Citat:
Ursprungligen postat av
PutinsPutain
Intressant men föga troligt då det är betydligt mer förutsägbart med en optisk sensor (köpa på ELFA
etc föR 10 spänn) den funkar som en brytare när så solen skiner igenom ett litet hål i låddan
där sensorn sitter så sluts eller bryts en strömslinga(beror på hur du riggardet hela) som triggar detonatorn. Du kan med andra ord ställa in detonationen mycket precist tidsmässigt, du kan ochså vara kvällen/natten innan när folk sover och ställa up lådcyckeln.
En optisk sensor är betydligt mera riskfritt än en temp förändring i en låda, men båda mycket sämre än en simpel 70kr China mobil och ringa up eller en äggklocka från Classe.
Nu har du missförstått mig här.
Jag menar inte att GM planerat smällen genom att låta solen få skiten att smälla.
Jag menar att GM parkerat cykeln och inte tänkt på att TAPT är värmekänsligt, och därigenom blev det en oavsiktlig detonation. Hade GM velat sabba huset hade hen ju ställt cykeln i hörnet där 1:an och 3:an möts, då hade det garanterat blivit svåra husskador.
Någon bollade med teorin att gm fegat ur, att bomben skulle ha smällt på torsdagen (nationaldagen), gissa vad jag hittade....
Citat:
Borgmästare Lars Vikinge bjuder in till en ceremoni för alla som har blivit svenska medborgare i kommunen under 2018. Ceremonin äger rum på Folkparksteatern, Friluftsmuseet Gamla Linköping.
https://www.linkoping.se/nyheter/nyheter/sa-firar-linkoping-nationaldagen/
Ramadan slutade den 4 juni när man kollar i deras kalender, så det var fritt fram att synda från och med den 5/6...
Men vi kan ju bara gissa hur många som skulle ha strukit med den 6/6 om nu denna bomb varit avsedd för friluftsmuseet, då hade det blivit sveriges genom tiderna största terrorbrott. Kan förklara varför medierna gått så enkelriktat mot MC-gubbarna....