Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-07, 16:26
Medlem
irrelevants avatar
The real boys never left town. De bara slutade bry sig om alla jävla skräpmänniskor och allt skit och politiska trender i samhället och gjorde smart business på globaliseringen istället. De skrattar åt skräpet från sina hotellrum och michelinrestauranger.
Senast redigerad av irrelevant 2019-06-07 kl. 16:29.
Citera
2019-06-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
The boys never left town.

But where are the Boys?

Jo, they gave it to the women to rule.

Men sen har patriarkatet i form av muslimer flyttat in. Vem ska försvara era våldtagna döttrar
om inte Boys from the Hood.

Vad vill ni ska hända? Bara packa upp landet med muslimer? Nej det funkar inte.
Citera
2019-06-07, 16:43
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Jag skrev på Twitter att #metoo främst handlar om kvinnor som erbjudit sex för att nå framgång och när de nått framgång eller hamnar på tippen pga att utseendet vissnat eller inte fått sina utlovade filmroller eller skivkontrakt.

Det blev livat kan jag säga. Haha.

Det handlar om hämnd.

Hade det varit riktiga brott kunde det ha anmälts.

Men huvuddelen av #metoo handlar om att man ställt sig på knä och särat på benen men inte fick utdelning eller är så känd att man inte längre behöver erbjuda kroppen som en köttbit eller att man är gammal och ful och det finns yngre och snyggare som gärna säljer arslet för en karriär.

Marilyn Monroe sa en intressant sak om sin karriär, "första tiden fick jag ägna mycket tid att stå på knä."

Det är ett aktivt val.
Sälj din kropp som en köttbit åt en förhoppningsvis inflytelserik filmmagnat som Weinstein eller fortsätt chansa på auditions och jobba som servitris.

Enkelt val.

Är det moraliskt rätt att utnyttja sin makt?

Nej.

Men om ingen erbjöd kroppen som en köttbit att ta för sig av skulle snusket försvinna.

Kvinnor (och män) med drömmar om en kändiskarriär kommer alltid sälja sig till högstbjudande för att nå sin dröm som moviestar eller popstjärna.

Det finns så många talanger och konkurrensen är mördande.

Klart en del väljer att gå ned på knä då.

Sedan är det likadant i många andra branscher.

Sett med egna ögon hur administratören "Sara" av någon konstig anledning fått följa med på konferens för företagsledningen.

Sedan försvann "Sara" iväg med Chefen runt midnatt och några veckor efter var "Sara" avdelningschef hipp som happ.

Såg med egna ögon.
Inget skvaller.

Vilket Skitsnack. Såg många vanliga kvinnor och män tagga metoo, de är inte kända på något vis. Till och med jag. Det var för att visa hur många har drabbats gör dessa vedervärdiga btottshandlingar. Mycket går inte att bevisa och anmäls inte, av det som anmäls går en mycket liten mängd vidare till rätten och en promille till fällande dom.
Citera
2019-06-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Vilket Skitsnack. Såg många vanliga kvinnor och män tagga metoo, de är inte kända på något vis. Till och med jag. Det var för att visa hur många har drabbats gör dessa vedervärdiga btottshandlingar. Mycket går inte att bevisa och anmäls inte, av det som anmäls går en mycket liten mängd vidare till rätten och en promille till fällande dom.

Ja, vem skulle bli fälld för att någon blivit jättekränkt av att råkat ha sett ett meme på Facebook?
Citera
2019-06-07, 18:21
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Ja, vem skulle bli fälld för att någon blivit jättekränkt av att råkat ha sett ett meme på Facebook?

Nej, det handlar om verkliga händelser. Våldtäkt, sexuella ofredanden etc. Sluta förminska.
Citera
2019-06-07, 18:25
Medlem
Couplets avatar
Innan jag ens funderar på att ge mig in i detta så vill jag undra: vad ÄR militant feminism? Exempel?
Citera
2019-06-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Innan jag ens funderar på att ge mig in i detta så vill jag undra: vad ÄR militant feminism? Exempel?

Jag tycker at Metoo är militant feminism, liksom vad finns det för anledning att göra en stor grej
av om någon kille klappar en tjej på häcken? Jag har själv gjort det, tjejen vart inte sur.
Citera
2019-06-07, 19:49
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Jag tycker at Metoo är militant feminism, liksom vad finns det för anledning att göra en stor grej
av om någon kille klappar en tjej på häcken? Jag har själv gjort det, tjejen vart inte sur.
Hur är det militant? Oavsett vad jag tycker om metoo, så är det knappast någon militär inblandad, eller har jag missat något? Eller är det "pennan som vapen" som avses?
Citera
2019-06-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Hur är det militant? Oavsett vad jag tycker om metoo, så är det knappast någon militär inblandad, eller har jag missat något? Eller är det "pennan som vapen" som avses?

Nej, inte nåt vapen, jag tyckte att det verkade som att tjejen kände sig lite uppskattning.
Det är bara en killes sätt att säga att man är intresserad av en tjej. Militant feminism hindrar sånt,
typ ett ganska vanligt sätt att umgås bara, det hela mellan killar och tjejer.

Jag tycker att det är riktiga jävla småstadsfasoner hela det där Metoo.
Har dom ingen livserfarenhet?
Citera
2019-06-07, 20:00
Medlem
elmerengues avatar
”The Boys” bryr sig inte längre om samhället. Vi är i ghost mode. Vi tjänar våra pengar, jobbar på oss själva och strävar att vara så pass självförsörjande som det bara går för att minska beroendet till staten och den dumma massan. Vi ser tyst på när vilsna själar fumlar runt i The Matrix desperata att hitta meningen med livet.

Jag mår bättre än på väldigt väldigt länge och mycket ligger i att jag slutat att bry mig om allt runtomkring mig. Jag är mitt fokus. Och de närmaste såklart.

Flashback används för att dela med sig av livets visdomar till mina svenska bröder som inte förlorat sig själva i systemet. Det här inlägget är till er kapabla, intelligenta svenska män som jag fortfarande kan spegla mig själv i. Know your value. Inget skamspråk biter på oss!
Citera
2019-06-07, 20:21
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
”The Boys” bryr sig inte längre om samhället. Vi är i ghost mode. Vi tjänar våra pengar, jobbar på oss själva och strävar att vara så pass självförsörjande som det bara går för att minska beroendet till staten och den dumma massan. Vi ser tyst på när vilsna själar fumlar runt i The Matrix desperata att hitta meningen med livet.

Jag mår bättre än på väldigt väldigt länge och mycket ligger i att jag slutat att bry mig om allt runtomkring mig. Jag är mitt fokus. Och de närmaste såklart.

Flashback används för att dela med sig av livets visdomar till mina svenska bröder som inte förlorat sig själva i systemet. Det här inlägget är till er kapabla, intelligenta svenska män som jag fortfarande kan spegla mig själv i. Know your value. Inget skamspråk biter på oss!

Hatten av!
Citera
2019-06-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Nej, det handlar om verkliga händelser. Våldtäkt, sexuella ofredanden etc. Sluta förminska.

Det är ingen förminskning, officiellt så minskar våldtäkterna och sexuella ofredanden omfattar saker som att känna sig kränkt av något man ser eller hör på Facebook.

Sverige, världens mest lättkränkta och maktgalna kvinnor.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in