Citat:
Ursprungligen postat av
peckapecan
100K i blanco är ingenting.
Det bankerna kan haka upp sig på vid ev bostadsköp är antalet UC förfrågningar samt UC score,
det kan du själv kolla på minuc.
Så bestämmer du dig för att ta ett blanco, gör det via en låneförmedlare så blir det bara en UC förfrågning.
Helt fel! Folk verkar ha någon övertro på antalet kreditupplysningar är något avgörande, men det ligger väl i linje med vad Lendo och andra företag vill framhäva för att sälja mer...
Citat:
Ursprungligen postat av
BossMode
Hej , dags för lite update.
Är 22 år och jag tog ett privatlån på ca 100k lite innan nyår. Köpte lägenhet då och använde pengarna ja lånade plus lite egna pengar som kontant insats.
Har sedan nyår arbetat ett heltids jobb samt extra jobb för att betala tillbaka lånet. Betalade tillbaka allt slutet av augusti. Fick en del pengar tillbaka på skatten vilket hjälpte. Har sparat en hel del också sen dess.
Bor i dagsläget i en bostadsrätt med en boende kostnad på 4500kr med mycket bättre villkor än vad jag hade när jag bodde i hyresrätt.
Bra jobbat. Om du nu ska göra allvar av dina studieplaner är det ett bra tips att downsize:a din ekonomi redan nu, och börja bygga en buffert. Tråkigt att behöva tacka nej till grejer och leva som en råtta för man inte har någon tusing extra i månaden.
Off topic, men säg inte upp dig från ditt jobb, ta bara tjänstledigt för studier, så kan du komma tillbaka över sommarlov mm.
Lycka till