2019-06-12, 07:13
Medlem
Random-Walks avatar
Just nu är det stora avspärrningar kring garnisonen (där polisen har huvudkontor) och fullt med polisbilar på plats. Vad händer?
Citera
2019-06-12, 07:29
Medlem
Tror det kan vara bortfördes av de 6-7 ”islamisterna” som sitter där i häktet. Såg också att alla infarter tillgarnisionen var avspärrade och bussarna fick dirigeras om.
Citera
2019-06-12, 07:33
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
De sa nyss på tv4 nyheterna att ett föremål hittats och bombskydd är på väg-
Citera
2019-06-12, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blingpling
Tror det kan vara bortfördes av de 6-7 ”islamisterna” som sitter där i häktet. Såg också att alla infarter tillgarnisionen var avspärrade och bussarna fick dirigeras om.
Och där försvann misstankarna mot mc klubbarna...Terrorister härjar i Linköping !!!
Citera
2019-06-12, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
De sa nyss på tv4 nyheterna att ett föremål hittats och bombskydd är på väg-
Dagen efter att Polisen gått ut med att det inte finns Indikationer på att något mer skall hända, och att allmänheten inte skall oroa sig..bevisligen ringer inte bombarna in och säger att hörrni jag tänker spränga lite...
Citera
2019-06-12, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Dagen efter att Polisen gått ut med att det inte finns Indikationer på att något mer skall hända, och att allmänheten inte skall oroa sig..bevisligen ringer inte bombarna in och säger att hörrni jag tänker spränga lite...

Det är precis som i måndags någon som hittat ett föremål och larmat, troligtvist återigen en "tuffing" som rotat fram lite skrot ur garaget. Polisen har kallat på bombgrupp och om några timmar får vi beskedet "någon ville skapa rubriker, ingen bomb"
Citera
2019-06-12, 08:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall

Man måste ge dem att de har guts dock, de har ju ändå dagarna efter ett bombdåd i staden med en av de största laddningarna i modern tid placerat ett föremål på trappen till vad som borde bara ett av Polisen mycket välbevakat hus dygnet runt... eller?
Citera
2019-06-12, 08:07
Medlem
Bombgruppen får nog ta o flytta till Linköping 😂 3e gången dom åker på 1 vecka?
Citera
2019-06-12, 08:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Latitude64
Det är precis som i måndags någon som hittat ett föremål och larmat, troligtvist återigen en "tuffing" som rotat fram lite skrot ur garaget. Polisen har kallat på bombgrupp och om några timmar får vi beskedet "någon ville skapa rubriker, ingen bomb"

Eller så ropas det på detta sätt "varg" till vi blir larmtrötta och alla vitala Poliser har övertidskompledigt och den stora smällen skall ske.
Citera
2019-06-12, 08:08
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samiray.vasskniv87
Om MSM i nyhetsform kort efteråt påstår att det finns kopplingar till MC-gäng så kan man på goda grunder anta att det sannolikt är så.
MSM har gång på gång visat att de inte går att lita på som nyhetskällor så det finns ingen anledning att tro på dem i detta, de saknar helt enkelt trovärdighet.

Citat:
Vad hände förresten med Jas-teorin? En ljudbang lät logiskt och borde undersökas närmare.

En ljudbang i cykelskyddet, det får vara ett väldigt litet jetplan i så fall

Citat:
Ursprungligen postat av blingpling
Intressant, varför har inte "det pålitliga" msm tagit upp den vinklingen, borde vara högst aktuell med tanke på vad som hänt.

OnT: Om nu smällen ett par dagar tidigare var en provexplosion av samma person/-er så kan valet av plats för denna tyda på att vi har att göra med yngre personer som saknar tillgång till fordon. Det "normala" för en provsprängning vore annars att utföra denna på någon diskret plats så långt ifrån allt och alla som möjligt, speciellt om man planerat en större laddning i närtid.
Citera
2019-06-12, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Ok!

Okej, då vet jag vad du syftar på! Att det har pysslats med svart skrotar, afrika export hos både auktoriserdade skrotare och bilhandlare är känt men det var ganska länge sedan och regler kring skrotning har väll ändrats flera omgångar, senast med EU's 94% återvinnings kravet.

Men en skrotare som agerar målvakt blir ju ganska omgående känd av Polis och länstyrelsens miljö inspektörer.

Så här hävdar Trafikverket 2012:
Kan man vara säker på att den bil man lämnar in till er kommer att skrotas?
– Ja, givetvis, säger Jörgen Gustavsson, ansvarig för reservdelar på Blekinge Bilpress.

Enligt Transportstyrelsen får bilskroten i vissa fall sälja bilar vidare. Det beror på den uppgörelse man gör med den som lämnar in bilen.
– Ska en bil skrotas ska de inte skicka in om ett ägarbyte, då ska de skicka in ett mottagningsbevis. Om vi hade fått ett mottagningsbevis hade bilen aldrig gått att sälja, säger Daniel Backéus, sakområdesansvarig för avregistreringen på Transportstyrelsen.

I det här fallet har Transportstyrelsen bara fått in uppgifter om ett vanligt ägarbyte. Enligt Sabuhi Allahyarov har Blekinge Bilpress skickat in papper till Transportstyrelsen om avregistrering, men han kan inte exakt säga när det var. BLT har sökt annonsören utan framgång. Annonsen är nu borttagen från Blocket.

Tillockmed Peter Poker Wallenberg gillar svart skrotar maffian och en riktig slagdänga till argument!
"Jag anser att varje bil är en potentiell samlarbil i framtiden".
https://www.realtid.se/wallenberg-upp-till-kamp-motorhobbyn

VIN=chassinummer. Problemet är Tullen som står med armarna i kors för både in och ut smuggling och hela riksdan har vetat om detta i år tioenden men lyfter inte ett finger, man frågar sig VARFÖR?

Vad jag vet är att vissa skrotar säljer avreggade skrotade bilar till bärplockare som gasar runt en säsong och sen dumpar dem. Skrotaren kan enkelt anmäla dem som "inbrott på skrotuplag" t.ex
(inget målvakteri och fina stålar) för att måla up en annan bild till Polisen. Polisen vet nog hur det
gått till men kan inte bevisa något.

OK, ja då har vi en möjlig punkt som maffian kan utnyttja. Men fortfarande så måste besiktnings snubben ochså vara korrupt och ha behörighet i databasen. Han får inte ut godkänd pappret om han inte loggar in och reggar det i databasen, vad han sen skriver i databasen är en annan sak.

Det är ochså möjligt.

Går det att förfalska dagens körkort? jag vet inte!

Visst stjäla många gånger men varför är polisen inte intresserad? Polisanmälan om stöld är de tvugna att regga. Dessutom så har de fortfarande avregg delen hos skrot Hasse.

Visst, men bilen vi pratar om är fortfarande endera målvaktad av skrot Hasse eller så sålde han den till Valle, bilen kan sålledes fortfarande vara lagligt reggad men trafikfarlig.

Skrot Hasse måste fan ju vara välldigt desperat om han pysslar med den sortens skrot bilar och kund krettsar! Måste ju till volymer och inte 4-5 styck bilar för att bli nånting!

Därav nämde att Polis och försäkringsbolag har avtal med auktoriserade skrotar om uppställnings platts. Grejjen är väll att politiker ser Polisens jobb inom trafik som kosmetika bland andra tybgfre uppgifter därav så lite trafik koll, det har ju helt klart sjunkit med åren.

För övrig bör nämnas att skrotar ibland används som knark distributions centra för mindre mängder. Mellan händerna regional/lokal nivå letar up en del av skroten där bilar stått i åratal, bilar där reservdelsmarknaden är noll, träd växerigenom bilar, där vet de att skrotaren inte bryr sig, skrotaren jobbar med bilar han kan tjäna pengar på, varje skrot har en "död is yta" , gå och kolla. Polis kollar alldrig skrotar, har frågat dem.

Kan så vara men problemet är fortfarande att motagaren i varje led av försäljningen/omreggning
av den skrotade bilen står som ägare.

My bad igen. Ska försöka förklara bättre.

VIN= chassinummret. Tack då vet jag. Det ändras ej, alternativt försöker de ibland skrapa/fila/svetsa bort det.

Här en länk om skrothasse

https://www.expressen.se/gt/hasse-hyr-ut-skrotbilar-som-bostad-till-tiggare/

*=a
Sen skrev jag i mitt första inlägg att bilarna skrivs på en målvakt när de köpts/hittats/fåtts - till exempel r*zv*n ionut toplice*nu eller petru m*tei g*bor eller v*sil*e m*rin (finns hundratals, ring transportstyrelsen o fråga hur många just dessa har just nu tex och fråga vad de har för adress och fråga vad transportstyrelsen gör åt saken).

Eller bilarna skrivs på någon med falskt namn och falskt körkort tex *lin deceb*l ion

Gällande tullen kan de inte gå in och kolla chassinummer på varenda bil då det kommer in 30 000 bilar (kan minnas fel siffra, ring o kolla) per dag bara över bron och lika många i trelleborg o ystad (+frihamnen o nynäshamn). Massor med bulgariska rumänska polska tjeckiska serbiska mm skyltar. Det är skitlätt att byta till bulgariska - betala 3000 o det är klart. Bulgarien behåller de svenska skyltarna och ingen export/inga papper skickas in. Det är samma bil och om polisen/tullen kollar chassinummer är den oskattad obesiktigad har skulder står på en målvakt och har körförbud. De gör stickprover ibland och då åker många dit. Tullen är upptagna med att leta droger o "flyktingar". Jag vet för övrigt flera som kört bilen utan skyltar (polisen tar skyltarna när de hittar bilar som kör omkring med körförbud) hela vägen från stockholm till bulgarien utan problem.

besiktningssnubben v*le är korrupt ja och han jobbar på bilprovningen ja.

försäljningen av bilarna sker oftast inte till folk med personnummer utan de säljs bara kontant vidare utan kvitto. ibland skriver de på ett papper och förfalskar bara namnteckning och påstår att de äger bilen. Transportstyrelsen skickar ut kompletteringsfrågor när de tycker det verkar oklart. Om köparen tar pappret o säger "jag skickar in det" o inte gör det eller om du inte svarar på kompletteringsfrågor går inte ägarbytet igenom. Du kan polisanmäla det om du har lust. Den där snubben finns inte eller lämnade fel personnummer osv. Polisen kan inte göra så mycket om de inte hittar bilen. När bilen hittas har nån annan den som köpt den i god tro - mellanhanden/bilhandlaren åker inte dit.

Djävligt många "svenskar" hjälper till att skänka bilar till folk som kommer hit o jobbar svart. "Oh titta snällt han hjälper mig o ger mig en bil o hjälper mig fixa samordningsnummer tack". På det viset slipper du som svensk att dras med en bil med 90 000 i fordonsrelaterade skulder. Nya reglerna skapade oanade möjligheter att dra på en bil skulder o sen skänka bort den o skulderna försvann.

Förfalskning o förfalskning. Italien tex tillverkar sina originalpass och originalid och originalkörkort i albanien. När du då beställer/köper ett körkort så betalar du 15000-25000 och sen kommer en snubbe från serbien eller albanien eller nåt hit med det. Det är äkta id handlingar inga kopior eller förfalskningar för du köper dem direkt från tillverkaren. Killen i Malmö hade ett sånt italienskt "äkta" pass men det visade sig att han kom från balkan som jag sa tidigare i tråden.

mottagningsbevis skiter de i. du kan sälja en bil utan papper o kvitto hur många gånger som helst. och de säljs till både kriminella svenskar o kriminella eu medborgare och kriminella utanför eu och de säljs till lättlurade också. de säljs inte till "vanligt folk" som kollar upp bilarna de köper.

vissa är stöldanmälda som du säger - kan ske både genom att personen som säljer bilen till dig stöldanmäler den efter försäljningen (det får du aldrig veta förrän polisen plockar den) eller att bilskroten anmäler inbrott. Polisen åker som sagt inte runt på skrotarna o kollar så att alla bilar har regskyltar kvar tex eller att det inte ligger "varor" i nåt hörn som kan hämtas genom ett hål i staketet tex.

Om jag har köpt en bil utan kvitto o går till polisen o stöldanmäler den så skriver polisen upp att regnr det och det är stulen men de kommer inte åka runt och leta efter den. "det är som att leta efter en nål i en höstack" "vi håller utkik" "ring om du ser den" "ta inte tillbaka bilen själv det är egenmäktigt förfarande" = lycka till!

jag förstår att det är svårt att ta in att det kan gå till så här i sverige men maffian i norrköping täcker hela sverige - är jättestor och har funnits här över 13 år
Citera
2019-06-12, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Vad har allt detta att göra med sprängningen. Otroligt mycket info om bilaffärer.

påstår att de som ligger bakom sprängningen är gänget som håller på med ALLT även bilar. när du läser om allt bilfusk inser du kanske vidden av hur stora de är och hur mycket de skiter i regler och lagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in