2019-06-14, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Men sanktioner har man hållit på med i åratals. Det hjälper inte ett skit.

Nej. Vi behöver krig och action. Fattar inte varför man är så fega nu förtiden. Var bättre förr från 1900-talet och bakåt när ledare gjorde slag i saken. Nu ska alla ledare hålla på med handskakningar och skit samtidigt som man pratar bakom ryggen om varandra.

Sanktionerna har påverkat irans ekonomi gravt och det har lett till kraftig inflation i landet och allt mer av den inhemska befolkningen klagar. Sanktionerna har också ökat i intensifiering på senare tid.
Citera
2019-06-14, 02:06
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Med tanke på hur han bombade Syrien enbart för att rebellerna påstod att regimen gasade barn så ställer jag mig tyvärr tvekande till att han kan hålla sig lugn, speciellt då han verkar behöva ett krig inför valåret.
Frågan är dock om han verkligen "bombade Syrien" eller om han bombade isis och rebeller. Jag tror inte Assad skulle mörda sin egen civilbefolkning med kemiska vapen. Tror mer på en false flag från rebeller och terrorgrupper som isis. Därmed tror jag Trump tillfredsställde mainstreammedia genom att säga en sak men i själva verket bomba isis.
Citera
2019-06-14, 02:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Frågan är dock om han verkligen "bombade Syrien" eller om han bombade isis och rebeller. Jag tror inte Assad skulle mörda sin egen civilbefolkning med kemiska vapen. Tror mer på en false flag från rebeller och terrorgrupper som isis. Därmed tror jag Trump tillfredsställde mainstreammedia genom att säga en sak men i själva verket bomba isis.

Han bombade en rysk-syrisk militärbas vid en av omgångarna, och jag tror knappast att Ryssland stöttar daesh.

Däremot så håller jag helt och hållet med dig om att det låter fruktansvärt långsökt att den Syriska regimen skulle gassa civilbefolkningen, de har absolut inget att tjäna på det.

Rörande huruvida han bombade deash eller inte så tror jag du faktiskt har fel, första omgången så var det för att han gick på propagandan om att det skulle ha varit den syriska regimen som hade gjort det och andra gången så var det för att han vart hyllad. (Den andra omgången var inte lika populär av olika anledningar)

Oavsett vad så finns det inget att tjäna på att bomba deash och sedan säga att man bombar någon som slåss emot dem.
Citera
2019-06-14, 02:21
Medlem
Scaliburs avatar
Alltså det här med USA vs X länder. Ifall USA väljer att gå i krig med en kärnvapenmakt så vinner ingen, båda länderna kommer att förintas med kärnvapen, om inte hela världen. Hur kan man ens "vinna" i ett sådant scenario?
Citera
2019-06-14, 02:29
Medlem
Sababas avatar
Enligt min åsikt så är det hela orkestrerat av republikanska armen i en soppa av internpolitiska konflikter som jäst fram genom de ekonomiska sanktionerna och inre oroligheter (vilka inte når media).

Politiska konsekvenserna blir ett stärkt grepp om makten för mullorna med slagsida åt de konservativa nationalisterna i denna grupp.
Citera
2019-06-14, 03:30
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RasistTelevinken
Har skiten träffat fläkten nu?
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7136333/Oil-tankers-targeted-explosions-Gulf-Oman.html
Två oljetankers har blivit attackerade enligt uppgift

Inget som nämndes i Riksdagens frågestund iallafall, och Maggot var där med.
https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/
Citera
2019-06-14, 03:35
Medlem
Mr Bs avatar
Så ena oljetankern var Taiwanesisk, då dras mistankarna till Kina som har mycket att tjäna på att USA och iran drabbas ihop.
Citera
2019-06-14, 03:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Så ena oljetankern var Taiwanesisk, då dras mistankarna till Kina som har mycket att tjäna på att USA och iran drabbas ihop.

På vilket sätt menar du att Kina ser ljust på en drabbning mellan USof A vs Iran ?
Utveckla gärna dina tankebanor,tack.
Citera
2019-06-14, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Jag är inget fan av Donald Trump men.. brukar halvt på skämt säga att Trump är mer värd Nobels fredspris än vad Obama var. Somliga "Trump-bashers" i bekantskapskretsen blir väldigt lätt provocerade av det.
Du har nog mer rätt än du anar. De flesta i vår tid har ingen aning vad Koreakriget var. Ett delat Korea på mitten utan något som helst vapenstilleståndsavtal, inga avtal om någonting..inte ens förhandlingar. Kriget kunde ha brutit ut i vilket andetag som helst. Det satte Trumph stopp för. Han fick de båda koreanska ledarna till förhandlingsbordet. Rörande var det att se de båda hand i hand överträda varandras gränser. Allt detta är Trumphs förtjänst! Klart han förtjänar nobelpriset. Men den fega norska Nobelkommiten kommer med stor säkerhet att ge det till den lilla jäntungen Greta istället som inte uträttat nånting förutom att skolkat skolan.
Citera
2019-06-14, 05:59
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
På vilket sätt menar du att Kina ser ljust på en drabbning mellan USof A vs Iran ?
Utveckla gärna dina tankebanor,tack.

För att Kina och USA just nu är i krig för framtid världsdominans och att Taiwan är ett otroligt hett ämne. De skulle gärna se att USA kör fast i Iran och att kinesiska havet blir ett sekundärt ämne.
Citera
2019-06-14, 06:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
För att Kina och USA just nu är i krig för framtid världsdominans och att Taiwan är ett otroligt hett ämne. De skulle gärna se att USA kör fast i Iran och att kinesiska havet blir ett sekundärt ämne.
Kina behöver oljan från Persiska viken och har inget intresse av att den stoppas genom ett krig.
Citera
2019-06-14, 06:14
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggvakt
En av flottans oskrivna är funktioner just att garantera möjligheten av att transportera olja.

Det är en ganska omfattande kalkyl, beroende på distanser, refgrad, returlogistik osv osv.. Men enkelt sett kan man säga att du får betala +10%. (pipeline är ungefär hälften).

Att börja "bomba" sin egna logistiskkedja och samtidigt få ett stigande oljepris, gör att det talar ganska kraftigt emot USA.

Film för den som vill se en brinnande tanker...
https://twitter.com/PressTV/status/1139139212308099079

Satan vilken jvla korkskalle. Har du sovit under en sten sedan internets födelse?

False flag kallas det. Har du missat att Israel vill utrota Iran och att Iran är en av de länder
som fanns på General Wesley clarks lista "7 countries in 5 years , I guess we have nothing better to do".

Det här är same old , same old. False flag attack för att motivera anfall på Iran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in