Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Nästan rätt. Vi hämtade den direkt av grannen när jag var hos mormor på landet.
Jo vi lyckligt lottade hade den möjligheten men även den mjölk som bonden ställde på mjölkpallen som sedan såldes av Lant Bruks Centralen och till rabatterat pris/lägre om man medtog kärl att transportera den i kunde grädde avskummas.
M
Svunna goda lyckliga tider...