2019-06-10, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Kan ju alltid vara damm ,grus och sånt runtikring som virvlar up och ser ut som rök. Hur som TAPT verkar vara ett terrorist material då det är extremt billigt, fins i varje matafär och behöver ingen detonator och svårt att detektera enligt Professor Ehud Keinon.

https://www.youtube.com/watch?v=S2Fo4ft0haQ

Ja, det kan ha varit damm för ingen har pratat om stora rökmängder utan främst pratat om den enormt kraftiga tryckvågen - flaschbackarnas bombexperter säger tapt i två liters petflaska MEN experten hos polisen pratar om 20 kilo ELLER MOTSVARANDE så vi får nog snällt vänta på att analysen blir klar innan FB kan säga "vad var det vi sa".
Citera
2019-06-10, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Vad tror ni om att läsa sista 3 inläggen i Bandidos tråden?
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.flashback.org/t683845&ved=2ahUKEwib_6ysmd3iAhVhmIsKHQm9BTcQFjAAe gQICRAD&usg=AOvVaw2rIpFzHYsj7YwPV3act-87

Inlägg # 17420 och # 17421

Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Förvirrande detta, Ska vi kolla 2 eller 3 inlägg?

Ok , ja du har rätt henriko , läs inlägg #17420 och # 17421 i Länken om Bandidos , vad tror ni om det som har skrivits där?
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.flashback.org/t683845&ved=2ahUKEwib_6ysmd3iAhVhmIsKHQm9BTcQFjAAe gQICRAD&usg=AOvVaw2rIpFzHYsj7YwPV3act-87
Senast redigerad av Fiddleback 2019-06-10 kl. 00:31.
Citera
2019-06-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitosleng
Ja jag har tidigare sagt då jag trodde det var en moppe att det kan ligga en skalle uppe på något tak eller en hjälm med skalle i. Men nu när det är en el-lådcykel och att det sitter imamer inlåsta i Linköping och att det bor polis och åklagare i det där huset så är fallet klart för min del.

Detta är bara en maktdemonstration att om inte imamerna släpps så kommer det börja hända saker.
Det är bara för Sveriges rike att inte vika ned sig.

Jag börjar faktiskt tro att du har rätt. Här en annan konstig incident i närtid som postades tidigare i tråden:

"Det var för att stoppa ett allvarligt brott som polisen genomförde sin stora insats vid flygplatsen i mitten av maj. Kvinnan [uzbekisk] som polisen jagade misstänks ha förberett allmänfarlig ödeläggelse.
Polisens utredning är skyddad av sekretess, men brottet som kvinnan misstänks för är förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse."

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/polisinsats-skulle-forhindra-allmanfarlig-odelaggelse/
Citera
2019-06-10, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Detta är en exceptionell händelse. För det första att det händer i Linköping och för det andra storleken på bomben. I Bomb-Mecka (Malmö) är det ofta kraftigare fyrverkeripjäser som används. En sådan kastades upp på en balkong i ett hyreshus i höstas. Balkongen totalförstördes. En balkong. Du får dra dina egna slutsatser om vilken sprängverkan det varit frågan om i det här fallet, men det är inte någon Malmö-puff som smällt.

Fast i Malmö smäller det ju oftast tex på resteuranger när det inte är något folk på platsen.
Inte så ofta det varit explosioner riktade mot platser dagtid och när det är mycket folk i rörelse, den här explosionen är ju absolut riktad för att döda en person , eller flera.
Men jag är ganska säker människor i allmänhet inte var målet för attentatet.

Edit: gällande sprängmedel är jag ingen expert .
Men det är ju tryckvågen som gjort mycket av skadorna .
Hur många kilo sprängmedel som behövs vet inte jag.
Men ett bar dynamitgubbar räcket ju säkert .
Låter som man tror det använts enorma mängder sprängämnen för att utföra dådet, jag är inte lika säker på det.
Beror ju vad man använt sig av.
Senast redigerad av pederN 2019-06-10 kl. 00:11.
Citera
2019-06-10, 00:10
Medlem
Boosheids avatar
Vad skulle straffet bli på ett ungefär om någon hade åkt dit för det här? Grov allmänfarlig ödeläggelse, med ett 20-tal lindrigt skadade?
Citera
2019-06-10, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
Kan inte folk behaga läsa tråden innan de kommenterar. Nästan

Är K*str*ti spåret borta nu när mainstream-media snackat om "mc"-klubb?
Tre personer häktas samma dag för inblandning i senaste mordförsöket på *dri*n, som bomb briseras.
Efter fyra mordförsök på nämnd man så gömmer han sig hos släkting i Linköping, på våning ett, där bomb var närmast.
Media kollar upp brottshistorik på andra i lägenhetshuset och får upp ett "mc" spår, sedan blir det flashbacksanning. Facepalm.

Jag tror du är helt rätt ute. Gänget som förföljer Kastrati ger sig inte förens de lyckas. Senaste försöket var med stora delar sprängämnen dessutom, så det om något påvisar att de har tillgången och kanske möjligen kunskapen som krävs.
Citera
2019-06-10, 00:12
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utsikten15
Ytterligare ett mordförsök misslyckades när Adrian Kastrati upptäckte en mystisk bil med en okänd man i närheten av den bil han brukar använda. Eftersom han upptäcktes försökte mannen i den bilen köra över Adrian Kastrati. Han misslyckades med det men när polisen kom till platsen hittade de stora mängder sprängämnen i bilen såväl som utrustning för att detonera en bomb från en mobiltelefon. Sannolikt var det tänkt att sprängladdningen skulle placeras på det tilltänkta offrets bil. Även den man som kört bilen kunde gripas och har i en fotokonfrontation pekats ut av Adrian Kastrati.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/%C3%A4nnu-ett-mordf%C3%B6rs%C3%B6k-mot-21-%C3%A5ringen-denna-g%C3%A5ngen-med-bil-1.14309901

Det där låter som den mest troliga förklaringen hittills, om det nu stämmer att han trycker där det sprängdes. Men vilka är efter Adrian och kom de från utomsocknes eller finns de även lokalt förankrat?
Citera
2019-06-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boosheid
Vad skulle straffet bli på ett ungefär om någon hade åkt dit för det här? Grov allmänfarlig ödeläggelse, med ett 20-tal lindrigt skadade?

Beror på vart du är ifrån, du får hårdare straff om du är från Jacobs stammar jämför mot canaaniter eller MENA.
Citera
2019-06-10, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitosleng
Ja jag har tidigare sagt då jag trodde det var en moppe att det kan ligga en skalle uppe på något tak eller en hjälm med skalle i. Men nu när det är en el-lådcykel och att det sitter imamer inlåsta i Linköping och att det bor polis och åklagare i det där huset så är fallet klart för min del.

Detta är bara en maktdemonstration att om inte imamerna släpps så kommer det börja hända saker.
Det är bara för Sveriges rike att inte vika ned sig.

Så då tar vi och flyttar imamerna till nån militär bunker ute i skogen och smäller det där då vet vi!....inte!

Det är farligt att dra tidiga slutsattser, leder ofta fel.

För övrigt , Kastrati vilket jäkla efternamn!
Senast redigerad av PutinsPutain 2019-06-10 kl. 00:16.
Citera
2019-06-10, 00:15
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utsikten15
Ytterligare ett mordförsök misslyckades när Adrian Kastrati upptäckte en mystisk bil med en okänd man i närheten av den bil han brukar använda. Eftersom han upptäcktes försökte mannen i den bilen köra över Adrian Kastrati. Han misslyckades med det men när polisen kom till platsen hittade de stora mängder sprängämnen i bilen såväl som utrustning för att detonera en bomb från en mobiltelefon. Sannolikt var det tänkt att sprängladdningen skulle placeras på det tilltänkta offrets bil. Även den man som kört bilen kunde gripas och har i en fotokonfrontation pekats ut av Adrian Kastrati.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/%C3%A4nnu-ett-mordf%C3%B6rs%C3%B6k-mot-21-%C3%A5ringen-denna-g%C3%A5ngen-med-bil-1.14309901
Lite lustigt att boskapsgårdens tentakler och mördarfasoner når upp till Stockholm och eventuellt nu då till Linköping.
Citera
2019-06-10, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Jag tror att en del av problemet att du inte får gehör för din teori är att du förutsätter att alla läsare vet vad du vet. Du borde istället lägga fram en mer genomtänkt redogörelse i från början av denna konflikt och även ange vad dina * betyder för bokstav i de namn du nämner. Alla som bor nära där bomben briserade är givetvis högaktuella som tänkta mål. Nu är det upp till dig att lägga fram hur, var, när denna konflikt blossat upp och på vilket sätt konflikten har utvecklats.

Här är *=a
Rent faktamässigt uppfyller namnet K*str*ti familjen/klanen allt som krävs. De är både maffia och terrorister och kommunister och muslimer och politiker och affärsmän och korrupta och droghandlare och vapenhandlare = allt i ett i Albanien. Äger all olja (= de kan göra vad de vill och gör det) Massor av makt i Albanien och 7 generationer i alla led mentalitet. Den del av familjen som bor i Göteborg är inblandade i ett blodigt och brutalt gängkrig sen länge. A-falangen och B-falangen försöker döda varandra. B-falangens ledare heter *dri*n. En trådsanning är att denna *dri*n har gömt sig hos personen med samma efternamn som bor i den lägenhet som tagit värst stryk.
Citera
2019-06-10, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det där låter som den mest troliga förklaringen hittills, om det nu stämmer att han trycker där det sprängdes. Men vilka är efter Adrian och kom de från utomsocknes eller finns de även lokalt förankrat?

Läs mer här:
http://blog.zaramis.se/2019/04/02/mannen-med-nio-liv/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in