror mer på en false flag från rebeller och terrorgrupper som isis. Därmed tror jag Trump tillfredsställde mainstreammedia genom att säga en sak men i själva verket bomba isis.
Han bombade en rysk-syrisk militärbas vid en av omgångarna, och jag tror knappast att Ryssland stöttar daesh.
Däremot så håller jag helt och hållet med dig om att det låter fruktansvärt långsökt att den Syriska regimen skulle gassa civilbefolkningen, de har absolut inget att tjäna på det.
Rörande huruvida han bombade deash eller inte så tror jag du faktiskt har fel, första omgången så var det för att han gick på propagandan om att det skulle ha varit den syriska regimen som hade gjort det och andra gången så var det för att han vart hyllad. (Den andra omgången var inte lika populär av olika anledningar)
Oavsett vad så finns det inget att tjäna på att bomba deash och sedan säga att man bombar någon som slåss emot dem.