Citat:
Ursprungligen postat av
Livetsresa
Äntligen måndag 9/10, som jag har längtat.
Första dosen tagen 0,6 mg (vågade inte börja direkt med 1,2) saknat men säkert tänker jag.
Jag har inte vägt mig men tänker att fredagar kommer vara min väg dag. Kommer uppdatera här så mycket det går (jag vet själv hur glad jag blev när jag hittade denna tråd).
Syftet med denna resa är inte enbart att gå ner i vikt. Jo jag vill gå ner men det viktigaste är att ha disciplin och kunna leva så livet ut. kunna hitta mig och kunna njuta av maten och livet samtidigt. Jag är så trött på att varje gång jag äter onyttigt så förstörs hela min resa och så börjar man om och om igen (händer aldrig, då man tappat motivationen) DENNA TANKE MÅSTE BORT. jag vill inte gå på diet utan jag vill äta och njuta som de flesta utan att ha dålig samvete efter en bulle.
På kalas,fest,middag,resa osv kommer jag gå men jag behöver inte efter varje tillfälle få dålig samvete och sen börja då proppa i mig bara för att jag ska börja om på MÅNDAG för min dag är inte förstörd (ni förstår) nej nu är det slut med det.
Jag ska inte förbjuda mig, jag ska äta med måtta. Äta allt men inte alltid för att hålla det som livstil.
Önskar er alla lycka till 🌸
Haha jag känner igen mig så otroligt mycket i det där!!! Det är SÅ konstigt hur hjärnan funkar.
Jag på fika: Hatar mig själv för att jag äter en bulle.
Jag på ICA två dagar senare: Letar och letar och letar och till slut hittar jag en anledning i mitt huvud för att köpa tre glassar. "Jag är ju ändå bakis" eller "Jag har förtjänat detta eftersom jag gick hit" eller vad det nu är. Äter tre glassar. Självhat. Senare, köper en lite nyttigare glass om bara är 250 kcal. Bra jobbat! Tänker jag så har gränsen förflyttats. Summan är att jag de facto ätit fyra glassar nu, och den sista känslan jag kände är "bra jobbat". Det ÄR så konstigt hur man funkar.
Nåväl. Går bra med Saxenda för mig

Lite mindre illamående. Åt en macka till frukost och mådde inte illa efteråt. Åt en korv till lunch men blev mätt direkt. Ska nog öka till 1,8 på onsdag trots allt. Får se hur det går.
Kul att du är igång!