Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-03-04, 01:08
Medlem
BossModes avatar
Okej nu är det såhär att jag har tröttnat rejält!!!

Det känns som att jag inte gör något annat än och sitta och bajsa. Problemet ser ut som så här. Jag vaknar alltid 2.5 timmar innan jobbet (tar 30 min och köra om inte mindre beror på var jag ska). Och ändå lyckas jag nästan alltid komma sent för bajsandet tar så jävla lång tid.

Jag går upp. Bajsar 1-2 gånger. Efter det käkar jag något och dricker något sen bajsar jag 2-3 gånger till. Sen åker jag till jobbet och det dröjer inte länge tills jag är nödig igen. Avföringen ser relativt normal ut och jag har ej problem att få ut det när jag behöver. Men de jag upplever att mängden är för liten ibland och jag känner att allt är inte ute annars varför skulle jag behöva gå på toa igen kort tid efter att jag har redan bajsat??

Korverna känns mindre nu än vad dem var för.

Lite info : kille 22 år 174 cm lång väger ca 78.

Inte så mycket tränande nu men går mycket pga jobbet : 15-25 km om dagen och ibland mer.

Min kost har blivit sämre på sista tiden men ändå inget överdrivet (kan det vara att grönsaker och sånt brister?)

Vad tror ni ? Vad ska jag göra ? Tips?!

Försökte ta movicol idag men det va VIDRIG SMAK / KONSISTENT !!!

Snälla behöver hjälp ..
Citera
2019-03-04, 01:13
Avstängd
Ju mindre du äter, ju mindre bajsar du

Det är mycket rester i skräpmat, så ät vanlig hemlagad mat

Soppa kanske?

EDIT: Dra ner på kolhydrater.

Själv är inte mitt problem själva bajsandet utan att torka efter tar sådan tid
Senast redigerad av 400Ben 2019-03-04 kl. 01:16.
Citera
2019-03-04, 01:31
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ju mindre du äter, ju mindre bajsar du

Det är mycket rester i skräpmat, så ät vanlig hemlagad mat

Soppa kanske?

EDIT: Dra ner på kolhydrater.

Själv är inte mitt problem själva bajsandet utan att torka efter tar sådan tid

Det har du fan rätt i. Jag minns när jag ”bantade” ett tag , åt mindre och bättre. Bajsade mindre då och magen var så avslappnad!!!

Mitt tips att torka efter är att köra med vatten , antingen skaffar du slang hemma eller någon vatten flaska ! Kanske låter äckligt men det blir mycket renare och går snabbt. Du kör med vatten sen torkar du med papper. Ser du skit kör en runda till så blir det bra
Citera
2019-03-04, 01:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BossMode
Det har du fan rätt i. Jag minns när jag ”bantade” ett tag , åt mindre och bättre. Bajsade mindre då och magen var så avslappnad!!!

Mitt tips att torka efter är att köra med vatten , antingen skaffar du slang hemma eller någon vatten flaska ! Kanske låter äckligt men det blir mycket renare och går snabbt. Du kör med vatten sen torkar du med papper. Ser du skit kör en runda till så blir det bra

Jag har haft dagar då jag inte ätit något på mellan 20-30 timmar, något dygn senare bajsar jag inte alls. Sedan har jag när jag gymmat hårt ätit mycket och bajsat mycket. Jag kan se ett samband med hur mycket jag äter och sedan bajsar ca ett dygn senare.

Ja jag bör köra med vatten eller våtservett men är för lat att fixa till det Har ibland blött toapappret och torkat och det gör susen
Citera
2019-03-04, 01:34
Medlem
Mubutus avatar
Hade en kollega som dig, och FAN va irriterande, MEN han var också en "före detta" knarkare, så misstankarna på jobbet flödade om vad han egentligen gjorde på toan...
Citera
2019-03-04, 01:36
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
Hade en kollega som dig, och FAN va irriterande, MEN han var också en "före detta" knarkare, så misstankarna på jobbet flödade om vad han egentligen gjorde på toan...

Vill du veta vad det värsta är? Att jag inte bajsar på jobbet. Väldigt sällan. Håller in det och mår skit. Kör ibland hem på rasten just för den anledningen.
Citera
2019-03-04, 01:38
Medlem
Mubutus avatar
Citat:
Vill du veta vad det värsta är? Att jag inte bajsar på jobbet. Väldigt sällan. Håller in det och mår skit. Kör ibland hem på rasten just för den anledningen.
Ingen aning om varför du har det så, min före detta kollega påstod att det berodde på att han åt protein bars.. Tror jag inte ett skit på i hans fall, men kanske i ditt?
Citera
2019-03-04, 01:40
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
Ingen aning om varför du har det så, min före detta kollega påstod att det berodde på att han åt protein bars.. Tror jag inte ett skit på i hans fall, men kanske i ditt?
Käkar inga proteinbars men en jävla massa skit .. sällan grönsaker lr ngt som innehåller fiber .. så kanske därför jag har svårt o släppa ut allt på en gång ..
Citera
2019-03-04, 01:42
Medlem
Citat:
Okej nu är det såhär att jag har tröttnat rejält!!!

Det känns som att jag inte gör något annat än och sitta och bajsa. Problemet ser ut som så här. Jag vaknar alltid 2.5 timmar innan jobbet (tar 30 min och köra om inte mindre beror på var jag ska). Och ändå lyckas jag nästan alltid komma sent för bajsandet tar så jävla lång tid.

Jag går upp. Bajsar 1-2 gånger. Efter det käkar jag något och dricker något sen bajsar jag 2-3 gånger till. Sen åker jag till jobbet och det dröjer inte länge tills jag är nödig igen. Avföringen ser relativt normal ut och jag har ej problem att få ut det när jag behöver. Men de jag upplever att mängden är för liten ibland och jag känner att allt är inte ute annars varför skulle jag behöva gå på toa igen kort tid efter att jag har redan bajsat??

Korverna känns mindre nu än vad dem var för.

Lite info : kille 22 år 174 cm lång väger ca 78.

Inte så mycket tränande nu men går mycket pga jobbet : 15-25 km om dagen och ibland mer.

Min kost har blivit sämre på sista tiden men ändå inget överdrivet (kan det vara att grönsaker och sånt brister?)

Vad tror ni ? Vad ska jag göra ? Tips?!

Försökte ta movicol idag men det va VIDRIG SMAK / KONSISTENT !!!

Snälla behöver hjälp ..

Du får göra som alla andra som har symptomer gå till en läkare och berätta vad som plågar dig istöllet för att tro at du är smart och fråga hjon om "råd".
Citera
2019-03-04, 01:44
Medlem
Mubutus avatar
Citat:
Käkar inga proteinbars men en jävla massa skit .. sällan grönsaker lr ngt som innehåller fiber .. så kanske därför jag har svårt o släppa ut allt på en gång ..
Du kanske har en extremt hög ämnesomsättning! Kolla lite på det på google
Citera
2019-03-04, 01:50
Medlem
BossModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landwhale
Du får göra som alla andra som har symptomer gå till en läkare och berätta vad som plågar dig istöllet för att tro at du är smart och fråga hjon om "råd".

Jag dör hellre än att gå till en läkare. Alla dem senaste gångerna jag har varit i vårdcentralen har jag träffat efterblivna läkare eller på visa vårdcentraler kommer man inte ens fram till en läkare.

Alla deras bedömningar är löjligt dåliga och alla besvär jag har haft har jag lyckats lösa själv.

Senaste läkar besöken under senaste åren har varit så värdelösa så har känt mig så grovt lurad och förnedrad. Bortkastade pengar. Aldrig dem ska få en enda krona av mig igen.

Tycker sjukt synd att jag betalar skatt för sånt också.
Citera
2019-03-04, 01:51
Medlem
revodnebs avatar
Du lider inte av IBS?

https://www.maghalsa.se/maghalsa/vanliga-magproblem/ibs-eller-irriterad-tarm/?gclid=Cj0KCQiAk-7jBRD9ARIsAEy8mh61xaV4jQpJyxQt1ak_AqNaOa4EPXtvizUq Se29fb2dzapl922LFlYaAjEdEALw_wcB

Tycker du ska rådfråga en läkare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in