2023-06-05, 16:43
Medlem
drunkkidcatholics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547
Har inskaffat och sitter och kollar. Ska man ta den i magen? Låret?

Både buken eller fram/yttersida av låret går bra. Variera ställena så att du inte sticker på samma plats varje dag, då kan du få förhårdnader där.
Citera
2023-06-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunkkidcatholic
Både buken eller fram/yttersida av låret går bra. Variera ställena så att du inte sticker på samma plats varje dag, då kan du få förhårdnader där.

Går det göra i skinkan? Eller var känns det minst? (är spruträdd)
Citera
2023-06-05, 18:03
Medlem
Citat:
Om det kommer ut en droppe efteråt, är det nått fel? Vet ej hur lång nålen ska vara eller hur långt in man ska trycka det?
Citera
2023-06-05, 19:47
Medlem
drunkkidcatholics avatar
Citat:

Citat:
Om det kommer ut en droppe efteråt, är det nått fel? Vet ej hur lång nålen ska vara eller hur långt in man ska trycka det?

Absolut går det att ge i skinkan också (övre, yttre delen) men det är ju mycket lättare att ta i buken eller låret om man ska ge injektionen till sig själv. Hade du tänkt ta sprutan själv eller ska någon hjälpa dig?

I buken känns knappt något alls, särskilt om du har en del bukfett. Nålarna man använder till sprutan är inte mer än 6 millimeter långa och de är väldigt tunna. Man bara sticker in hela längden och injicerar läkemedlet. Om det kommer en droppe blod gör det ingenting.
Citera
2023-06-05, 20:09
Medlem
Någon som helst skillnad på Saxenda och Ozempic? Priset är det i alla fall skillnad på?
Citera
2023-06-05, 23:35
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Någon som helst skillnad på Saxenda och Ozempic? Priset är det i alla fall skillnad på?

Saxenda är inte något insulin som Ozempic är.
Citera
2023-06-07, 07:25
Medlem
När börjar ev. biverkningar kännas?
Citera
2023-06-08, 10:43
Medlem
Efter den initiala provtagningen, hur ofta behöver man sedan göra uppföljningar med blodprov? Jag har regnat mig, men finns inget provtagningsställe här i stan, så känns ju jobbigt om man ska behöva åka långt ofta….
Citera
2023-06-08, 16:52
Medlem
Vilket klockslag tar ni andra er dos? Någon tanke bakom tidsvalet?
Citera
2023-06-11, 20:23
Medlem
Jag vill köpa Saxenda eller dylikt, men ligger precis under BMI 27 och har inga sjukdomar i övrigt som gör att jag kvalificerar mig. Jag har kämpat med vikten i flera år och lyckades gå ner på egen hand, men för ca 2 år sedan stannade vikten och jag har testat allt. Keto, Mosely, m.m. betalade en klinik för att få en magballong insatt, men behövde gå upp i vikt först och det kändes bara fel.. finns det någon plats man kan köpa detta utan recept?
Citera
2023-06-12, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkost
Jag vill köpa Saxenda eller dylikt, men ligger precis under BMI 27 och har inga sjukdomar i övrigt som gör att jag kvalificerar mig. Jag har kämpat med vikten i flera år och lyckades gå ner på egen hand, men för ca 2 år sedan stannade vikten och jag har testat allt. Keto, Mosely, m.m. betalade en klinik för att få en magballong insatt, men behövde gå upp i vikt först och det kändes bara fel.. finns det någon plats man kan köpa detta utan recept?

Gå till vårdcentralen. Inga problem. Det tog tre min att få recept. Testa kry annars?
Citera
2023-06-12, 10:01
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Vilket klockslag tar ni andra er dos? Någon tanke bakom tidsvalet?

Jag tar på kvällen för att sova mig igenom de mesta av biverkningarna. Funkar för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in