2023-05-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie-May
Jag fick inte nålarna på receptet, utan det var personalen på apoteket som påpekade detta och frågade om jag behövde köpa till dessa. Jag fick samma nålar som du nämner, kostade typ 120kr tror jag…

Jag fick nålarna gratis, det var 6mm nålar och dom heter BD Pennkanyl 6 mm, så ni som behöver nålar, nämn ovan!
Citera
2023-05-17, 15:36
Bannlyst
En bekant får Saxenda-injektion mot viktökning av en annan medicin och han har inte gått upp mycket på senaste.
Citera
2023-05-17, 18:26
Medlem
Christopher.s avatar
Måste verkligen säga att saxenda fungerar för mig, började för 12 dagar sedan, gått ner ca 6 kilo sedan start. Kommer på mig själv ibland med att någonting vore gott men sedan tänker jag - äh skiter i det. Har inga hungerkänslor och blodsockret stabilt. Äter oftast bara 1 mål mat om dagen nu för tiden, mest för att någonting bör man äta.
Citera
2023-05-20, 10:08
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Måste verkligen säga att saxenda fungerar för mig, började för 12 dagar sedan, gått ner ca 6 kilo sedan start. Kommer på mig själv ibland med att någonting vore gott men sedan tänker jag - äh skiter i det. Har inga hungerkänslor och blodsockret stabilt. Äter oftast bara 1 mål mat om dagen nu för tiden, mest för att någonting bör man äta.
Vad är det för BMI-indikation på Saxenda? Kollade på Wegovy häromdagen och där var man tvungen att ha BMI 30 eller över.
Citera
2023-05-21, 02:02
Medlem
Christopher.s avatar
Måste säga att jag är arg på mig själv och på vården för att man inte har kunnat delge mig den basala kopplingen mellan blodsockernivå och hunger. Är nu ner 8 kilo på 16 dagar.

Idag har jag ätit en chipspåse 180 gram, 4 raggmunkar, ett par fläskbitar och typ 1 dl glass. Jag äter fortfarande onyttigt men skär ner måltiden efter hungern som i princip är icke existerande.

Insett att ordspråket stämmer, det spelar ingen roll vad du äter utan hur mycket du äter.

Ett exempel, köpte ett glasspaket som jag normalt kunde svälla i mig för att tillfredsställa mitt blodsocker, nu åt jag 1/3 av paketet och kastade bort resten trots att det var strålande sommarväder.

Känner mig som en ny människa.
Citera
2023-05-22, 13:34
Medlem
Hayworthians avatar
Fler än jag som känner att allt är för sött i smaken? Tycker allting smakar som att det är indränkt i socker.

Går fortfarande på 0,6, snart en månad in. Funderar på att öka till nästa, men är inte säker. Har inga biverkningar, men man kanske ska prova och se om något mer kan hända?
Citera
2023-05-23, 19:34
Medlem
Har gått i 32 dagar inte tappat något är inne på dos 3 nu :/
Citera
2023-05-26, 10:30
Medlem
Efter att ha läst reportage om saxenda och även läst här beställde jag ett recept på nätet. Gav 4400kr ink nålar. Inne på 8 dagen och tappat drygt 5kg startvikt 94kg. Använder mig av appen lifesum så jag får i mig mat. Gymmar och kör Cardio. Hunger och speciellt sötsug totalt borta.
Citera
2023-05-26, 21:25
Medlem
Ni som börjat med saxenda, behövde ni gå på Infomöten på vårdcentralen eller kunde ni börja direkt?

Var på vårdcentralen idag och blev rekommenderad detta. Men dom hade inga fler infomöten om detta förens efter sommaren. Men jag vill börja NU
Citera
2023-05-31, 18:51
Medlem
Fick träffa en sjuksköterska på livsstilsmottagningen ett par gånger, sedan recept på Saxenda.
Började med sprutorna 29:e april med startvikt på 98,7 kg till mina 160 cm. Idag, den 31:a maj visar vågen 89,7 kg.
Inga biverkningar, endast lite illamående i början. Det som stör mig mest är förändrat luktsinne. Kallsvettas av vissa dofter som jag tycke om förrut.
Citera
2023-06-05, 16:38
Medlem
Har inskaffat och sitter och kollar. Ska man ta den i magen? Låret?
Citera
2023-06-05, 16:41
Medlem
Är inte Ozempic bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här