Citat:
Ursprungligen postat av
Apexpredator
När du skriver kulturen vad menar du då?
Vilka medier kör med militant feminism?
Vet inte helt vad det är du vill ska diskuteras här. Jag skiter i Metoo men det uppstod pga. mäns pissiga inställning till kvinnor. Ingen gräns har passerats och väldigt lite har egentligen hänt förutom att några jönsar fått sluta på sina jobb och springa gatlopp en sväng. Inte sällan förtjänt.
Jag skrev på Twitter att #metoo främst handlar om kvinnor som erbjudit sex för att nå framgång och när de nått framgång eller hamnar på tippen pga att utseendet vissnat eller inte fått sina utlovade filmroller eller skivkontrakt.
Det blev livat kan jag säga. Haha.
Det handlar om hämnd.
Hade det varit riktiga brott kunde det ha anmälts.
Men huvuddelen av #metoo handlar om att man ställt sig på knä och särat på benen men inte fick utdelning eller är så känd att man inte längre behöver erbjuda kroppen som en köttbit eller att man är gammal och ful och det finns yngre och snyggare som gärna säljer arslet för en karriär.
Marilyn Monroe sa en intressant sak om sin karriär, "första tiden fick jag ägna mycket tid att stå på knä."
Det är ett aktivt val.
Sälj din kropp som en köttbit åt en förhoppningsvis inflytelserik filmmagnat som Weinstein eller fortsätt chansa på auditions och jobba som servitris.
Enkelt val.
Är det moraliskt rätt att utnyttja sin makt?
Nej.
Men om ingen erbjöd kroppen som en köttbit att ta för sig av skulle snusket försvinna.
Kvinnor (och män) med drömmar om en kändiskarriär kommer alltid sälja sig till högstbjudande för att nå sin dröm som moviestar eller popstjärna.
Det finns så många talanger och konkurrensen är mördande.
Klart en del väljer att gå ned på knä då.
Sedan är det likadant i många andra branscher.
Sett med egna ögon hur administratören "Sara" av någon konstig anledning fått följa med på konferens för företagsledningen.
Sedan försvann "Sara" iväg med Chefen runt midnatt och några veckor efter var "Sara" avdelningschef hipp som happ.
Såg med egna ögon.
Inget skvaller.