Citat:
Ursprungligen postat av
Squonker
Target Stångåstaden? Har ni funderat på om attentatet kan ha varit riktat mot Stångåstaden i egenskap av fastighetsägare? Målet kanske var att förstöra fastigheterna snarare än att skada människor? Detta blev ju också utfallet, vilket skulle kunna stärka den teorin om vi utgår ifrån att sprängningen genomfördes som planerat och inget gick fel, utifrån gärningspersonens vinkel.
Tycker jag, som inte är kunnig i vare sig sprängämnen eller maffior, kan vara högst möjligt. En person med psykopatiska drag, som jag har mera erfarenhet av, kan ha känt sig kränkt. De gör ju ofta det.
Det skulle kunna vara en person som jobbat inom fastighetsbolaget, och inte fått fortsätta, eller nåt annat den upplevt som personlig kränkning. Kanske en tidigare hyresgäst som blivit vräkt eller bara flyttat och uppmanats ersätta nån skada i lägenheten innan flytt. Eller inte fått en lgh för att nån annan fick den. Det kan kännas orättvist. Dvs tänt snett gentemot bolaget. Kanske t o m valde fastighet utifrån vilka som bodde där. Endera ett horn i sidan till dessa eller för att polisen ska öda tid på spår kriminella.
Är det dessutom så att sossarnas lådcykel stulits för ändamålet så ligger det ju i linje med kränkthetskänslan, man kan uppfatta allmännyttans bostäder som hopkopplade med just sossar. Vet inte om det är så i Linköping dock. Därför tycker jag nog tanken med" target Stångåstaden" som i inlägget, inte är så dum. Lagom mycket för att förstöra fastigheten men inte medvetet ha ihjäl nån oskyldig.